• 1
  • 2
2005-07-28, 20:51
Medlem
DWOYs avatar
Eftersom vi har utvecklat oss sjlva sen stenldern. Hur tror ni att vi kommer utvecklas ytterligare? Vra frfder var vl mycket kortare n oss? Kommer vi sluta som stora jttar eller vad? :P Hur lng tid tror ni det skulle ta innan vi utvecklas ytterligare?
Citera
2005-07-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DWOY
Hur lng tid tror ni det skulle ta innan vi utvecklas ytterligare?
Vi utvecklas hela tiden :P Jag antar att ondiga organ/kroppsdelar kommer "frsvinna" lngt in i framtiden, och s blir vi kanske mer stresstliga
Citera
2005-07-29, 18:12
Medlem
DWOYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbo
Vi utvecklas hela tiden :P Jag antar att ondiga organ/kroppsdelar kommer "frsvinna" lngt in i framtiden, och s blir vi kanske mer stresstliga

Vilka ondiga?
Citera
2005-07-29, 18:17
Moderator
Ruskigbusss avatar
Mnahe - vi har vl inte utvecklats srskilt mycket sedan stenldern?

Att vi blir lngre kan nog enbart tackas att vi har bttre nring?

VAD vr art kommer att ge upphov till fr mutationer som s smningom skulle utvecklas till en egen art, beror ju p egentligen helt slumpmssiga hndelser.

Evolutionen har ingen plan. Det finns inget ml.

Skulle dremot en population av mnniskor isoleras i en milj som r mindre gynnsam, s skulle denna population sakta omvandlas s att den anpassar sej bttre till denna milj. Inom vissa grnser. T ex r sannolikheten att vi brjar andas metan ganska lg, men att vi kan anpassa oss till lgre eller hgre halt av syre ganska stor.
Citera
2005-07-29, 18:24
Awaiting Email Confirmation
Pacinos avatar
Vi kommer att utvecklas till det hr.

Muskler behvs inte eftersom robotar kommer skta det fysiska arbetet, pigment kommer inte att behvas i rymden efter att vi har flyttat vidare frn jorden. Munnen anvnds bara till andning och minskar drfr i storlek. Hjrnan blir strre fr att dels kunna lsa svrare problem och dels fr att delen som anvnds fr telepati blir s utvecklad.
Citera
2005-07-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DWOY
Vilka ondiga?
Finns en hel sida om detta i frra(?) Illustrerad Vetenskap. Ngra exempel: "tredje gonlocket", kroppshr (undantag huvudet), svansbenet, lilltn
Citera
2005-07-29, 18:41
Medlem
jag har alltid undrat om evolutionen kommer att sls ut iochmed att i stort sett alla, oavsett genuppsttning kan verleva och f barn.
dvs, om alla verlever borde vi vl st stilla i utveckling? inte bara de starkaste verlever, alla verlever..
Citera
2005-07-29, 18:44
Awaiting Email Confirmation
Pacinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
jag har alltid undrat om evolutionen kommer att sls ut iochmed att i stort sett alla, oavsett genuppsttning kan verleva och f barn.
dvs, om alla verlever borde vi vl st stilla i utveckling? inte bara de starkaste verlever, alla verlever..
Nej den sls inte ut. Den pausas bara tills det att teknologin har kommit s lngt att vi kan vlja vra egna egenskaper.
Citera
2005-07-29, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pacino
Nej den sls inte ut. Den pausas bara tills det att teknologin har kommit s lngt att vi kan vlja vra egna egenskaper.

det har du sklart rtt i.
Citera
2005-07-29, 22:12
Medlem
Ybbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Evolutionen har ingen plan. Det finns inget ml.
r det inte ett ml att varelsen ska verleva och anpassas s bra som mjligt?

Jag tror att vi utvecklas till att anvnda vra fysiska frmgor mindre och psykiska mer iallafall i denna del av vrlden och denna utveckling kan vara snabb.
Citera
2005-07-29, 22:13
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ybbe
r det inte ett ml att varelsen ska verleva och anpassas s bra som mjligt?

Nej.

Evolutionen r den process varmed naturen utvecklas, den har inget syfte, inget ml och skiter blankt i om en art gr under eller utvecklas.
Citera
2005-07-29, 22:16
Medlem
Ybbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nej.

Evolutionen r den process varmed naturen utvecklas, den har inget syfte, inget ml och skiter blankt i om en art gr under eller utvecklas.
Hmm, jag hller helt med om att det inte finns ngon plan men nd ett ml att det ska anpassas liv efter varje situation.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in