2014-04-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audree
Jag undrar vart han befinner sig, för det är inte rimligt att to stt han är kvar i landet.

Om han har rest utomlands. Under vilket namn har han rest och vilken sorts pass har han använt?
Citera
2014-04-12, 15:16
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Jag undrar vart han befinner sig, för det är inte rimligt att to stt han är kvar i landet.

Varfor ar det orimligt att tro att han skulle vara kvar i Sverige ?
Citera
2014-04-12, 16:38
Medlem
Audrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Varfor ar det orimligt att tro att han skulle vara kvar i Sverige ?

För att han förmodligen inte kan visa sig utomhus här. Han har egentligen inget behov av att stanna, tjänsten sköts elektroniskt. Servrarna är inte kvar i Sverige, vissa pekar mot Baltikum andra Californien.
Tycker någon borde skymtat honom om han var kvar.
Dessutom ett steg i ledet att undgå svenska myndigheter som förhoppningsvis har en del frågetecken de vill räta ut med honom
Citera
2014-04-12, 16:40
Medlem
Audrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Om han har rest utomlands. Under vilket namn har han rest och vilken sorts pass har han använt?

Tja, varför inte sitt eget namn och sitt riktiga pass? Skulle det innebära ngt hinder för honom? Han är varken misstänkt för ngt brott, efterlyst eller belagd med reseförbud.
Citera
2014-04-12, 17:39
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
För att han förmodligen inte kan visa sig utomhus här. Han har egentligen inget behov av att stanna, tjänsten sköts elektroniskt. Servrarna är inte kvar i Sverige, vissa pekar mot Baltikum andra Californien.
Tycker någon borde skymtat honom om han var kvar.
Dessutom ett steg i ledet att undgå svenska myndigheter som förhoppningsvis har en del frågetecken de vill räta ut med honom

Trams. Det ar som vanligt mycket snack i liten verkstad a la Flashback-style. Finns inte manga som oht skulle kanna igen honom eller veta vem han ar nar han ar ute och gar runt.
Citera
2014-04-12, 20:45
Medlem
Audrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Trams. Det ar som vanligt mycket snack i liten verkstad a la Flashback-style. Finns inte manga som oht skulle kanna igen honom eller veta vem han ar nar han ar ute och gar runt.

Han har ju personskydd bekostat av polisen/Säpo. Det får man inte om hotbilden är "trams"
Citera
2014-04-12, 20:55
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Han har ju personskydd bekostat av polisen/Säpo. Det får man inte om hotbilden är "trams"

Det har jag iofs inte hort nagot om. Kan tanka mig att det isf uppstod nar sajten kom ut forsta gangen.
Tvivlar starkt pa att hotbilden idag skulle vara sa pataglig.
Citera
2014-04-12, 21:50
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Har han? Källa på det?

Det enda jag hört är att han har skyddade personuppgifter vilket i sig inte är något speciellt.

Jag har själv det sedan tre år tillbaka och inte fan har jag nåt personskydd från SÄPO inte, haha.
Skyddade personuppgifter innebär i praktiken bara att inte Skatteverket etc lämnar ut ens adressuppgifter samt till viss del handlingar som i normalfallet är "allmänna". Så mycket mer än så är det inte.
Citera
2014-04-12, 21:56
Medlem
Hittade en stor del av Jonas Häger familj och släkts personliga uppgifter på www.lexbase.blogspot.se
Citera
2014-04-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Har han? Källa på det?

Det enda jag hört är att han har skyddade personuppgifter vilket i sig inte är något speciellt.

Jag har själv det sedan tre år tillbaka och inte fan har jag nåt personskydd från SÄPO inte, haha.
Skyddade personuppgifter innebär i praktiken bara att inte Skatteverket etc lämnar ut ens adressuppgifter samt till viss del handlingar som i normalfallet är "allmänna". Så mycket mer än så är det inte.

Han har inte ett mer avancerat personskydd än det han betalar för själv.
Citera
2014-04-14, 15:15
Medlem
VMiLavemangs avatar
Jonas Häger har gått på droger i minst 5 år
https://svenskaskojare.com/tss/forum/viewtopic.php?f=5&t=169
Citera
2014-04-19, 13:45
Medlem
VMiLavemangs avatar
Lexbase-Jonas skapar fejkade Facebookprofiler
https://svenskaskojare.com/tss/forum/viewtopic.php?f=4&t=139&p=1036#p1036