2014-03-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nmc80
Han lever onekligen, eller olyckligtvis, allt är ju relativt som Einstein sa.

Hemsidan är iaf uppdaterad idag och undertecknad Mr Gaylord himself.

http://www.lexbase.se

*suck*

Nåja, är han så dum att han drar igång igen...
Citera
2014-03-07, 20:16
Medlem
Den mannen är evigt dömd! Därav behöver fågeln pengar. Det kostar att flyga, med eller utan vingar. Dyrt med droger...
Skicka vidare information till berörda myndigheter, lika bra att alla som kan skickar inform om Herr Häger.
Citera
2014-03-07, 20:27
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nmc80
Han lever onekligen, eller olyckligtvis, allt är ju relativt som Einstein sa.

Hemsidan är iaf uppdaterad idag och undertecknad Mr Gaylord himself.

http://www.lexbase.se

Komiskt. Han har nolltaxerat i alla år, och blåst folk på pengar. Vet inte, men är han sjuk på något sätt? Jag börjar tro det. Hur var det nu? Har han tjänat 40.000:- på sju år?

Vilken psykiatrisk diagnos gör att man kan leva kriminellt och samtidigt hänga ut andra som kriminella, med brasklappen att systemet inte räcker till för att informera fullt ut och de ska hjälpa till? Han är ju så genomkriminell att man inte kommer åt honom via något system, då han VÄGRAR BETALA SKATT. Nästa gång han söker sjukvård borde dörrarna stängas…

Jonas Häger har levt kriminellt hela sitt vuxna liv, han har en kriminell livsstil.

De stålar han blåser folk på här kommer han snabbt bli av med när han upptaxeras, för Lexbase scammade folk.

Dessutom är Jonas Häger en feg byracka. Han vågar inte berätta var han bor, svara på frågor, eller berätta vem som driver företaget, eller ha riktiga kontaktuppgifter. Den där sajten saknar väsentliga uppgifter om företaget, alla förstår att här har vi en som snart kommer att sitta bakom lås och bom själv. Det är en katt- och råttalek som pågår med myndigheterna och hela svenska folket.

Jonas Hägers kumpan, Patrik Mattsson, jagas av Skatteverket sedan 2012. Är det den så kallade affärsängeln kanske? Det kan vara alla blåsta kameraköpare som finansierar Jonas livsstil, och hans postboxföretag Lexbase.
http://www.internetsweden.se/ett-lasartips-och-manga-lyftna-stenar-senare

Så, med detta bakom rocken, utger sig Jonas Häger, för att vara en "hjälte"? Kom igen, vilken diagnos har han?
Senast redigerad av Cinnabar 2014-03-07 kl. 20:38.
Citera
2014-03-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Komiskt. Han har nolltaxerat i alla år, och blåst folk på pengar. Vet inte, men är han sjuk på något sätt?

Framförallt detta är ju fantastiskt roligt
Citat:
Trenden är tydlig. Det räcker inte med finansiell information för att känna sig helt trygg med vem man gör affärer med, anställer eller startar viktiga samarbeten med.

Dvs hans tjänst riktar sig mot folk som vill undvika att göra affärer med såna som honom...

Gissningsvis så kommer man inte kunna hitta någon av hans kontakter på Lexbase, oavsett vad de är dömda för (om de är det). Hans idé är således att banka in budskapet "finns inte på Lexbase= OK att göra affärer med"
Senast redigerad av rhdf 2014-03-07 kl. 21:14.
Citera
2014-03-07, 20:39
Medlem
Cinnabars avatar
[quote=rhdf|47829557][quote=Cinnabar|47829413]Komiskt. Han har nolltaxerat i alla år, och blåst folk på pengar. Vet inte, men är han sjuk på något sätt?
/QUOTE]

Framförallt detta är ju fantastiskt roligt

Dvs hans tjänst riktar sig mot folk som vill undvika att göra affärer med såna som honom...

Gissningsvis så kommer man inte kunna hitta någon av hans kontakter på Lexbase, oavsett vad de är dömda för (om de är det). Hans idé är således att banka in budskapet "finns inte på Lexbase= OK att göra affärer med"[/QUOTE]

EXAKT! Jonas har skapat det perfekta redskapet för scammare. Det är syftet med Lexbase. Kul att du också dragit den slutsatsen!

Tyvärr är vanligt folk inte pålästa. De flesta har hört om Lexbase, men vet inte riktigt vad det är, eller att Jonas är KRIMINELL. Media borde få på tasken, för att de inte tydligare förklarar det här med Kameraexperten-bluffen och Jonas kriminella bakgrund. Det är på grund av medias oförmåga som fler kommer att luras av annonsäljare, och falska inkassobolag, sådana bolag som Jonas levt svart på, hela sitt liv.

Den dagen media tar sitt ansvar kommer folk att begripa att Lexbase inte är en garanti för någonting, allt är som det var förut.

Lexbase skapades för nyföretagare, sådana som tycker att det är dyrt och svårt att fixa saker och ting, sådana företagare som inte har utbildning eller kunskaper nog att söka information i gratiskällor. Den gruppen har scammats många gånger av Jonas...
Senast redigerad av Cinnabar 2014-03-07 kl. 20:45.
Citera
2014-03-07, 20:46
Medlem
Jonas Häger förnekar sig ju inte - men man kan ju t.ex. se till att han får problem med styrelsen. Han verkar ju inte vilja sitta ensam ansvarig i bolaget...

Aktiebolagslagen, 8 kap 12§

"Till styrelseledamot får inte utan godtagbara skäl utses någon som inte avser att ta del i sådan verksamhet som enligt denna lag ankommer på styrelsen."

Alltså: Skicka in klagan till Bolagsverket avseende de inneliggande ärendena i Lexbase och Vivalto avseende funktionärer i bolagen. Fredrik Schell är uppenbar målvakt, åtalad för ekobrott på Malta.

Lexbase ärende 68627/14
https://sokarende.bolagsverket.se/mia/visasoktarende.seam?id=68627&artal=2014&cid=131657

Handläggare: CAR*NA HO*M
Telefonnummer: 060-18 43 07

Vivalto ärende 68636/14
https://sokarende.bolagsverket.se/mia/visasoktarende.seam?id=68636&artal=2014&cid=131657

Handläggare: BOLAGSVERKET
Telefonnummer: 0771-670 670

http://www.bolagsverket.se/
Citera
2014-03-07, 21:12
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Jonas Häger förnekar sig ju inte - men man kan ju t.ex. se till att han får problem med styrelsen. Han verkar ju inte vilja sitta ensam ansvarig i bolaget...

Aktiebolagslagen, 8 kap 12§

"Till styrelseledamot får inte utan godtagbara skäl utses någon som inte avser att ta del i sådan verksamhet som enligt denna lag ankommer på styrelsen."

Alltså: Skicka in klagan till Bolagsverket avseende de inneliggande ärendena i Lexbase och Vivalto avseende funktionärer i bolagen. Fredrik Schell är uppenbar målvakt, åtalad för ekobrott på Malta.

Lexbase ärende 68627/14
https://sokarende.bolagsverket.se/mia/visasoktarende.seam?id=68627&artal=2014&cid=131657

Handläggare: CAR*NA HO*M
Telefonnummer: 060-18 43 07

Vivalto ärende 68636/14
https://sokarende.bolagsverket.se/mia/visasoktarende.seam?id=68636&artal=2014&cid=131657

Handläggare: BOLAGSVERKET
Telefonnummer: 0771-670 670

http://www.bolagsverket.se/

Bra.

Som förälder måste jag säga att jag aldrig skulle rekommendera mina barn att använda Lexbase som någon slags garanti för dejting. Tanken är absurd. Lexbase stoppar inte det första brottet, och inte det sista heller. Och vad skulle hända om min dotter kom hem med en slusk som Jonas? Finns han på Lexbase? Nej. Finns han hos Skatteverket? Ja. Inte en tjänad krona. Varningstriangeln utställd.

Vill man undvika att dejta kriminella som Jonas ringer man Skatteverket, 0771-567 567. Ta först reda på personnumret (folkbokföringen), sen kan du bli kopplad till taxeringen. Om en person inte tjänar pengar (NOLL kronor), spring, och då menar jag, under en lång följd av år. En sådan som Jonas Häger, som man ska akta sig för, han finns alltså endast hos Skatteverket (hittills), inte hos fogden, inte hos Lexbase. Nolltaxerare lever alltid farligt och är i konstiga miljöer, den typen vill ingen normal människa dejta.

Jag måste säga, att tack vare den här skandalen har jag fått upp ögonen för att nolltaxerare lever i kluster med varandra. Vet inte hur vanligt det är med sådana grupperingar som Jonas rör sig i? Han har ju inte röjt Svensson, han har röjt alla sina kompisar. Jag tror att Jonas är en ensam grabb nu. Alla som cirkulerar runt honom blir skärskådade i detta, och andra forum. Cheyenne Andersson, till exempel, gick från anonym tillvaro till "känd som intrigmakare i sin BRF", avslöjad i detta forum.

Ingen kände till hans kompisar Mattsson tidigare, jag hade inte en susning om Kameraexperten-scammen. Nu vet jag. Med tiden kommer allt fler att googla på Jonas, och hans enda chans till inkomst är alltså Lexbase, sedan är han nollad även i den svarta sfären. Därför vill verkligen Jonas få igång Lexbase igen, det är sista chansen för honom att tjäna pengar… men hans gamla synder kommer i kapp honom. Han måste tjäna riktigt mycket för att ha råd med alla upptaxeringar.

Jag tror även att Jonas lilla affärsängel kommer att halka fram, för varifrån kommer pengarna till räkningarna hos tingsrätterna? Vivalto. Vem har satt in startkapitalet hos Vivalto? Jonas har inga vita pengar. Har han satt in pengar till Vivalto, har han gjort sig skyldig till ett fett skattebrott. Det där kommer Skatteverket att vilja titta närmare på, de kan ordinera skatterevision när som helst.

Det kan inte finnas någon seriös investerare som vill anlita en sådan fifflare som Jonas, så jag gissar att hans svarta kapital till det här faktiskt kommer ur egen ficka. Han har kopierat vita verksamheter hela sitt liv, han är riktigt knäpp som inte satsade på ett "vitt" liv, för drivet verkar han onekligen ha, men moralen, den hör hemma hos en psykopat.

En kille som medvetet lurar folk på deras julklappspengar är ingen svärmorsdröm. De värsta bedragarna syns inte i hans scammiga Lexbase.
Senast redigerad av Cinnabar 2014-03-07 kl. 21:39.
Citera
2014-03-08, 16:49
Moderator
Gromguttens avatar
OT raderat.

Se moderatormeddelandet før tips var man kan diskutera føretaget eller generella saker om offentliga register.

Tack før RP.

/Mod
Citera
2014-03-09, 11:22
Medlem
Cinnabars avatar
Notera att Jonas Häger säger att han lider av att hans nära och kära blir hotade. Det påstod även Pontus Ljunggren. Skillnaden är att PL hoppade av, men inte Häger. Vad säger det? Att Häger har egna ekonomiska intressen och/eller att han är psykopat. Detta är viktigt att notera!

Han tycks inte heller bry sig om att hans vänner blir uthängda, och hur det kan skada dem i långa loppet. Hans vänner behöver inte jobba vitt, så hur mycket pengar har de egentligen att röra sig med, utom grepphåll från myndigheterna? Förstår de inte att de har massor med journalister efter sig? Den dagen Lexbase startar upp igen, kommer de att få artiklarna rakt i ansiktet, med för dem, riktigt besvärande följder. Expressen tycker jag tidigare visat på att agera strategiskt, de publicerar inte allt de har på en gång, utan smashar till vid rätt ögonblick. På så sätt skiljer sig tidningen från andra media, då de nästan opererar som spin doctors. De vill inte vara först, utan är så smarta att de hugger i rätt ögonblick. Jag tänker på sd-historien med järnrören exempelvis. Det blir likadant för Jonas Häger och hans krets. De kommer att få byxorna neddragna när Lexbase relanseras.

Vad Jonas och hans kumpaner gör nu, är att hysteriskt försöka lägga ut dimridåer, men, de ligger steget efter. Jag är övertygad om att de riktigt tunga journalisterna redan har allt på dem, jag menar, de har sina verktyg att jobba med, som är betydligt skarpare än Lexbase. Några klick, så har de Jonas Hägers hela liv framför sig, hans kopplingar till olika personer, taxerade uppgifter, flyttar, kanske även hur hans kreditkort rört sig… Kan man hacka Jonas e-post, lär även hans bankuppgifter flyta runt.

Jonas får hädanefter leva med sedelbuntar, om han inte vill bli påkommen med något, och, den som börjar fibbla med sedlar blir alltid noterad.

Jag undrar hur Jonas kompisar och kompanjoner reagerar över att bli googlade som kriminella via Flashback? Jag skulle säga att Flashback är mycket skarpare som bovjagare än Lexbase. Dagens moderna företagare gör bäst i att kolla med google om någon vill sälja annonser. Företagare gör det också. Är det därför de har varit tvungna att överge sina bluffverksamheter? Öppenheten tog kål på dem?

Nätet är inte Jonas vän. Den är hans fiende.
Senast redigerad av Cinnabar 2014-03-09 kl. 11:35.
Citera
2014-03-09, 14:07
Medlem
Lexbase och Jonas Häger är en godbit för kalla fakta, uppdrag granskning. Det finns så mycket information om herr bluff & båg att det ska bli intressant att följa...
Citera
2014-03-09, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getontop
Lexbase och Jonas Häger är en godbit för kalla fakta, uppdrag granskning. Det finns så mycket information om herr bluff & båg att det ska bli intressant att följa...

Önsketänkande liksom mycket annat av det du skriver, fast jag delar dina åsikter. Lexbase drivs ganska säkert som ett familjeföretag (därför så få läckor, de håller ihop som familjer gör).

Det är inte Jonas Häger som ska motarbetas utan i lika hög grad resten av hans familj.

Dessutom ryktas det om att Lexbase nu snokar i sociala medier efter bilder (de minst smickrande bilderna kan man anta) för att göra Lexbase ännu mer kittlande för medelsvensson att betala för den dagen sajten dyker upp igen.

Tyvärr tror jag att de lagliga möjligheterna att komma åt Lexbase är uttömda.
Citera
2014-03-09, 16:06
Medlem
Herr Häger har i viss mån gått i andras ledband i hela sitt vuxna liv. Syns tydligt om man läser mail m.m. ordentligt. Finns nog en anledning eller två till att han varit fast i droger så länge. Men att han låter syster Anna åka omkring på havet med Mattsson övergår mitt förstånd med tanke på hur orent mjöl i påsen både Hägern och Mattsson har. Blir somliga länders kustbevakning / flotta sneda på dem så lär det ju bli problem....

Han skulle ha satsat på den där bok-sajten han skissade på istället...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in