2014-01-31, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
??

Påhittat = att bidrag betalts ut pga fusk.

Fakta: SD hade sedan 2007 haft den sammanslutning som krävts för bidraget.

Fakta: Fler partier än SD har gjort på samma sätt. MP har gjort värre, de får bidraget trots att de inte ens har en kvinnosammanslutning, än mindre ett förbund...

Fakta enligt tråden(har ej kollat detta själv som jag har med övriga punkter, men trovärdiga skribenter som haft rätt i övrigt): Pappret som blivit tippexat och som visades som förfalskning var det Assai(dvs den som aftonbladet använder som källa) som hade iordningställt.

Fakta: Assai försökte 10 månader tidigare sälja samma scoop till Expressen, som tackade nej just pga av att det inte stämde. Aftonbladet blev för fartblinda och körde nyheten innan de faktakollat ordentligt.

Fakta: Storyn grundar sig i Assai´s ord. Samtidigt bevisade SD att Assai ljög gällande andra saker(bla att han lämnat frivilligt bla när han i själva verket blev utesluten). Därmed är Assais ord... milt sagt av tveksamt bevisvärde.

Tycker smutskastandet är trist. Finns vettigare saker att angripa SD för.
Senast redigerad av adyring 2014-01-31 kl. 18:24.
Citera
2014-01-31, 19:02
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Nja, att hitta på att man har ett kvinnoförbund i syfte att krama ut pengar från skattebetalarna ser jag som förfalskning. Dock förstår jag din synpunkt i frågan.

Läste en artikel som nämnde att den normala SD väljaren inte följer med i debatten, utan istället läser löpsedlar och upprörs av dessa. Tror mer och mer på denna artikel, eller hur ska man annars försvara ditt ovanstående inlägg? Ska man hitta på och säga att du är smart trots att motsatsen är bevisad?

Du verkar inte vilja förstå fakta även om det kommit fram nya sådana. Så vem är det som är styrd av löpsedlar egentligen undrar jag?

Tragiskt att halvfigurer som du har rösträtt, men det är väl därför det politiska landskapet ser ut som det gör. Hatiska och enögda figurer som ser sig som De Upplysta trots att enda källan av (des)information är Expo och AB.
Citera
2014-01-31, 19:18
Medlem
Bertil Jonsons avatar
SvD försöker blåsa liv i en slocknande brasa med en artikel som har rubriken "SD långt ifrån ensamma att fuska" skriven av en okänd bloggare som heter Oscar Hjertqvist och driver en site som heter Jamforelser.n*t. Rubriken är så där lagom förrädisk. SvD försöker få sina få återstående läsare att att tro att så är fallet, trots att inget fusk finns. Men varför försitta en chans till lite smutskastning? F.ö. nämns inte V med namn öht trots att de får bidrag utan att ens ha ett kvinnoförbund.
Citera
2014-01-31, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Oerhört kort: När uppgifterna var heta nog för att åklagaren för polismål (dvs, den som reder ut misstankar mot riksdagsmän) skulle självmant ta tag i saken, så är ärendet inte nerlagt förrän åklagaren talar om att det inte blir något fortsatt ärende.
Det är ju fantastiskt hur stor lojalitet ni vänstermänniskor visar allianssystemet när det gäller att försöka nita SD, det är aldrig något fel på vare sig lagar eller byråkrater. Nästan lite gulligt att se hur vänstern och moderaterna skuttar hand i hand över ängarna. Tjohejsan!
Citera
2014-01-31, 19:40
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Oerhört kort: När uppgifterna var heta nog för att åklagaren för polismål (dvs, den som reder ut misstankar mot riksdagsmän) skulle självmant ta tag i saken, så är ärendet inte nerlagt förrän åklagaren talar om att det inte blir något fortsatt ärende.
Jag tror att åklagaren inser att enda chansen att få slut på smutskastning av SD är han tar upp fallet så att det sedan kan avskrivas. Ungefär som med den mediala hetsen mot skånepolisen efter "avslöjandet" om romregistret.
Citera
2014-01-31, 21:21
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deprimeradekillen
Hahaha, åh nej, 1.4 MILJONER!!!!!!!!!!!!!
Du kan ju betala ur egen ficka om du tycker detta fortfarande är lite. Ta ett SMS-lån vet jag!
Citera
2014-01-31, 21:33
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Nja, att hitta på att man har ett kvinnoförbund i syfte att krama ut pengar från skattebetalarna ser jag som förfalskning. Dock förstår jag din synpunkt i frågan.

Läste en artikel som nämnde att den normala SD väljaren inte följer med i debatten, utan istället läser löpsedlar och upprörs av dessa. Tror mer och mer på denna artikel, eller hur ska man annars försvara ditt ovanstående inlägg? Ska man hitta på och säga att du är smart trots att motsatsen är bevisad?

Att sitta här och vräka ur sig saker utan att ha läst hela tråden ser jag som bevis på att du är helt bakom flötet.

Läste en artikel om ifall det skulle regna imorron så skulle det regna ärtor...då kan jag bjuda dig på ärtor och fläsk.
Citera
2014-01-31, 21:49
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Vilken exempellös sopa du är. Läsa löpsedlar okritiskt och med slött ansiktsuttryck köpa hela storyn är precis vad du själv gjort.

Aftonbladet har noll på fötterna denna gång vilket i stort sett alla begripigt vid det här laget. Gnälliga SD-hatare i drivor har lämnat tråden med svansen mellan benen. Det borde du också göra. Alternativt sätta dig in i fallet.
Citera
2014-01-31, 21:51
Medlem
Fenrers avatar
Det här har vi hört förut, men då var det vänsterpartister och socialdemokrater, men detta tar större plats i media, är inte det konstigt?
Citera
2014-01-31, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Jag tror att åklagaren inser att enda chansen att få slut på smutskastning av SD är han tar upp fallet så att det sedan kan avskrivas. Ungefär som med den mediala hetsen mot skånepolisen efter "avslöjandet" om romregistret.

Du tror alltså att åklagaren tittar på fallet för att han vill att Aftonbladet ska sluta skriva som de gör?

Du är ju riktigt rolig. Om ett par dagar så får vi veta och det är ju bra. Tills dess är det ingen som vet.

Sen när åklagare säger att inget fel begåtts så kommer SD att uttala sig. Det har varit rätt tyst från deras sida. Då kanske man får någon förklaring till varför ordförande anser att de inte har kommit igång riktigt och så.

Men Anna Hagwall funderar jag lite över, hur lyckades man hålla undan för henne att det redan fanns kvinnor som arbetade tillsammans för kvinnors frågor?
Citera
2014-02-01, 09:43
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Du är ju riktigt rolig. Om ett par dagar så får vi veta och det är ju bra. Tills dess är det ingen som vet.
De flesta vet redan. Men en liten, liten grupp hoppas så innerligt att de skall visa sig att fel föreligger. Och det är den högljudda pk-maffian och deras duktiga idioter som dansar efter deras pipa.
Citera
2014-02-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
De flesta vet redan. Men en liten, liten grupp hoppas så innerligt att de skall visa sig att fel föreligger. Och det är den högljudda pk-maffian och deras duktiga idioter som dansar efter deras pipa.

Det är många som säger sig veta men ingen vill redogöra för vad de vet.

Det är väl skillnad på folk som försvarar något innan de vet och de som väntar på att se vad till exempel åklagare säger. Jag hör till dem som alltid väntar och ser hur det faktiskt är än gör förutsägelser i någon riktning. Så antar att man är olika.

När åklagare sagt att inget brott förekommit så kommer nog Jimmie och Carina H att uttala sig också ska du se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in