Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-04, 20:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Lexbase kommenterar felaktigheter i TTs rapportering i ett pressmedelande.

http://www.mynewsdesk.com/se/pressreleases/lexbase-kommenterar-felaktigheter-i-tts-nyhetsrapportering-2314611
Exakt. Precis som jag har skrivit flera gånger och som lögnarna förnekat så handlar det om att journalisterna ska ha privilegier som normala människor ska förnekas. Det är inte så att det kan "tolkas så", att det är så "till viss del" eller liknande bullshit. Det är 100% rakt av ett förslag för att ge tillbaka journalisten ensamrätt till den typen av register. Lexbase gjorde samhället för demokratiskt för de här kräken.
Citera
2017-12-04, 20:44
Avstängd
Det här är något ganska annorlunda. De vill driva opinion, gangrape, inte tjäna pengar som Lexbase. Det förstår man när man går in på hemsidan med ganska grafiska bilder från Stockholmsterrorn.
Citera
2017-12-04, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze
Med tanke på Sveriges medieklimat vore det katastrofalt ifall Lexbase lade ned. Utan denna sida skulle vi aldrig få reda på hur vänsterfolket och PK-median begår brott. T.ex kommer Soran Ismails rättegång förmodligen finnas på Lexbase, något som fortfarande inte har talats om i massmedian.

Vill du kolla upp någon så är det fortfarande möjligt, om du orkar resa dig ur soffan!
Citera
2017-12-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadeva
Han kunde valt att avstå från haschpipan.
Vi antar att det har redan hänt. Han rökte på hasch-pipan.

På vilket sätt blir han en bättre medborgare genom att vara arbetslös? Hur gynnar han vårt samhälle?
Citera
2017-12-04, 21:26
Medlem
DRD4s avatar
Det börjar snarare bli dags att förbjuda Socialdemokraterna, all skada dom har orsakat land och medborgare summerat skulle ge detta som ett solklart svar, skulle man revidera deras samarbete med diktaturer så borde flera socialdemokrater ställas inför rätta i Haag.
Citera
2017-12-04, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Bortsett från att Morgan Johansson alltså vill göra folk olika inför lagen, då journalister skall fortsatt ha tillgång till dessa uppgifter men inte vanligt folk, så vill han alltså med lag stoppa spridning av offentlig handling!? Det är genomkorkat och dessutom flyttar databasen bara till en adress utomlands så att den inte längre lyder under svensk lag.

Det är ett stort slag i luften och det är Johansson givetvis medveten om. Så varför vill han göra det här?

Det vill han väl inte alls.

Du är en dum liten fluga. Dom kan inte flytta servern utomlands, offentlig handling gäller bara inom inom Sverige, inte internationellt ditt nöt.

Du behöver inte lexbase för att inhämta information, allt du behöver är personnummer, och en domstol du knallar över till. Det skall inte automatiseras på det internationella nätet, hela iden med lexbase är lagvidrigt.

Sitter folk och sover i skolan nuförtiden?
Senast redigerad av h4ck3rsl4ck3r 2017-12-04 kl. 21:34.
Citera
2017-12-04, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Det är bara dömda över 18 som förekommer på lexbase som jag har förstått det. Sluta begår brott om du inte vill att grannarna ska få reda på ditt alter ego.

ja om min vän har begått ett brott så vill jag få tag på handlingarna enkelt och snabbt.

Jaså, har jag begått ett brott? Jag blev frikänd i hovrätten, när det visade sig att anmälaren fejkat bevisen. Står fortfarande kvar där, och förstör mitt liv.

Om du kollar upp dina vänner på lexbase så har du inga vänner, för då vet du inte vad ordet vänner betyder!

Du sitter ensam bakom neddragna persienner i det blå ljuset från din dator!
Citera
2017-12-04, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Exakt. Precis som jag har skrivit flera gånger och som lögnarna förnekat så handlar det om att journalisterna ska ha privilegier som normala människor ska förnekas. Det är inte så att det kan "tolkas så", att det är så "till viss del" eller liknande bullshit. Det är 100% rakt av ett förslag för att ge tillbaka journalisten ensamrätt till den typen av register. Lexbase gjorde samhället för demokratiskt för de här kräken.
+1 för det fetade.

När man läser en del argument mot Lexbase i den här tråden får man uppfattningen att skribenterna på Flashback är en samling kriminella cucks som inte ens vågar stå för sin kriminalitet.

Givetvis borde det finnas ett offentligt register så att man själv kan avgöra om man vill ha en förskingrare som sin gode man eller en pedofil som barnvakt.

Hoppas att någon tömmer Lexbases register och lägger det på lämpligt oåtkomligt ställe på Darknet. Gärna kombinerat med dessa hjältars register.
Citat:
En högerextrem sajt hänger ut över 83 000 dömda personer med namn och uppgifter om deras etniska tillhörighet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XwgMdo/hogerextrem-sajt-anmals-for-uthangning-av-tusentals-domda
Citera
2017-12-04, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Finns mycket jag vill veta, men det är inte samma sak som att jag tycker att jag har rätt att veta det. Jag är förbannat nyfiken på folks dagböcker också.

Jaså, det är inte jag. Jag respekterar andra människor, tills dom bevisar motsatsen, då kan jag börja gräva, det är min livsfilosofi!
Citera
2017-12-04, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4ck3rsl4ck3r
Jaså, har jag begått ett brott? Jag blev frikänd i hovrätten, när det visade sig att anmälaren fejkat bevisen. Står fortfarande kvar där, och förstör mitt liv.

Om du kollar upp dina vänner på lexbase så har du inga vänner, för då vet du inte vad ordet vänner betyder!

Du sitter ensam bakom neddragna persienner i det blå ljuset från din dator!
Det kan vara så att lexbase använder sig dokument från tingsrätten, där du blev fälld. Men jag vet inte hur lexbase exakt fungerar. Men det vore ju kul om du kunde berätta på vilket sätt det är lexbase som förstörde ditt liv. Visste inge i ditt närområde om att du var åtalad innan lexbase?
Citera
2017-12-04, 21:49
Bannlyst
Dp
Senast redigerad av h4ck3rsl4ck3r 2017-12-04 kl. 21:52.
Citera
2017-12-04, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Hur hjälper det en 18 åring som provat att röka lite hasch med vännerna och nu inte kan få jobb på 5år för varje arbetsgivare gör en slagning mot lexbase? Han får gå på bidrag tills han är 23. Bra start i livet!

Ja, precis, det har säkert hänt många ggr med lexbase, och första gången, var ett klappat och klart förtalsmål!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in