• 1
  • 2
2014-01-27, 23:07
Medlem
Ett ämne som garanterat är fruktansvärt uttjatat. Men jag hittar främst de som kan välja fritt pga de har körkort för tung mc, jag har inte tagit mitt körkort än, men tänkte ta det till våren nu.
Jag funderade på att åka ner i Europa med en kompis som har körkort.

"Filtrering"
Helst runt 20 lax, helst under
Ska vara en blandning av bekvämlighet, nybörjarvänlig men fortfarande se lite trevlig ut
Helst ett märke som är känt för att klara sig utan problem.

Har smak för allt inom sport, custom och touring.
Citera
2014-01-27, 23:44
Medlem
lite tung ayy börja med kanske men helt klart grym!
http://www.harleyworldchesterfield.c...d_iron_883.htm

id rather see my sister in a whorehouse then my brother on a jap bike!
Citera
2014-01-28, 12:52
Medlem
Haha, jag tackar för kärleken, och viljan finns men prisklassen är way out of my league
Citera
2014-01-28, 13:18
Medlem
snomoss avatar
Haha sicken liknelse

Jag tror att dom flesta hojar kan konverteras till mindre effekt anpassat efter klass 2 reglerna. Kolla in vilken typ av hoj samt modell du är sugen på och snacka med handlarna. Många beggade hojar går säkert också att strypas
Citera
2014-01-28, 17:50
Medlem
Några märken/modeller som man ska hålla sig undan från?
Citera
2014-01-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigurdjr
Ett ämne som garanterat är fruktansvärt uttjatat. Men jag hittar främst de som kan välja fritt pga de har körkort för tung mc, jag har inte tagit mitt körkort än, men tänkte ta det till våren nu.
Jag funderade på att åka ner i Europa med en kompis som har körkort.

"Filtrering"
Helst runt 20 lax, helst under
Ska vara en blandning av bekvämlighet, nybörjarvänlig men fortfarande se lite trevlig ut
Helst ett märke som är känt för att klara sig utan problem.

Har smak för allt inom sport, custom och touring.

Varför inte en Suzuki GSX 750F modell -98 till -04 även kallad "Tea Pot".
Billiga och jävligt driftsäkra (luftkylda) 68 kw ostrypta så dom kvalar in på ditt begränsade strypta!
Citera
2014-01-28, 19:09
Medlem
tjenare.knugens avatar
Jag köpte en Suzuki GSX400e och är jättenöjd. Precis 35kw, så det är gott om kraft.
Citera
2014-01-28, 19:35
Medlem
Muppers avatar
Jag är nöjd med min Suzuki SV650S -02

Dock är den ombyggd:
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2...6#.Uuf4BxARmUk

52kw ostrypt, 35 med bricka. Gör sig ganska väl. Ska man strypa så ska man se till att hojen du stryper inte är för långt ifrån den strypta effekten, då känns det som att åka runt i en brödrost.
Citera
2014-01-28, 22:17
Medlem
Uppskattar alla svar!
Är det mycket krångel att omregistrera en MC när man strypt den?
Citera
2014-01-29, 11:52
Medlem
Muppers avatar
Citat:
Uppskattar alla svar!
Är det mycket krångel att omregistrera en MC när man strypt den?

Du beställer en strypsats från mc kompaniet, sedan sätter du i strypningen själv / går till verkstad som gör det. 1880:- inkl frakt för mig.

(Edit; för strypsatsen alltså. Arbetet vet jag inte, jag satte i min själv. Brickor i förgasaren)

Sedan bokar du en regbesiktning, kostade 800 för mig. Dom testkör hojen så att dom ser att den är strypt, dom behåller sedan dokumentet du fick med när du köpte strypsatsen. Är din hoj kass på något sätt (som vid en besiktning) så kommer du behöva besikta om den, detta kostar 500. (Hände mig, min lät tydligen för mycket)

(Edit2; jag argumenterade om att dom ju bara skulle kolla effekten, då sa dom att en regbesiktning är som en vanlig besiktning fast hårdare)

Du får dock inte köra hojen dit, utan måste antingen be någon annan göra det eller ta den på släp. Jag tog min på släp. Ser dom att du kör dit den så åker du ut med huvudet före.
Citera
2014-01-29, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupper
Du beställer en strypsats från mc kompaniet, sedan sätter du i strypningen själv / går till verkstad som gör det. 1880:- inkl frakt för mig.

(Edit; för strypsatsen alltså. Arbetet vet jag inte, jag satte i min själv. Brickor i förgasaren)

Sedan bokar du en regbesiktning, kostade 800 för mig. Dom testkör hojen så att dom ser att den är strypt, dom behåller sedan dokumentet du fick med när du köpte strypsatsen. Är din hoj kass på något sätt (som vid en besiktning) så kommer du behöva besikta om den, detta kostar 500. (Hände mig, min lät tydligen för mycket)

(Edit2; jag argumenterade om att dom ju bara skulle kolla effekten, då sa dom att en regbesiktning är som en vanlig besiktning fast hårdare)

Du får dock inte köra hojen dit, utan måste antingen be någon annan göra det eller ta den på släp. Jag tog min på släp. Ser dom att du kör dit den så åker du ut med huvudet före.

peeeerfekt, du svarade på allt!
Citera
2014-01-29, 14:12
Medlem
Muppers avatar
Citat:
peeeerfekt, du svarade på allt!

Här kommer en lite längre förklaring, så du har ett hum om vad det kostar att skaffa hoj, detta är saxat från en annan tråd:

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in