Ute efter 64 bitars versionen av Windows XP, 32 bit är väl i värsta fall ok...
Någon som vet var man kan skaffa en laglig kopia eller är de helt bortblåsta?
Med tanke på att XP är typ 13 år gammalt, samt att Microsoft slutade med mainstream-supporten för XP redan 2009 och extended support är slut för alltid om 2 månader, för att inte tala om att de efter XP hunnit släppa både Vista, Windows 7, 8 och 8.1, så tvivlar jag starkt på att du kommer lyckas hitta en köpversion av XP.
Är det inte dags att vakna och joina oss andra här i 2014?
Som ovanstående talare skrev kanske det är dags att överge XP. Dessutom vill jag minnas att 64-bitars XP inte gjorde någon större succé ens när det var i ropet eftersom det var en hel del kompatibilitetsproblem förknippat med det.
XP läget har en tendens att avsluta sig själv och inte spara. Har inte en aning varför den gör så men allt jag provat funkar inte så hoppa tillbaka till gamla goda XP ser ut som enda lösningen för mig.
XP läget har en tendens att avsluta sig själv och inte spara. Har inte en aning varför den gör så men allt jag provat funkar inte så hoppa tillbaka till gamla goda XP ser ut som enda lösningen för mig.
Varför kör man ens VB6 frivilligt?
Du ber ju om problem, och när du nu insett att du stött på dem tycker jag att du väljer helt fel utväg.
Gå vidare, inte tillbaka.
Byt till Linux (av godtycklig nyans), kör de Windows (om några) i en (eller flera) virtuella maskiner på datorn, ev. kan du köra vad du behöver i Wine. Jag gav upp när "the ribbon" blev nedtryckt i halsen på mig (office 2007?). Ingen ny funktionalitet som jag vill ha, men den som jag vill ha (och redan fanns) har man gömt. Och sen kom Windows 8...
Nej, XP med tillhörande Office var det bästa som MS producerat, då det fortfarande kändes som miljön utveckades, sen har det gått utför. Som någon sagt är det nog svårt att få tag i någon "ny" XP eftersom MS inte längre vill supporta det. Men som sagt, en möjlighet beroende på vad du behöver är Linux + Wine.
Setting Wine to mimic Windows XP is not much different from setting Vista to launch an application in XP compatibility mode
XP 64 bitars är väldigt ostabilt
Jag har arbetat mycket i 3D CAD och det var i det närmaste oanvändbart.
Körde sedan vanlig 32 XP Pro och det är som en Rysk Kalashnikov....det funkar!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!