2018-03-20, 20:37
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det sorgliga är väl att de inte verkar bygga för sig själva utan mer för att skryta och vara moderna. För, det finns väl ingen som känner hemtrevnad i ett stort kalt rum?

Gert verkade tycka att deras stuk "är sådant som går" nu hos köpare. Men han kanske bara sa det för att vara snäll?

Inte så många här i tråden verkar vara så mycket för öppna planlösningar ( i de proportioner som visats prov på här i serien iallafall).
Citera
2018-03-20, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Gert verkade tycka att deras stuk "är sådant som går" nu hos köpare. Men han kanske bara sa det för att vara snäll?

Inte så många här i tråden verkar vara så mycket för öppna planlösningar ( i de proportioner som visats prov på här i serien iallafall).

Jag tycker man ser på Gerts och Pernillas min att de väldigt sällan ser imponerade ut? Sen är det väldigt svårt att veta om det vid besöket är fullmöblerat enligt tycke och smak eller om de verkligen vill ha dessa enorma tomma väggar och stora dansgolv.

Jag kan tycka öppen planlösning är förbannat snyggt, men då krävs det ju att man ändå fyller ytorna med möbler, mattor, lampor, hyllor osv. Annars blir det ju bara lagerlokal av det hela.
Citera
2018-03-20, 20:56
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Jag tycker man ser på Gerts och Pernillas min att de väldigt sällan ser imponerade ut?

Så sant, så sant.

Citat:
Jag kan tycka öppen planlösning är förbannat snyggt, men då krävs det ju att man ändå fyller ytorna med möbler, mattor, lampor, hyllor osv. Annars blir det ju bara lagerlokal av det hela.

Det är väl klart att de kommer att fylla utrymmena med sånt.

Jag trivs inte med att soffa är bredvid köksbord, som är bredvid kök, utan någon som helst avskärmning, jag.
Det känns ovanpå det tomt med sådär högt tak.
Det är nästan som vi går mot förr i tiden där man hade allt i ett och samma rum, fast nu på en större yta.
Det som kan vara skönt med rum, eller lite avskärmning iallafall, är ju att man kan få lite lugn också.
Väggar kan ju fylla lite funktion på så sätt.
Citera
2018-03-20, 23:06
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Hur värmde de huset?
Citera
2018-03-21, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Så sant, så sant.

Det är väl klart att de kommer att fylla utrymmena med sånt.

Jag trivs inte med att soffa är bredvid köksbord, som är bredvid kök, utan någon som helst avskärmning, jag.
Det känns ovanpå det tomt med sådär högt tak.
Det är nästan som vi går mot förr i tiden där man hade allt i ett och samma rum, fast nu på en större yta.
Det som kan vara skönt med rum, eller lite avskärmning iallafall, är ju att man kan få lite lugn också.
Väggar kan ju fylla lite funktion på så sätt.

Varför är det klart?
Citera
2018-03-21, 09:20
Medlem
Carl Serungs avatar
Killen går runt med keps och ännu värre, han har keps på sig inomhus. Dessutom vid matbordet.
Ingen man över 15 år har keps.

Tur för dom att hans föräldrar fick öppna penningpungen så att dom kunde bygga sitt hus. Dom fick ju alldeles för lite "egentid" när dom bodde hos hans svärföräldrar (Egentid är kodord för att knulla för den som inte förstår).

Tyckte huset såg ut som en lada/maskinhall utifrån och som en kyrka inuti.
Citera
2018-03-21, 11:50
Medlem
Kloges avatar
Jag hoppas att trenden med öppet till nock tar slut snart. Ser ut som en kyrka och tar bort möjligheten att ha ett rum till på ovanvåningen.
Citera
2018-03-21, 20:55
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Som någon tidigare i tråden också säger, att asfaltera och grusa hela framsidan? Halva tomtens grönområde försvann ju i princip då, ahja det är inte jag som bor där...

Håller med dig. Däremot så hade jag haft en grusad infart som går från gatan som en båge förbi entrén.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det verkade nästan som ett reklaminslag för de där träklossarna. Intressant teknik. Men satte de isolering på utsidan under panelen och sen skivor på insidan mot rummen, eller spacklade och målade man direkt på trät? Man saknade lite mer färg inomhus, allt var vitmålat.

Var det inte Tygelsjöanstalten som syntes på drönarbilderna?

Mer färg och andra material i köket hade gjort väldigt mycket invändigt. Annars gillade jag själva huset.
Citera
2018-03-24, 20:32
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texritter
Skall det vara "speciella" hus för att platsa i programmet? Så har inte jag förstått det. Programtiteln är "Husdrömmar" och skall väl då handla om människors drömmar om ett eget hus som passar just dom? Husdrömmen behöver nödvändigtvis inte vara ett drömhus...Och vad är i så fall ett drömhus?
Ang. väggen framstår klart två problem, att dra el i den och ångspärren.

Nä det är väl sant, men för att det ska bli intressant tv bör väl det rimligtvis vara hus som sticker ut på något sätt?

Visst just i detta fall är det väl deras dumhet som sticker ut om att köpa ett hus som måste rivas utan att man tagit dit en besiktningsman osv. Men själva huset i sig var inget intressant alls och blev som vilket generellt hus som helst i landet.

Frågan är i vad underhållningsvärdet är i det...
Citera
2019-01-14, 21:04
Medlem
Faustik-Funks avatar
Har valet av musik till serien diskuterats tidigare? Totalt over the top-musik som stör. Alldeles för högt uppskruvad Van Morrison till drönarbilder över brackiga nybbyggen Osv...
Citera
2019-01-14, 21:05
Medlem
Synd att de inte pratade driftskostnader förmhuser byggt i ett växthus. Hade varit intressant att tadel av, med tanke på att huset kunde byggas i en lite enklare utformning.
Citera
2019-01-15, 19:35
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkevavillni
Synd att de inte pratade driftskostnader förmhuser byggt i ett växthus. Hade varit intressant att tadel av, med tanke på att huset kunde byggas i en lite enklare utformning.
Undrar vad allt glas kostade? Över 900 glas var det. Jag glasade in min balkong för några år sedan, kanske 8 fönster och med arbete kostade det 35-40 000:-..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in