2026-02-03, 03:59
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Trist att hon inte behöll betongen i vindsvåningen, utan tog fram teglet. Drog ner helhetsintrycket rejält och fick det att se billigare ut. Eller iaf omodernt, medvetet exposed bricks känns så 90-tal.

Spisen var dock kalas. Såg nån vart den kom ifrån?
Precis. Tegel är så fult. Men fint kakel i badrummet.
Citera
2026-02-03, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Varför är Alica fortfarande skriven hos sina föräldrar?

Då är kanske inte lägenheten godkänd att bo i ännu? Det var en ombyggnad i ett tidigare avsnitt de fick problem med att få det godkänt för att bo i.

Citat:
Ursprungligen postat av Hensteeth
Det här sista avsnittet var det mest hysteriska jag sett, gapigt all over. Alla verkar tycka att den unga tjejens driv är så fantastiskt. Jag önskar att hon kunde coola ner sig.
Hon måste haft några diagnoser. Var inte tyst i fem sekunder.

Hur gör hon när spisen ska bytas, för det kommer ju någon gång? Men det blir nog inte hennes problem.
Citera
2026-02-03, 08:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Då är kanske inte lägenheten godkänd att bo i ännu? Det var en ombyggnad i ett tidigare avsnitt de fick problem med att få det godkänt för att bo i.
Så är det förmodligen, att den inte har blivit godkänd för boende ännu.

ADHD hade hon garanterat, sjukt jobbig människa....
Citera
2026-02-03, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Hur gör hon när spisen ska bytas, för det kommer ju någon gång? Men det blir nog inte hennes problem.
Ett ganska knepigt bygge, vem vill bo så.
Takterrassen var väl bra centrali i Göteborg.
Men för övrigt, kök med sovalkov och badrum direkt under plåttaket i ett vindsutrymme.
Lär vara mer eller mindre obeboligt om utomhustemperaturen går över 20 grader.
Är väl häftigt att visa upp men inget jag skulle vilja bo i.

Men det kanske man inte funderar på när man är en söndercurlad 21åring??
Senast redigerad av SkogsSaab 2026-02-03 kl. 08:50.
Citera
2026-02-03, 09:37
Medlem
Tratten52s avatar
Det var en cool lägenhet. Jag hörde aldrig kostnaden på sista raden nämnas innan programmet slutade. Men minst 5 mille lär kalaset kosta med det specialgjorda köket. Det måste kännas fint att som bortskämd 21 åring få allt man pekar på. Jag kommer ihåg själv när man var 21 på 80-talet och precis muckat från lumpen och man hade inte en jävla spänn över till något annat än hyra och mat. 😁
Citera
2026-02-03, 09:45
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Ett ganska knepigt bygge, vem vill bo så.
Takterrassen var väl bra centrali i Göteborg.
Men för övrigt, kök med sovalkov och badrum direkt under plåttaket i ett vindsutrymme.
Lär vara mer eller mindre obeboligt om utomhustemperaturen går över 20 grader.
Är väl häftigt att visa upp men inget jag skulle vilja bo i.

Men det kanske man inte funderar på när man är en söndercurlad 21åring??

No problem, Pappsen ordnar till så att hon har en a/c med klimatkontroll på stuberten 😁
Citera
2026-02-03, 10:50
Medlem
Steff83s avatar
Sjukt jobbig tjej. Gapigt. Gick knappt att se på.
Citera
2026-02-03, 17:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Hon var rätt pigg på snickaren, Jesper. Cuck-pojkvännen lät sig förnedras i bakgrunden.

Sa pappan hennes att hon "sparat, sparat och sparat"? 21 år gammal och sparat 4 miljoner
Citera
2026-02-03, 22:58
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon var rätt pigg på snickaren, Jesper. Cuck-pojkvännen lät sig förnedras i bakgrunden.

Sa pappan hennes att hon "sparat, sparat och sparat"? 21 år gammal och sparat 4 miljoner

Det låter kanske bättre och mer drivet att säga så, snarare än sanningen - att föräldrarna varit med ekonomiskt till 100%. Det är en omöjlighet för en 21 åring att ha så mycket pengar som man tjänat ihop helt på egen hand. Jag menar... Bara spisen kostade ca 70 000:-? Allting gick väl på 4 mille - säg att hon var 18 när hon tog studenten, har hon gått direkt från flaket till årslön på miljoner? Dra den om Rödluvan med.

Sen kan man ju erkänna att man är lite bitter med tanke på hur man själv flyttade runt från andrahandskontrakt femtio gånger per år ca i halvdassiga lägenheter trots päron som hade ekonomisk möjlighet att hjälpa till. Bara att gratulera till den unga fröken att hon faktiskt har så pass stöttande föräldrar (och svärföräldrar?).
Citera
2026-02-04, 01:38
Medlem
Kloges avatar
Föräldrarna har säkerligen börjat spara pengar i fonder sedan hon föddes
Citera
2026-02-04, 09:00
Medlem
Varför utgår ni ifrån att hon har fått hela lägenheten till skänks? Hon har ju ett arbete och kan säkerligen få åtminstone ett par miljoner i bolån. Föräldrarna har kanske hjälpt till med en del av kostnaden bara. Detta givet att jag inte känner föräldrarna, som kanske är förmögna och välkända i Göteborg?
Citera
2026-02-04, 14:23
Medlem
Känner mig kluven till den här typen av program.

Å ena sidan handlar det ju i alla fall om förädling, vilket är positivt; att skapa en fin liten lägenhet ur råvind. Mitt favorit-hat-program är annars när dom river ner eller förstör gamla fastigheter och ersätter med något smaklöst eller vräkigt, bara utifrån någon fix idé eller impuls.

Men tyvärr blir det som att sitta och ta del av någons sociala medier-konto. Jag vet inte om det är nyttigt att en 21-åring ska få den här typen av exponering, med tanke på vilken press unga idag känner när det gäller hur dom ska leva. Det här underblåser ett orealistiskt livsstilsideal, och spär på den lånehysteri som fortfarande råder i Sverige idag.

Nu hann jag visserligen inte ta del av någon budget, eftersom jag och min fru inte orkade med huvudpersonens energi mer än 5-6 minuter, men jag såg på några klipp att det färdiga resultatet hade köksinredning som i sig är mer än vad någon 21-åring skulle ha råd med efter två års okvalificerat arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in