Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-04, 13:42
Medlem
SAVELENDs avatar
Pga problem orsakade av vår tidigare serverleverantör vid överflytten av vår domän och databas ligger www.savelend.se nere för tillfället. Det kan i värsta fall dröja upp till 24 timmar innan sidan är uppe igen. Det är ingen risk för att data försvinner men tyvärr kan utbetalningen av lån bli något fördröjd under denna tid. Vi ber om ursäkt för det inträffade och om ni har några frågor finns vi tillgängliga via telefon (026 222 28 38) och mail (info@savelend.se).
Citera
2014-06-04, 22:24
Medlem
För att inte detta helt ska bli en Savelend tråd kan jag meddela att jag satt igång utlåning på Fixura.

Måste säga att jag älskar översikten man får.
Ser exakt vilka lån jag lånat ut till.
Ser exakt hur mycket jag får tillbaka vid varje betalning som låntagaren ska göra, och om den är betald.

Riktigt lovande!
Citera
2014-06-13, 10:59
Medlem
Tjena tänkte också bidra med lite siffror på Savelend. Satte in 3000 förra månaden och första räntan jag fått in, landade på 35kr.
Citera
2014-06-18, 15:03
Medlem
De senaste veckorna verkar ränta ha börjat trilla in mer regelbundet hos Savelend. Antar att det är för att det kommit fler andra sparare, så har fått bättre spridning på låneposterna. Låneantalet verkar också ha ökat då jag nu har i princip hela mitt kapital i omsättning.

Såg att de dragit igång en till insättningskampanj för juni också, så tänkte passa på att få ut lite extra av det hela.
Citera
2014-07-01, 11:57
Medlem
Funderar på att slänga in några slantar till hos SaveLend, men min avkastning är liksom oförändrad sen jag la upp den senast... Är det bara det att mina lån är ute i så stora poster och att i princip alla dessa har varit dåliga? Är det någon annan som har löpande ränta inkommande och kanske max 50% lån som inte återbetalas inom 2 månader?

För kommer det försätta likadant på mitt konto känns det relativt korkat att sätta in mer.
Citera
2014-07-01, 21:06
Medlem
Luskans avatar
Satte in någon tusenlapp i februari och ytterligare runt 10k i maj. Räknade fram att jag haft en årlig ränta på 15,8% än så länge.
Citera
2014-07-01, 21:12
Medlem
Jag satte in 10K i februari och ca 20K i slutet av april. Har hittills fått ca. 700 kr i ränta. Vet inte exakt vad det blir på årsbasis men det känns rätt så bra.
Citera
2014-07-02, 22:22
Medlem
Nu när isePankur bytt namn till Bondora och släppt sin sida på svenska marknaden så kanske man ska ta och investera lite där.

21% avkastning ser trevligt ut.
Citera
2014-07-02, 22:54
Medlem
Fixura har förresten nyligen registrerat ett bolag i Sverige, http://www.allabolag.se/5569739666/verksamhet

Antar att det är expansion på g.

Även fått in mina första räntepengar på Fixura, 13 dagar innan förfallodag!
Senast redigerad av cyTs 2014-07-02 kl. 23:02.
Citera
2014-07-11, 15:37
Medlem
Är det någon som har märkt av en förändring i kundtjänsten hos SaveLend? Skickade ett mejl tidigt igår och har inte fått svar på det idag ens.

Tidigare har man ju fått svar samma dag, vilket även är vad som utlovas på hemsidan, men nu är det för sent att ringa in idag så jag får väl vänta tills måndag för att få svar på det jag frågade dem i torsdags..
Citera
2014-07-11, 16:16
Medlem
SAVELENDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Är det någon som har märkt av en förändring i kundtjänsten hos SaveLend? Skickade ett mejl tidigt igår och har inte fått svar på det idag ens.

Tidigare har man ju fått svar samma dag, vilket även är vad som utlovas på hemsidan, men nu är det för sent att ringa in idag så jag får väl vänta tills måndag för att få svar på det jag frågade dem i torsdags..

Hej!

Jag blev mycket förvånad över din fråga här och gick igenom inkorgen en extra gång och kan inte hitta något obesvarat mail överhuvudtaget. Är du vänlig och mailar in igen så ser jag till att besvara dig på en gång. Du når även mig på 0730731281 under helger gällande sparande.

Vänliga hälsningar
Ludwig
Citera
2014-07-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAVELEND
Hej!

Jag blev mycket förvånad över din fråga här och gick igenom inkorgen en extra gång och kan inte hitta något obesvarat mail överhuvudtaget. Är du vänlig och mailar in igen så ser jag till att besvara dig på en gång. Du når även mig på 0730731281 under helger gällande sparande.

Vänliga hälsningar
Ludwig

Frågan skickades via chat-funktionen då ingen var inne, så jag har ingen kopia på den att skicka in, men jag tar och skriver ett nytt mail med ungefär samma frågeställning som tidigare. Trevligt att servicen är så snabb när kommunkationen går fram, inget nytt på den fronten med andra ord!

Edit: Skickade in ett mail till info@savelend.se med ungefär samma frågor som de som försvann i torsdags, ser fram emot ett svar under helgen!
Senast redigerad av Girasoul 2014-07-11 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in