Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-01, 00:20
  #385
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
jag hittade mig själv där , fast jag inte är dömd för brott. har mailat , men inte fått något svar

edit , min grannes unge i våningen ovanför mig , inte så konstigt kanske när det är en 20 årig mörkhyad
bråkstake
Du kanske blitt polisanmäld.
2015-03-01, 02:13
  #386
Medlem
chaquettes avatar
Haha, gamla klasskompisar! Är inte medlem så kunde bara se "B" på några.

Dock en märklig sak. Jag har letat på människor jag VET borde vara där. Trafikbrott, misshandel mm. Men hittar INGENTING på nån av dem?!
2015-03-01, 09:07
  #387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaquette
Haha, gamla klasskompisar! Är inte medlem så kunde bara se "B" på några.

Dock en märklig sak. Jag har letat på människor jag VET borde vara där. Trafikbrott, misshandel mm. Men hittar INGENTING på nån av dem?!

Kanske har gått mer än 5år sedan? Sedan är det inte säkert att lexbase är komplett då det brukar vara jävligt knöligt att begära ut material från domstolar trots att allt ska vara offentligt.
2015-03-01, 09:10
  #388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juxx_67
Du kanske blitt polisanmäld.

Det räcker nog inte med att ha blivit polisanmäld för att hamna i lexbase. Det står ju vem som helst fritt att anmäla vem som helst, så en anmälan i sig betyder ju ingenting.
2015-03-01, 15:34
  #389
Medlem
chaquettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Kanske har gått mer än 5år sedan? Sedan är det inte säkert att lexbase är komplett då det brukar vara jävligt knöligt att begära ut material från domstolar trots att allt ska vara offentligt.
Det var typ 3 år sedan domstolsbeslutet togs. Det blev dessutom villkorlig dom, så det är då kvar i 7 år.
Visserligen, men borde inte i alla fall såna domar vara av större intresse?
2015-06-01, 21:20
  #390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrBrasa
Jag har tillgång till andra tjänster än Lexbase och kan lugnt konstatera att de är mycket bättre men de har å andra sidan inte kartfunktioner. Men de är bättre så till vida att de har domar tillbaka till 20 år och även strafförelägganden och annat. Och man har tillgång till dessa för en månadsavgift

skämtar du? finns det tjänster där senaste 20 årens samtliga domar finns med? Det låter lite för bra för att vara sant. I så fall är man verkligen rökt på arbetsmarknaden för minsta lilla brott skyldig som oskyldig.
2015-06-02, 01:35
  #391
Medlem
RickDangerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabbe-klabbe
skämtar du? finns det tjänster där senaste 20 årens samtliga domar finns med? Det låter lite för bra för att vara sant. I så fall är man verkligen rökt på arbetsmarknaden för minsta lilla brott skyldig som oskyldig.
Jag har också tillgång till en sådan, Siren heter den. Finns ju andra som också har så långt tillbaka, Piscatus till exempel. JPInfonet har nästan lika långt tillbaka. För att nämna några.
2015-12-06, 23:23
  #392
Medlem
JesusAFtrollhattans avatar
någon som provat sidan på sistone o blivit förvånad?
2015-12-07, 21:10
  #393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusAFtrollhattan
någon som provat sidan på sistone o blivit förvånad?

Hittade 3 grannar

Edit: inte förvånad dock, trodde nästan att det skulle vara fler!
2016-01-06, 10:40
  #394
Medlem
rytaris avatar
En gammal fiskargubbe från min hemort som dömts för tjuvjakt/tjuvfiske och för att ha visat röven för en sommargäst som påpekade att han inte fick lägga ut sina garn framför deras brygga 😅
2016-01-08, 23:44
  #395
Medlem
moment-of-truths avatar
mig sj
2016-01-23, 14:04
  #396
Medlem
johanness avatar
den här listtråden har inte så mycket i brott och brottsbekämpning att göra och låses härmed.

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback