Då var det dags! Imorgon klockan 12 så lottas andra kvalrundan av Uefa Cupen.
Djurgården kommer att möta någon av dessa lag:
Liepajas Metalurgs , Lettland FK Ventspils, Lettland MyPa 47, Finland Allianssi, Finland Ekranas Panevezys, Litauen Atlantas Klaipeda, Litauen IBV Vestmannaeyjar, Island IBK Keflavik, Island Longford Town, Irland
Är det någon som har någon info om dessa rätt så okända lag?
Finns det något lag som skulle passa Djurgården bäst?
Du menar på fullt allvar att folk häriine skulle känna till dessa lag? Ja, kanske. Jag gör det inte. Rent spontant verkar DIF klara. Men man vet ju inte med svenska lag. Brukar vara rätt kassa ute i Europa.
hm är jag helt ute och cyklar eller var det inte Allianssi som va me om den där läggmatchen nyligen? för övrigt vet jag inte något om de andra lagen..
edit: jag menar då den såkallade "Tidernas spelhärva" där det var en kinesisk (om jag inte är ute och cyklar igen) spelkung som köpte något finskt ligalag (tror Allianssi
edit2: hittade följande på dif.se
"Inget av lagen besitter några utmärkande meriter från europeiskt cupspel. Av svenskintresse kan nämnas att lettiska Liepajas i fjol slog ut fair play-kvalificerade Öster på bortamål. Samt, förstås, att Cork City i fjol förpassade mästarna MFF ut ur Intertotocupen..."
rent spontant tror jag att de finska lagen blir tuffast att möta. Men sålänge DIF inte ställer upp med B-laget såg ska man nog gå vidare utan större problem.
NuPpArT - Det stämmer att laget i den stora spelhärvan var FC Allianssi.
För övrigt så bör Djurgården som allsvenskserieledare slå samtliga klubbar som räknades upp, möjligtvis kan MyPa, Ventspils och Longford Town göra något mål. MyPa var länge Finlands svar på Rosenborg om jag inte missminner mig helt och hållet. FK Ventspils är lite roliga, föreningen grundades 1997 och har redan vunnit den lettiska cupen två gånger, känns som ett lag som kan slå bra ur underläge. Longford Town är ett topplag i den irländska ligan och kan bli en aningen farliga. Men som sagt, jag tror på Djurgården, man har en hel del bra spelare, framförallt Hysén och Larsen.
Med spelare som Hysén, Arneng, Larsen och Jonson har vi offensiv och speluppbyggnadskapacitet (bra ord) att slå alla de lagen. Tromsö lär bli svåra dock. Hoppas på Carmarthien. De låter lätta.
edit: Vi (DIF) möter ett av följande:
Tromsø IL (NOR)
Myllykosken Pallo-47 (FIN)
Keflavík (ISL)
Cork City FC (IRL)
Carmarthen Town AFC (WAL)