2005-07-29, 11:55
Medlem
Maccans avatar
Har MFF i mitt hjärta men hoppas verkligen på att Djurgården går vidare (vilket jag tror att de gör mot vilket motstånd som helst) så svensk fotboll trampar lite i Europa...

Det är bra för ALLA svenska lag om något lag kommer ut!
Citera
2005-07-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maccan
Har MFF i mitt hjärta men hoppas verkligen på att Djurgården går vidare (vilket jag tror att de gör mot vilket motstånd som helst) så svensk fotboll trampar lite i Europa...

Det är bra för ALLA svenska lag om något lag kommer ut!
amen to that
Citera
2005-07-29, 13:23
Medlem
Hur blev det?
Citera
2005-07-29, 13:36
Bannlyst
Lottningen är tydligen 14:00.

http://www.uefa.com/competitions/UEFACup/news/Kind=1/newsId=320390.html
Citera
2005-07-29, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr F
Hur blev det?

14.00 lottas det.
Citera
2005-07-29, 13:48
Medlem
Exotiska Tromsø med Kibebe i spetsen måste väl för er betraktas som det sämsta alternativet. Ingen vidare rolig resa i alla fall. Annars har man hört att Cork ska vara grymma ...
Citera
2005-07-29, 14:11
Medlem
farbror übers avatar
Keflavik har i sitt lag bl.a. Kenneth Gustavsson (f.d. MFF och TFF) och Gudmunder Mete (f.d. MFF och Peking) om jag inte är helt fel ute...
Citera
2005-07-29, 14:24
Medlem
NuPpArTs avatar
och då var det klart.. djurgårn möter Cork
Halmstad möter Linfield
Citera
2005-07-29, 14:28
Medlem
Schwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuPpArT
och då var det klart.. djurgårn möter Cork
Halmstad möter Linfield

återstår o se om dif e bättre än mff då
Citera
2005-07-29, 14:49
Medlem
Hobgoblins avatar
Härligt med Irland igen! Inte Tromsö och en bra resa så jag är nöjd. Ska väl inte säga att jag har allt för stor koll på Cork, men är det Shamrock-klass så finns det ju bra möjligheter..
Citera
2005-07-29, 14:58
Medlem
fin lottning för båda lagen som borde ha mycket bra chans att gå vidare.
Citera
2005-07-29, 15:19
Medlem
NuPpArTs avatar
lite info..

Cork City mötte litauiska Ekranas i den första kvalomgången och gick vidare med totalt 2-1, trots förlust i returen i går.

Tyvärr är Corks hemmaarena, Turners Cross, väldigt begränsad i publikkapacitet och tar bara 5 000 åskådare i UEFA-sammanhang. DIF.se återkommer med detaljer kring hur biljetthanteringen till bortamötet ska ske - allt pekar på att Cork bara kommer att tidlldela Djurgården ett minimum av biljetter.

Sportchef Kjell Jonevret är försiktigt positiv till lottningen:
- Det är ju trevligt att det är ett lag som man känner till så att det inte är något konstigt öststatslag. Vi får försöka bilda oss en uppfattning om motståndet den kommande veckan.

Klubbdirektör Bosse Andersson kommenterar lottningen så här:
- Vi kunde ju fått ett betydligt svårare motstånd. Vi har ju varit på Irland förut när vi mötte Shamrock. Ja, det känns som en bra lottning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in