Har MFF i mitt hjärta men hoppas verkligen på att Djurgården går vidare (vilket jag tror att de gör mot vilket motstånd som helst) så svensk fotboll trampar lite i Europa...
Det är bra för ALLA svenska lag om något lag kommer ut!
Har MFF i mitt hjärta men hoppas verkligen på att Djurgården går vidare (vilket jag tror att de gör mot vilket motstånd som helst) så svensk fotboll trampar lite i Europa...
Det är bra för ALLA svenska lag om något lag kommer ut!
Exotiska Tromsø med Kibebe i spetsen måste väl för er betraktas som det sämsta alternativet. Ingen vidare rolig resa i alla fall. Annars har man hört att Cork ska vara grymma ...
Härligt med Irland igen! Inte Tromsö och en bra resa så jag är nöjd. Ska väl inte säga att jag har allt för stor koll på Cork, men är det Shamrock-klass så finns det ju bra möjligheter..
Cork City mötte litauiska Ekranas i den första kvalomgången och gick vidare med totalt 2-1, trots förlust i returen i går.
Tyvärr är Corks hemmaarena, Turners Cross, väldigt begränsad i publikkapacitet och tar bara 5 000 åskådare i UEFA-sammanhang. DIF.se återkommer med detaljer kring hur biljetthanteringen till bortamötet ska ske - allt pekar på att Cork bara kommer att tidlldela Djurgården ett minimum av biljetter.
Sportchef Kjell Jonevret är försiktigt positiv till lottningen:
- Det är ju trevligt att det är ett lag som man känner till så att det inte är något konstigt öststatslag. Vi får försöka bilda oss en uppfattning om motståndet den kommande veckan.
Klubbdirektör Bosse Andersson kommenterar lottningen så här:
- Vi kunde ju fått ett betydligt svårare motstånd. Vi har ju varit på Irland förut när vi mötte Shamrock. Ja, det känns som en bra lottning.