Citat:
Ursprungligen postat av
S-cup
Det nya systemet med lägenhetsnummer har jag hört delvis skaffades för att underlätta för posten. Men så vitt jag vet nämns aldrig lägenhetsnumret i brev, så hur det underlättat vet jag inte.
Jodå, det underlättade massor!
Så länge inte de boende på adressen har exakt samma namn kan man kolla upp via folkbokföringen vilket lägenhetsnummer människan man söker har.
Men nej, om man inte på förhand har koll på att det bor flera S. Svensson i huset så är det lätt hänt att det blir fel.
Själv fick jag ofta personen på våningen unders post. Jävligt märkligt eftersom våra namn stavas olika.
Jag satte upp en lapp på dörren där det stod "bara RAVENTEAR bor här, RÖVENTÄR bor en trappa ner!" Efter det fick jag inte grannens post mer.