Hej. Har precis börjat släktforska och behöver öppna en massa DjVu filer.
Jag har OS X version 10.9.1 Hittade bara inlägg för 10.8 som jag installera. Nu kan jag öppna, men så fort jag för muspekaren över bilden får den en grått lager över hela bilden och det står "Click to open", Vilket är väldigt störigt då jag behöver zooma in mm, klickar jag så öppnas filen i ett annat fönster med samma meddelande om jag har musen över:/
Någon som har en lösning? Försökt leta i inställningarna för safari utan framgång. Har även testat att öppna i Firefox men blev samma resultat.
Stödet för DjVu till webbläsare på Mac är helt värdelöst. Tyvärr. Och det finns nästan inga alternativ. Däremot finns det några DjVu-läsare att köpa i AppStore. Köp en sådan och tanka hem filerna istället för att läsa dem i webbläsaren.
Okej. För din vetskap sitter jag på OS X 10.8.5 och DjVus webb insticksmodul fungerar enbart i Safari. Men jag var tvungen att godkänna modulen, "lita på den". När väl det nya fönstret öppnas så finns där en spara ner knapp.
Senast redigerad av Litton 2014-01-25 kl. 19:40.
Trevligt för dig:P
Godkänt har jag gjort men får ändå bara ett grått lager över bilden då jag har musen över Så här ser det ut.. Ser ingen spara ner sak
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!