Citat:
Ursprungligen postat av organis
jag tycker inte att en oendligmangd kan vara begransad
Den r begrnsad s tillvida att den finns i det vi kallar universum. Som i sig r ondligt. Fast begrnsat. Det klassiska exemplet r ju att jmfra med insidan av en ballong. Du kan blsa och blsa och den kommer att fortstta att expandera. Universums expansion fljer samma princip. Dock med den lilla skillnaden att det inte tillfrs ngon ny materia som fr det att expandera, ssom vi blser in luft i en ballong. Inte heller kommer universum att explodera d vi tjt ut "ballongen" fr mycket.
Eftersom universums yttre grnser inte r gjort av plast.
Uppenbarligen.
Citat:
att det av nan anledning skulle uppsta en alen
small i ett oendligt vakum utan att det foljer fysikens lagar (alltso att det smallar lite har och var) ar ju idioti! skulle den smallen isf ha plaserat sig i mitten av nat oendligt?

Hrrm, det fanns inga fysiska lagar innan Big bang. Det fanns inte heller ett ondligt vakuum fr BB att existera i. Allt det skapades mitt i sjlva smllen serru. S det r inte idiotiskt. Alls. Men fortstt du grna att kalla forskarvrlden fr idioter. Och medans du "lol: ar" p s kan du leta reda p hur man fr stora bokstver nr man skriver. LOL!
Citat:
jag valde att holla vetenskapsnissarna utanfor detta for det har ar ingen vetenskap nan vet nan ting om. det har ar bara teorier och spekullationer
Eehm, All vetenskap bygger p teorier och spekulationer. Det r frst nr vi vet ngot som vi kan g vidare och spekulera ver fljderna av det vi vet.