Citat:
Ursprungligen postat av
frukostvin
Var har du källa på att det finns en allergi mot örter eller ondsinta likörprodukter. Jag skulle först vilja ha en källa på det, om det går bra? En lista på de husen som framställer dessa likörer behöver jag ochså för att skicka en varning till alla systembolag i hela sverige att ta bort dessa produkter ur sitt sortiment.
Haha du var ju en rolig en!
Välkommen till Flashback!
Du kan läsa kring allergier mot födoämnen bla på
Internetmedicin
Ang. hus som tillverkar bittra likörer så kan jag nämna en handfull: Angostura, Fratelli Branca, Mast-Jägermeister AG, Arcus-Gruppen, Pernod Ricard och Zwack.
Hör gärna av dig till Systembolaget, de uppskattar säkert dina synpunkter!
Vidare så rekommenderar jag dig att lugna ner dig. Jag har sett många labila människor på FB genom åren, men aldrig någon som reagerar med den frenesin som du visade i dina inlägg här ovan över en förfrågan kring källhänvisning. Hur har du det själv med alkohol och läkemedelsintag?
Men frågan kvarstår, visa gärna en källa på ditt påstående om kopplingen mellan TS symptom och "inflammation i inre organ". Om det känns bättre för dig och ditt uppenbarligen stressade psyke så kan jag berätta att jag finner ämnet intressant, då jag i likhet med TS också kan reagera med utslag efter intag av viss sprit.
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
De gånger det har inträffat har det främst rört sig om vodka. Ingen smaksatt vodka första gången det hände så troligtvis inget av det jag reagerar på. Vad drack du när det inträffade?
Ja då är det ju definitivt inte samma sak vi lider av. Vodka tål jag alldeles utmärkt. Fernet Branca och Mümmelmann däremot gör att jag blir stoppljusliknande över delar av kroppen.
Måhända släpper frukostvin en länk kring inflammationer i inre organ och kopplingen till röda utslag på kroppen, så kan du läsa och se om du tror att det kan vara svaret.
Käkar du några mediciner, droger eller exempelvis träningstillskott?