• 1
  • 2
2014-01-25, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
De gånger det har inträffat har det främst rört sig om vodka. Ingen smaksatt vodka första gången det hände så troligtvis inget av det jag reagerar på. Vad drack du när det inträffade?

Du sa 12:30 i dag att du skulle dra ner. Nu är den 14:15. En timme och trekvart. Ja det är ju alltid nåt!

Har något hänt? Har du nåt som jag kan ta med hem, nån lista eller nåt. Ett fetto här vill ha det. Det vore briljant! Eller nån slags källa på var du kan ha befunnit dig när alkoholen talade till dig ?

Shh, jag tror han sover nu!
Citera
2014-01-25, 14:38
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostvin
Du sa 12:30 i dag att du skulle dra ner. Nu är den 14:15. En timme och trekvart. Ja det är ju alltid nåt!
Vill ju fortfarande veta om det kan röra sig om något annat. Inte druckit alkohol på tre veckor men vill ju gärna veta om det skulle röra sig om något annat. Är väl inget större problem att vara nykter ett tag. Det jag är orolig för är att jag ska behöva vara det resten av livet.
Citera
2014-01-25, 15:07
Bannlyst
Citat:
Vill ju fortfarande veta om det kan röra sig om något annat. Inte druckit alkohol på tre veckor men vill ju gärna veta om det skulle röra sig om något annat. Är väl inget större problem att vara nykter ett tag. Det jag är orolig för är att jag ska behöva vara det resten av livet.

Jag vill inte låta som en moralist, men som medmänniska bör man dra ner på alkoholen när det börjar synas på ditt ansikte. Det har gått ganska långt då.

Givetvis vore det bättre med en lista över hur du mycket supit under åren, och en källa som kan styrka dina dokument.

Fast i ditt fall tror jag inom vår egen socialförvaltning, vi gör ett undantag!

Förlåt det här med listor och källor. Det är nåt fetto som har förföljt mig. Men jag tror mina medarbetare ska ha fått syn på han utanför bostaden.
Senast redigerad av frukostvin 2014-01-25 kl. 15:11.
Citera
2014-01-25, 16:34
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostvin
Var har du källa på att det finns en allergi mot örter eller ondsinta likörprodukter. Jag skulle först vilja ha en källa på det, om det går bra? En lista på de husen som framställer dessa likörer behöver jag ochså för att skicka en varning till alla systembolag i hela sverige att ta bort dessa produkter ur sitt sortiment.

Haha du var ju en rolig en!

Välkommen till Flashback!

Du kan läsa kring allergier mot födoämnen bla på Internetmedicin

Ang. hus som tillverkar bittra likörer så kan jag nämna en handfull: Angostura, Fratelli Branca, Mast-Jägermeister AG, Arcus-Gruppen, Pernod Ricard och Zwack.

Hör gärna av dig till Systembolaget, de uppskattar säkert dina synpunkter!

Vidare så rekommenderar jag dig att lugna ner dig. Jag har sett många labila människor på FB genom åren, men aldrig någon som reagerar med den frenesin som du visade i dina inlägg här ovan över en förfrågan kring källhänvisning. Hur har du det själv med alkohol och läkemedelsintag?

Men frågan kvarstår, visa gärna en källa på ditt påstående om kopplingen mellan TS symptom och "inflammation i inre organ". Om det känns bättre för dig och ditt uppenbarligen stressade psyke så kan jag berätta att jag finner ämnet intressant, då jag i likhet med TS också kan reagera med utslag efter intag av viss sprit.

Citat:
De gånger det har inträffat har det främst rört sig om vodka. Ingen smaksatt vodka första gången det hände så troligtvis inget av det jag reagerar på. Vad drack du när det inträffade?

Ja då är det ju definitivt inte samma sak vi lider av. Vodka tål jag alldeles utmärkt. Fernet Branca och Mümmelmann däremot gör att jag blir stoppljusliknande över delar av kroppen.

Måhända släpper frukostvin en länk kring inflammationer i inre organ och kopplingen till röda utslag på kroppen, så kan du läsa och se om du tror att det kan vara svaret.

Käkar du några mediciner, droger eller exempelvis träningstillskott?
Senast redigerad av Späk 2014-01-25 kl. 16:46.
Citera
2014-01-25, 16:40
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Du nämnde antihistamin i din TS. Ren sprit brukar inte framkalla histaminfrisättning.

Åt du något vid detta tillfälle som kanske kan förklara reaktionen?
Citera
2014-01-25, 17:28
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Måhända släpper frukostvin en länk kring inflammationer i inre organ och kopplingen till röda utslag på kroppen, så kan du läsa och se om du tror att det kan vara svaret.

Käkar du några mediciner, droger eller exempelvis träningstillskott?
Äter inga mediciner men har blivit en del olika droger. Käkat en del benso som även det ger liknande effekter. Har däremot inte intagit det samtidigt eller inom en kortare tid när detta inträffat. Nu när du säger det så var det ganska stora mängder Jäger inblandat båda gångerna även om det inte var det jag drack mest av. Har ingen aning om det kan vara orsaken, men det har nu när jag tänker efter aldrig skett utan de gånger jag druckit det om jag minns rätt. Skadar ju inte i vilket fall att ha ett uppehåll men givetvis vill jag vara säker på vad det beror på helst. Är tacksam för era teorier om vad det kan vara och det är väl enda vägen att få reda på vad det kan bero på.

Men de gånger det inträffat har det inte varit Mümmelmann utan Jägermeister. Svårt att minnas helt då en av gångerna inträffade för bra på månader sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du nämnde antihistamin i din TS. Ren sprit brukar inte framkalla histaminfrisättning.

Åt du något vid detta tillfälle som kanske kan förklara reaktionen?
Jag tror faktiskt inte det. Ingenting ovanligt förutom en hel del sprit förutom första gången då det även var en del cider,alkoläsk och annat.
Citera
2014-01-25, 18:22
Medlem
Späks avatar
Citat:
Käkat en del benso som även det ger liknande effekter.

Hur menar du, blir du rödflammig av bensodiazepiner eller menar du fylleliknande effekter?

Citat:
Nu när du säger det så var det ganska stora mängder Jäger inblandat båda gångerna även om det inte var det jag drack mest av. Har ingen aning om det kan vara orsaken, men det har nu när jag tänker efter aldrig skett utan de gånger jag druckit det om jag minns rätt. [...]

Men de gånger det inträffat har det inte varit Mümmelmann utan Jägermeister. Svårt att minnas helt då en av gångerna inträffade för bra på månader sen.

Aha! *detektivsmiley*

Mümmelmann och jäger är ju ganska lika varandra. Jägermeister har 56 örter i sig om jag minns rätt och det är väl inte helt långsökt att flera av dessa också förekommer i Mümmelmann (vilken jag heller inte tål). Ett tag så trodde jag att jag tålde jäger men detta skulle senare visa sig vara falskt. De härliga fläckarna dök upp och hade festival i mitt ansikte och även över bröstkorg och rygg.

Självklart var detta i ett större socialt sammanhang
Citera
2014-01-25, 19:17
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Hur menar du, blir du rödflammig av bensodiazepiner eller menar du fylleliknande effekter?

Aha! *detektivsmiley*

Mümmelmann och jäger är ju ganska lika varandra. Jägermeister har 56 örter i sig om jag minns rätt och det är väl inte helt långsökt att flera av dessa också förekommer i Mümmelmann (vilken jag heller inte tål). Ett tag så trodde jag att jag tålde jäger men detta skulle senare visa sig vara falskt. De härliga fläckarna dök upp och hade festival i mitt ansikte och även över bröstkorg och rygg.

Självklart var detta i ett större socialt sammanhang
Menar att bensodiazepiner har liknande effekter och båda påverkar väl GABA. Det har gett mig en högre tolerans till alkohol men blir inte rödflammig av det. Vet inte om jag blir röd över ryggen men bröstet blir definitivt riktigt rött med. Får väl köpa hem lite Jägermeister någon gång och se om det kan vara orsaken. För när det sker i större sociala sammanhang är det inte speciellt roligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in