Flashback bygger pepparkakshus!
2014-01-24, 16:10
Bannlyst
Såhär är det va, jag fick ett lönebesked yadayada.. hursomhelst Företaget betalade min lön med hjälp av "Swedbanks utbetalningssystem" till mitt konto, som är ett Nordea konto. jag fick även ett mail där dom vill att jag ska registrera mitt konto på www.swedbank.se/kontoregister där står det att det kan ta upp till 2 veckor att registrera konto utan e-leg.

Dum som jag är så fattar jag ju inte vad det innebär, jag kunde hursomhelst inte ta ut några pengar (swedbank bankomat) fast det stod utbetalningsdatum på lönebeskedet 2014-01-24. Vart är mina pengar?

hjälp uppskattas
Citera
2014-01-24, 16:12
Medlem
Kaustis avatar
Kontakta lönekontoret på ditt företag så hjälper dom dig. Det är garanterat inte första gången detta händer
Citera
2014-01-24, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Kontakta lönekontoret på ditt företag så hjälper dom dig. Det är garanterat inte första gången detta händer

jajo jag fattade vad jag skulle göra men inte varför, varför ska jag registrera konto på swedbank? kan jag ta ut pengar på en nordea bankomat eller vad är felet? skickar företaget pengarna till swedbank sen sitter dom och ruvar på dom tills jag har registrerat kontot och sen skickas det till mitt konto eller? fan om dom glömmer bort det kanske

jag kan ju inte ringa dit nu, en fredagkväll. jag behöver pengarna nu.
Senast redigerad av Plaguetongue 2014-01-24 kl. 16:20.
Citera
2014-01-24, 16:52
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
jajo jag fattade vad jag skulle göra men inte varför, varför ska jag registrera konto på swedbank? kan jag ta ut pengar på en nordea bankomat eller vad är felet? skickar företaget pengarna till swedbank sen sitter dom och ruvar på dom tills jag har registrerat kontot och sen skickas det till mitt konto eller? fan om dom glömmer bort det kanske

jag kan ju inte ringa dit nu, en fredagkväll. jag behöver pengarna nu.

Helt omöjligt att svara på var dina pengar är när vi inte vet hur ditt företag hanterar utbetalningarna, vad du angett för utbetalningskonto till företaget osv Men om vi börjar med det, vilket lönekonto har du angett till företaget som betalade ut pengarna?
Citera
2014-01-24, 18:18
Bannlyst
mitt personkonto (nordea)

EDIT: jag har klurat ut det nu, eftersom dom var så sena att tala om att jag fick lov att registrera kontot så kommer swedbank skicka ut en avi som jag får ta med till banken och växla in.
Senast redigerad av Plaguetongue 2014-01-24 kl. 18:26.
Citera
2014-01-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
mitt personkonto (nordea)

EDIT: jag har klurat ut det nu, eftersom dom var så sena att tala om att jag fick lov att registrera kontot så kommer swedbank skicka ut en avi som jag får ta med till banken och växla in.

Det stämmer, det är vanligt att detta sker. När du går till banken med din avi så kan du ange ditt kontonummer för framtida löner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in