2014-01-24, 11:37
Medlem
Ja, idag är det alltså 30 år sen den första Macen. Apple uppmärksammar detta på sin hemsida:

http://www.apple.com/30-years/

Och en intervju med några Apple-chefer:

http://www.macworld.com/article/2090...g-forever.html

Vilken var din första Mac?
Citera
2014-01-24, 11:47
Medlem
Aireess avatar
Min första Mac var en Macbook Pro från 2011, jag är ganska ny inom Apple-världen, men jag älskar Macs nu!

Airees.
Citera
2014-01-24, 12:13
Riktigt trevligt klipp.

Har haft iPhone sedan 3:e generationen kom. iPad sedan Retina.

Min första mac var en rMBP late 2013. Fullkomligt förälskad.
Efter det har det blivit en TC, Apple TV, MBA (till frugan) och funderar skarpt på en iMac.
Citera
2014-01-24, 12:23
Medlem
Köpte min första Mac (begagnad MBP, 2010) sommaren 2013 efter att min pc kastat in handduken.
Det absolut bästa val jag gjort i teknikvägar, överlägsen design och jag spenderar fan aldrig tid med att troubleshoota längre, vilket jag behövde göra flera gånger i månaden med min pc.

KUL för Apple och konsumenterna! Hoppas att dom fortsätter leverera många år framöver.
Citera
2014-01-24, 13:19
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Grattis Mac!

Min första Mac var en Performa, den köpte jag i början av 90-talet
Citera
2014-01-24, 13:58
Medlem
arowanajs avatar
Gratulerar Mac, nu kanske macos 10 kan gå vidare?
Hade min första kontakt i skolan i början på 90talet. Kommer dock aldrig äga en produkt från Apple. Men kommer fortsätta hålla mig uppdaterad.
Citera
2014-01-24, 19:42
Medlem
Grattis Mac på 30 års dagen!
Min första Mac är min nuvarande Air 13" (mid 2013) och jag älskar den. Förr var jag väldigt emot Apples produkter, men valde tillslut att köpa en Mac och ångrar mig inte en sekund. Den är mig trogen vart jag än är.
Citera
2014-01-24, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HendrixSantana
Grattis Mac på 30 års dagen!
Min första Mac är min nuvarande Air 13" (mid 2013) och jag älskar den. Förr var jag väldigt emot Apples produkter, men valde tillslut att köpa en Mac och ångrar mig inte en sekund. Den är mig trogen vart jag än är.
Det är ju definitivt ett mönster man ser: de som ogillar Mac är de som aldrig använt dem, medan Mac-ägare överlag verkar ganska nöjda
Citera
2014-01-25, 00:00
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Det är ju definitivt ett mönster man ser: de som ogillar Mac är de som aldrig använt dem, medan Mac-ägare överlag verkar ganska nöjda

Det där är dagens sanning.
Jag har aldrig hört talas om en Mac-användare som har ångrat sitt val förutom någon stackars sate som alltid har använt PC och inte fattade hur en MAC skulle användas Ganska så shockerande då Mac är så enkel att använda så min 3-åring klarar av det.

Med det sagt, så donerade jag faktiskt min gamla Macintosh Performa till en förskola. Jag avinstallerade allt onödigt, och installerade alla barnspel och grejer dom kunde ha kul med. Jag uppmanar alla att göra samma sak med sina gamla Mac-prylar. Ungarna lär sig massor, även om dom bara är småtroll :-)
Citera
2014-01-25, 00:10
Medlem
Inte för att jag gillar MAC men ett grattis kan jag allt ge "han"!
OCh gött att de finns olika PCs att välja på.
Citera
2014-01-25, 00:16
Medlem
Link85s avatar
Gratulerar Mac!
Min första mac fick jag för 3 dagar sedan, en MacBook pro retina. Att ha bytt från pc till Mac måste vara mitt livs bästa byte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in