2014-01-22, 23:38
Medlem
JohnniePumas avatar
Jag har uppemot 1000 artiklar och böcker på datorn.

Ni ska veta att jag är en mycket skicklig googlare som alltid finner det jag söker. Vad jag däremot inte finner är en förbannad PDF- och E-bokläsare som håller hög kvalitet. Det är inga högre krav jag ställer på programmet i fråga. Det ska ha möjligheten att stryka över, kommentera samt ha goda sökfunktioner och framförallt möjligheten att strukturera alla böcker!

Adobe Digital Editions har jag använt men det programmet saknar möjlighet att stryka över och är dessutom riktigt jäkla fult för att tala klarpråk. Det vore även förträffligt om det gick att korsreferera mellan artiklar och böcker men det är kanske väl mycket begärt.

En motsvarighet till iTunes med böcker tänker jag mig, utseendemässigt.
Citera
2014-01-22, 23:52
Medlem
Strychnos avatar
Undersök om Calibre är något att ha.
Citera
2014-01-22, 23:54
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Undersök om Calibre är något att ha.
Jag ramlade över det förut men det hade fått dåliga recensioner så jag avstod från att plocka ned det. Laddar hem det nu för att testa, använder du det?
Citera
2014-01-23, 00:06
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Jag ramlade över det förut men det hade fått dåliga recensioner så jag avstod från att plocka ned det. Laddar hem det nu för att testa, använder du det?

Ja, jag använder det, men jag läser i princip bara.
Fördelen är att det läser många "udda" filformat som man träffar på emellanåt.
Jag tycker det är rätt bra, lite segt att ladda in stora filer(Gammal dator oxå iofs).
Citera
2014-01-23, 00:13
Medlem
JohnniePumas avatar
Jag har laddat hem det nu. Ska testa det lite grann imorgon.
Citera
2014-01-23, 06:26
Medlem
Calibre är det bästa e-book programmet jag stött på. Dels kan den konvertera mellan olika format, och biblioteksfunktionen är riktigt imponerande. Vet dock inte om det finns redigeringsmöjligheter. Dock kan fysiska ebook-läsare ha den funktionen som iRiver och Kindle.
Citera
2023-01-29, 13:08
Medlem
Crime-boy2s avatar
Köpte en e-bok på Adlibris. När jag laddat ned den flyter bokstäverna ihop men bilderna är bra. Finns det nån bra e-bokläsare som kan avhjälpa problemet? Tror att det var Calibre som laddade ned den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in