2014-01-22, 22:16
Medlem
Ringa rätt person och erbjuda en summa, har någon erfarenhet från detta?

Har någon mutat sig in i en kö eller förstahandskontrakt? Finns det korruption i bostadsköerna?

Tacksam för svar
Citera
2014-01-22, 22:18
Medlem
FooFighterss avatar
Är ju samma sak som att köpa ett svartkontrakt. Och ja, det går. Men du hittar inte dessa hyresvärdar var som helst.
Citera
2014-01-22, 22:20
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cash777
Ringa rätt person och erbjuda en summa, har någon erfarenhet från detta?

Har någon mutat sig in i en kö eller förstahandskontrakt? Finns det korruption i bostadsköerna?

Tacksam för svar

Ringa? Det är nog fel taktik. i sådana fall öga mot öga.
Citera
2014-01-22, 22:23
Bannlyst
Givetvis går det med en muta, men inte på telefon det krävs träff mellan fyra ögon och sedan en diskret handtryckning med en lämplig summa pangar, en varning är befogad du kan åka på en blåsning så det stänker om det.
Citera
2014-01-22, 23:00
Medlem
Lättast är väl att lära känna någon?
Citera
2014-01-23, 09:47
Medlem
I intern bostadskö så vet jag iaf att det går.
Då har det inte handlat om pengar dock- utan att visa sig hjälpsam då du kan hjälpa någon de känner.
Citera
2014-01-23, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lipitor
Givetvis går det med en muta, men inte på telefon det krävs träff mellan fyra ögon och sedan en diskret handtryckning med en lämplig summa pangar, en varning är befogad du kan åka på en blåsning så det stänker om det.

detta hände en polare till mig blev blåst men efter ett tag så skicka han snubbe på killen som skulle ordna lägenheten så man måste akta sig och tänka till innan man blåser någon

Jag föredrar att spela teater genom att gråta o tala om hur man mycket man behöver en lägenhet då man inte står ut med föräldrarna längre
Citera
2014-01-23, 11:18
Bannlyst
Jovisst likaväl som man skall tänka sig för så man inte blir blåst, bör man även tänka sig för innan man blåser någon.
Citera
2014-01-23, 16:48
Medlem
Poke53281s avatar
Det finns ett bättre sätt att "muta" sig fram i bostadskön...

...det är att känna alla reglarna.

Många föreningar har intressanta regler, och även staten har intressanta regler. Ett ex. följer:

Jag fick plats framför 21 år i bostadskön pga. en regel om pendlingsavstånd. Normalt ska jag vara på listan i 21+ år, men kringgår listan pga. att det är dyrt for staten att ge mej pendlings återbäring, därför fick jag fylla i någon dokumenter som chefen på det ställe jag arbetar ska verificera och skicka in till dom och myndigheten, så fick jag lägenheten i storstaden inom 6 mån

Men det är inte nåt dom skyltar med! Du måste närmast hala det ur dom! Och du måste veta EXACT vilka papper du ska fråga om, annars vill dom bara blåneka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in