2014-01-22, 20:11
Medlem
julkalenderns avatar
Jag är i utvecklingsstadiet av ett manus just nu och det går rätt bra. Fick dock i uppgift av min lärare (går dramatik på folkhögskola) att försöka beskriva min huvudperson på en halv sida.

Insåg att jag inte gett henne så stor personlighet, eftersom hennes utveckling i filmen från introvert-extrovert är rätt tydlig i sig. Hon är alltså en ganska timid ung kvinna, som precis tagit studenten (filmen utspelar sig på sommaren). Jag tänker att hon också är intresserad av att fotografera och eventuellt gick medialinje på gymnasiet.

Men folk gör ju fler saker också, jag vill komma på lite smådetaljer som synkar med hennes personlighet, så som jag ser den nu. Ord hon kanske använder oftare än andra, en pryl hon kanske äger osv.

Om ni har några bra förslag eller eventuellt vet en tjej i rätt ålder som tex bloggar så att jag kan inspireras, så vore jag högst tacksam!
Citera
2014-01-22, 20:26
Medlem
Supa och ligga runt på helgerna.
På dagarna ägnar man sig åt sin iphone,ipad, och dator där man sitter på facebook och liknande sidor.
Antingen så har hon ett jobb på sommaren eller så ägnar hon dagarna med vänner eller facebook.
Hon kan ha andra intressen t.ex sin hund eller att handla onödigt skräp hon egentligen inte behöver.

Det finns även undantag men jag har ingen aning om vad de gör.
Citera
2014-01-22, 20:49
Medlem
julkalenderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derp321
Supa och ligga runt på helgerna.
På dagarna ägnar man sig åt sin iphone,ipad, och dator där man sitter på facebook och liknande sidor.
Antingen så har hon ett jobb på sommaren eller så ägnar hon dagarna med vänner eller facebook.
Hon kan ha andra intressen t.ex sin hund eller att handla onödigt skräp hon egentligen inte behöver.

Det finns även undantag men jag har ingen aning om vad de gör.

Övervägt husdjur men känns både rätt använt och även irrelevant eftersom filmen utspelar sig på en festival.
Citera
2014-01-22, 22:48
Medlem
Solarprestiges avatar
en början:

http://www.miniworld.com/adnd/100Thi...ackGround.html
Citera
2014-01-23, 08:15
Medlem
Gymnasietjejer är väldigt olika. Du verkade utesluta en del i trådstarten. Läser man endast trådstarten så får man i princip bara reda på att filmen ska handla om en ung tjej som precis har tagit studenten, hon gillar att fotografera och ska utvecklas från introvert till extrovert och filmen ska utspela sig på sommaren. Det var först senare som tillägget om festivalen kom.

Ska hela filmen baseras på festivalen? Alltså att inledningen går ut på att man får se henne åka till festivalen, och slutet av filmen så är hon antingen kvar där eller på väg hem eftersom festivalen är slut? I så fall kanske det kan kretsa kring en ung, tystlåten och blyg tjej som precis tagit studenten, hon gillar att fotografera och hoppas att hon kan bli fotograf någon dag och gärna musik/konsertfotograf. Man får se henne utvecklas från den tystlåtna och blyga tjejen som fotograferar i det dolda till att bli mer social, och synas mer när hon fotograferar olika artister och band under festivalen. När hon inte fotograferar, så ser man hur hon blir mer utåtriktad och får nya vänner. Man får också se hur hon gillar att sjunga och nynna på låtar när hon är ensam. Kanske till och med ha ett lyckligt slut där hon blir upptäckt som fotograf och där hon får ett jobberbjudande.

Vill du ha en annan vinkling eller där hela filmen inte ska utspela sig på festivalen, så går det att ordna också.

Medieprogrammet existerar inte idag. Så tjejen får antingen ha tagit studenten från Samhällsprogrammet - > Medier, information och kommunikation eller Estetiska programmet - > Estetik och media. Om hon ska ha tagit studenten från en passande utbildning.
Citera
2014-01-23, 10:22
Medlem
julkalenderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solarprestige
en början:

http://www.miniworld.com/adnd/100Thi...ackGround.html

Schysst länk, ska kollas in.

Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Gymnasietjejer är väldigt olika. Du verkade utesluta en del i trådstarten. Läser man endast trådstarten så får man i princip bara reda på att filmen ska handla om en ung tjej som precis har tagit studenten, hon gillar att fotografera och ska utvecklas från introvert till extrovert och filmen ska utspela sig på sommaren. Det var först senare som tillägget om festivalen kom.

Ska hela filmen baseras på festivalen? Alltså att inledningen går ut på att man får se henne åka till festivalen, och slutet av filmen så är hon antingen kvar där eller på väg hem eftersom festivalen är slut? I så fall kanske det kan kretsa kring en ung, tystlåten och blyg tjej som precis tagit studenten, hon gillar att fotografera och hoppas att hon kan bli fotograf någon dag och gärna musik/konsertfotograf. Man får se henne utvecklas från den tystlåtna och blyga tjejen som fotograferar i det dolda till att bli mer social, och synas mer när hon fotograferar olika artister och band under festivalen. När hon inte fotograferar, så ser man hur hon blir mer utåtriktad och får nya vänner. Man får också se hur hon gillar att sjunga och nynna på låtar när hon är ensam. Kanske till och med ha ett lyckligt slut där hon blir upptäckt som fotograf och där hon får ett jobberbjudande.

Vill du ha en annan vinkling eller där hela filmen inte ska utspela sig på festivalen, så går det att ordna också.

Medieprogrammet existerar inte idag. Så tjejen får antingen ha tagit studenten från Samhällsprogrammet - > Medier, information och kommunikation eller Estetiska programmet - > Estetik och media. Om hon ska ha tagit studenten från en passande utbildning.

Vet inte hur mycket jag vill avslöja om själva handlingen, men hela filmen utspelar sig på resan till festivalen och på själva festivalen med henne, hennes kompisgäng samt ett gäng norrmän och danskar som de lär känna och behöver överleva en katastrof tillsammans på festivalområdet.

Vad som händer i filmen är mer eller mindre utrett, men jag behöver finputsa hur karaktärerna beter sig och pratar. Just huvudkaraktären riskerar oftast att bli för neutral så jag försöker hitta sätt att krydda hennes personlighet. Exempelvis att hon gillar att äta kiwi och använder uttrycket "åh fan" ganska ofta.

Ah, bra att veta om skolorna, tack!
Citera
2014-01-24, 16:38
Medlem
bokhoras avatar
Tjejer på gymnasiet är, tro det eller ej, helt komplexa och komplett sammansatta människor - precis som alla andra.
Grattis! Du har nu möjlighet att sätta ihop en historia om en rökande frimärksamlare eller en prestationsdriven idrottsutövare. Eller vad du vill.
Citera
2014-02-04, 01:12
Medlem
julkalenderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokhora
Tjejer på gymnasiet är, tro det eller ej, helt komplexa och komplett sammansatta människor - precis som alla andra.
Grattis! Du har nu möjlighet att sätta ihop en historia om en rökande frimärksamlare eller en prestationsdriven idrottsutövare. Eller vad du vill.

Äh, nu har du bara svarat på rubriken din gynnare.
Citera
2014-02-04, 01:51
Medlem
johanjosefssons avatar
Du kan ju alltid ta en äcklig swagfaggot som blåser ut cannabisrök framför ansiktet, gömmer sig bakom sin snapback-skärm och har en allmän "Fuck haters."-attityd.
Citera
2014-02-04, 09:18
Medlem
Jag är en rjej som tog studenten för något år sedan, jag gick IT-media på John Bauer.

Gillar:
- Tv-spel, nya actionspel eller alla möjliga spel till kära gamla NES.
- Matlagning och kosthållning.
- Supa är alltid roligt.
- Pyssla, rusta, rita i datorn.
- MLPfim
- Inredning.
- Allmänt töntiga saker, Pokémon, Star wars etc.
- Andlighet.
- Djur.
- Lära mig saket, tex om vetenskap, biologi, astronomi, psykologi, anatomi, filosofi etc.
- Dans.
- Fixa hår.
- Män och kvinnor.
- All slags musik (Beatles, Suicide silence, Queen etc)
- Skriva.
- Allmänt hålla "kurser", lära ut saker.
- Analysera saker.
- Prata, prata, prata.

Mycket mer säkert, detta är vad jag kommer på just nu.
Citera
2014-02-04, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julkalendern
Övervägt husdjur men känns både rätt använt och även irrelevant eftersom filmen utspelar sig på en festival.

Jaha! Jag går på festival varje år. Då super man skallen av sig, fylleäter, hoppar runt i en mosh pit, sover aldrig, träffar sjukt mycket folk, sjunger, sätter sig i ett camp där man inte känner någon osv. Tyvärr så slåss jag väldigt mycket när jag är full, jag vet faktiskt inte varför. Jag är en väldigt hyperaktiv människa så jag vet inte hur jag ska få utlopp för all energi. Nu pratar jag inte om att bråka, utan bara allmänt busa eller brottas.

På en festival så träffar man mycket konstigt folk. På Getaway så har jag tex fått en lapdance av en hårdrockare i string och hatt, dessutom så träffade jag en kille som pumpade in luft i sitt anus för att sedan stoppa en tratt i det och släppa på trycket. Jag är inte känslig, men fan vad äckligt det var. Det skvätte bajs, smällde och luktade ruttna tarmfickor
Citera
2014-03-02, 05:01
Medlem
french.toasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julkalendern
Jag är i utvecklingsstadiet av ett manus just nu och det går rätt bra. Fick dock i uppgift av min lärare (går dramatik på folkhögskola) att försöka beskriva min huvudperson på en halv sida.

Insåg att jag inte gett henne så stor personlighet, eftersom hennes utveckling i filmen från introvert-extrovert är rätt tydlig i sig. Hon är alltså en ganska timid ung kvinna, som precis tagit studenten (filmen utspelar sig på sommaren). Jag tänker att hon också är intresserad av att fotografera och eventuellt gick medialinje på gymnasiet.

Men folk gör ju fler saker också, jag vill komma på lite smådetaljer som synkar med hennes personlighet, så som jag ser den nu. Ord hon kanske använder oftare än andra, en pryl hon kanske äger osv.

Om ni har några bra förslag eller eventuellt vet en tjej i rätt ålder som tex bloggar så att jag kan inspireras, så vore jag högst tacksam!

Jag skulle nog rekommendera att du läser bloggar av just gymnasietjejer. Eller att snoka upp dom på facebook och ta reda på info där. Det mesta i livet är väldigt transparent år 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in