2005-07-27, 18:14
Medlem
cavalls avatar
Gör ni som "tv-kockarna"?
Hackar löken på samma sätt, och "slänger" runt maten i stekpannan som dom?
Vänder ni pannkakan i lyften eller med stekspade?

Berätta.
Citera
2005-07-27, 18:28
Medlem
Nooses avatar
Gör som mamma alltid gjorde
Citera
2005-07-28, 00:26
Medlem
Drömmarens avatar
Jag försöker, men jag lyckas inte alltid. Men pannkakor kan jag vända i luften och det brukar jag faktiskt göra. Bara föra stekpannan uppåt och knycka till med handleden. Det gäller ju givetvis att fånga pannkakan också. Det här fungerar med hamburgare och biffar också, men då måste man hålla på ett tag så att alla vänds.
Citera
2005-07-28, 04:05
Medlem
Agent Coopers avatar
När jag lagar mat så improviserar jag något förbannat!
Trots att jag är utbildad kock så improviserar jag mycket!
Citera
2005-07-28, 04:20
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
När jag lagar mat så improviserar jag något förbannat!
Trots att jag är utbildad kock så improviserar jag mycket!

Det är så det skall vara. Du kan grunderna och hur det skall göras, men lägger till din egen touch och tom utvecklar din teknik. Folk som bara gör som det skall göras är får.
Genom att improvisera så blir du en entreprenör.

Jag vetifan, jag bara slänger ihop lite käk då och då och det blir oftast äggröra eller pasta. Görs olika hela tiden.
Citera
2005-07-28, 07:28
Bannlyst
Jag improviserar hela tiden, oftast med ganska goda resultat. Jag är inte världsbäst på att bena ur köttbitar, filéa fisk eller göra fina uppläggningar, men jag tycker nog att jag är ganska bra på smaker. Med det menar jag att jag alltså oftast "vet" vilka kryddor som passar ihop med vilka råvaror och varandra. Där tror jag också att man hittar en stor del av skillnaden mellan personer som lagar mat bara för att de måste äta något, och personer (som jag) som lagar mat framför allt för att det är roligt.

Och jag hackar lök som kockarna gör, helt enkelt eftersom det är det enklast och snabbaste sättet. Det finns ju ett skäl till att kockarna gör som de gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in