2014-01-22, 17:40
Medlem
Heeeej!

Jag spelar in musik p garaband 11 Version 6.0.5 (428.5) p en Mac Book Pro.

Men det r en bug i tangentbordsklaviaturen, nr jag trycker ner (bokstverna) "A", "S", "D", "F" eller "H" samtidigt som jag tycker ner "J" och "", eller "J" och "" s hackar den upp sig och kan hst spela en ton t gngen. Jag kan allts inte trycka ner "J" och "" eller "J" och "" samtidigt som ngon tangent bakom "J". Allts 3 tangenter samtidigt.. Det r ganska svrt att frklara, hoppas ngon frstod.

Vad kan problemet vara? Fr det verkar ju uppenbarligen vara ngon sorts bug.. Det har gtt att spela dessa tre tangenter samtidigt innan, men nu gr det inte lngre.

Skulle bli jtte glad om ngon har ngon aning!
Citera
2014-01-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosan.a
Heeeej!

Jag spelar in musik p garaband 11 Version 6.0.5 (428.5) p en Mac Book Pro.

Men det r en bug i tangentbordsklaviaturen, nr jag trycker ner (bokstverna) "A", "S", "D", "F" eller "H" samtidigt som jag tycker ner "J" och "", eller "J" och "" s hackar den upp sig och kan hst spela en ton t gngen. Jag kan allts inte trycka ner "J" och "" eller "J" och "" samtidigt som ngon tangent bakom "J". Allts 3 tangenter samtidigt.. Det r ganska svrt att frklara, hoppas ngon frstod.

Vad kan problemet vara? Fr det verkar ju uppenbarligen vara ngon sorts bug.. Det har gtt att spela dessa tre tangenter samtidigt innan, men nu gr det inte lngre.

Skulle bli jtte glad om ngon har ngon aning!

hade samma problem, bytte till logic och kpte midikeyboard. BOOM problem esta la solveda.
Citera
2014-01-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshuan
hade samma problem, bytte till logic och kpte midikeyboard. BOOM problem esta la solveda.

Men man mste vl kunna lsa det? Eller tror du att garageband r fr simpelt?
Citera
2014-01-22, 21:14
Medlem
systems avatar
Det kan ju ocks bero p vilket instrument du valt. Vissa fixar mnga samtidiga toner, andra inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in