2014-01-22, 17:40
Medlem
Heeeej!

Jag spelar in musik på garaband ´11 Version 6.0.5 (428.5) på en Mac Book Pro.

Men det är en bug i tangentbordsklaviaturen, när jag trycker ner (bokstäverna) "A", "S", "D", "F" eller "H" samtidigt som jag tycker ner "J" och "Ö", eller "J" och "Ä" så hackar den upp sig och kan höst spela en ton åt gången. Jag kan alltså inte trycka ner "J" och "Ö" eller "J" och "Ä" samtidigt som någon tangent bakom "J". Alltså 3 tangenter samtidigt.. Det är ganska svårt att förklara, hoppas någon förstod.

Vad kan problemet vara? För det verkar ju uppenbarligen vara någon sorts bug.. Det har gått att spela dessa tre tangenter samtidigt innan, men nu går det inte längre.

Skulle bli jätte glad om någon har någon aning!
Citera
2014-01-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosan.a
Heeeej!

Jag spelar in musik på garaband ´11 Version 6.0.5 (428.5) på en Mac Book Pro.

Men det är en bug i tangentbordsklaviaturen, när jag trycker ner (bokstäverna) "A", "S", "D", "F" eller "H" samtidigt som jag tycker ner "J" och "Ö", eller "J" och "Ä" så hackar den upp sig och kan höst spela en ton åt gången. Jag kan alltså inte trycka ner "J" och "Ö" eller "J" och "Ä" samtidigt som någon tangent bakom "J". Alltså 3 tangenter samtidigt.. Det är ganska svårt att förklara, hoppas någon förstod.

Vad kan problemet vara? För det verkar ju uppenbarligen vara någon sorts bug.. Det har gått att spela dessa tre tangenter samtidigt innan, men nu går det inte längre.

Skulle bli jätte glad om någon har någon aning!

hade samma problem, bytte till logic och köpte midikeyboard. BOOM problem esta la solveda.
Citera
2014-01-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshuan
hade samma problem, bytte till logic och köpte midikeyboard. BOOM problem esta la solveda.

Men man måste väl kunna lösa det? Eller tror du att garageband är för simpelt?
Citera
2014-01-22, 21:14
Medlem
systems avatar
Det kan ju också bero på vilket instrument du valt. Vissa fixar många samtidiga toner, andra inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in