Citat:
Du glömmer att ISIS, kurder och allt vad det är för terrorister som försöker dra området tillbaka till medeltiden inte är den stora spelaren i området. USA har förklarat krig mot ISIS och om USA lackar ur och angriper med mer än lillfingret som de gör nu så kommer problemet med de här sunnimuslimska kannibalerna vara över snabbt. De kan rent av passa på att ta ut Boko Haram och allt vad de heter samtidigt. Vi får se vem som blir President i USA och om landet ges en ursäkt att gå all in. Allt som behövs är ett större terrordåd mot amerikaner. Något större är redan på väg med tanke på att USA har begärt få tillträde till flygbas i Turkiet. Kan vara Apache, C130 och liknande som de vill gå in med. Fint vore såklart B52. 

Jag har inte påstått att IS är en storspelare. Men om USA nu har förklarat krig mot IS, vad väntar dom på? När ska USA lacka ur då?
Du Xelious,
glöm inte en sak nu, kom ihåg det här jag skriver till dig bara att det fanns en killa på FB som sa något vilket jag inte trodde men han hade fan så sant i det att han kunde förutspå framtiden men det viktigaste du ska komma ihåg är mitt namn CAKARIM
USA kommer aldrig bekämpa IS, ska förklara varför,
Ja, USA går till val, inte så långt kvar till det men den som kommer efterträda Obama är Jeb Bush, inget snack om saken.
När Bush den 3e har installerats som USAs president kommer det inte dröja månader innan man beslutar för att intåga Iran. Vem kan vara bättre fotsoldater än IS och kurderna som kommer få kriga mot Iran? Det är vad som har planerats för länge sen men man är bara sen med tiden. Tidsplanen sprack, det här var redan tänkt under Bush jr:s tid men hans bryscha kommer slutligen göra det.
Därför så ska ni inte förvänta er att USA ska eller kommer utplåna IS.