Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Var det beväpnade terrorister från dag ett?
Ja från dag 1 av anti regeringen demonstrationerna, innan dessa var det demonstrationer för bättre standard, lön osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Hade du tillsammans med ett dussin andra familjer samt nära bekanta till dessa
Jag är inte terrorist.
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
när regimen håller i era barn och själva demonstrationens syfte är att försöka förmå lokala myndigheterna att släppa dem.
Ja det finns de som tror på tomten och det finns de som tror att små barn är/var ett hot mot regeringen.
Det fanns gott om fejkade berättelser i början .
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Hehe jag är ingen expert, men jag gratulerar till mindfucken.

skämtåsido. Jag sökte på alla namnen i databasen och fick knappt några träffar, jag fick samma vibb som när jag vid en annan sammanhang sökte på Sotooro.
Är inte heller expert men är säker att jag vet mer om Syrien än dig och Lund tillsammans
Och du får mer träffar om du söker på arabiska.
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Syrien är i det värsta läget och det är svårt att gå från det till fred, männskliga rättigheter, demokrati och tillit. Det enda sättet som demokrati möjligen kan införas är om FN sätter in trupper med världsamfundetsstöd samt aktivit försöker etablera någon övergångsregering som vid ett senare tillfälle ersätts med folkvaldregering. Sannolikheten att detta ska ske är lika med noll och även om så är det inte säkert att det blir lyckat.
Nopp FN kan inte tvinga demokrati på landet, det enda allternativet för säkrare Syrien är att SAA krossar terroristerna .
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Hur resonerar din kusin? Han verkar lika radikal som dig fast åt andra hållet.
Han är naiv, uppvuxen i Sverige och demokratitjat är det det enda han kan, hur detta ska ske har han inget svar .
Jag är radikal , jag är typ lagomgubbe ochär inte alls hans motsats, han är Assad hatare....extremt Assad hatare och jag är inte Assad älskare, inte heller Baath älskare eller shabiha men är säkert att du är inte den enda i tråden som tror det

folk är snabba med att sätta etiketter på andra som inte tror likadant.... det gör jag med .
Jag är Syrien älskare och har kommit fram till att Assad är det bästa för Syrien just nu, han har vuxit i mina (och i många andra) ögon, han har hanterat läget på bästa möjliga sätt och är bästa man för jobbet,jag skrev flera gånger att jag vill ha demokrati i Syrien men demokrati får vänta för landet är under attack.
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
1. Dem enda som vill stopa honom är dem som har mycket att förlora.
2. Dem som kan stoppa honom är såna som är tillräckligt mäktiga så att de rent fysiskt kan stoppa honom.
OK så ändrar dig och erkänner att det finns andra mäktiga personer som kan stoppa landets president att utföra de reformer han vill ha.
Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Är det genom hans komiker kvaliteer som han utövar sitt inflyttande.

Du kan larva dig eller läsa det jag skrev tidigare om han om du är intresserad .