Citat:
Ursprungligen postat av
Zagrosi
På tal om assyrier, dock ontopic och inget utdraget historieskriveri som assyrierna i tråden är duktiga på. Ledaren för Assyriska demokratiska organisationen som blev tillfångatagen av regimen i Qamishlo för två månader sedan, har ännu inte släppts. Han har till och med förts till Damaskus.
http://www.gemyakurdan.net/nuche/nuche-navmale/item/18491-2014-02-05-10-35-43
Edit: Soria kanske känner sig manad att släppa/slänga en kommentar om detta? Varför gör regimen så här mot oliktänkande och fredliga "politiker"? Att döma av FN rapporten så kan man bara spekulera i vad regimen har för sig nu med honom. Men du kanske inte vill ta i ämnet. Ska inte pressa dig. Lägg upp en länk på en halvfull NDF brud istället.

Jag slösade bort minst en halvtimme av min dyrbara tid på att söka info om detta utan att hitta något nyttig, allt är från organisationer som kräver att hans släpps fri och några kommentarer på Qamishli-sidor som att han var stor i käften och får skylla sig själv .
MEN fråga dig själv varför blev han arresterad dec 2013 ?
Varför inte i aug2013 eller mars?
Varför inte 2012?
Han/hans organisation var känd som anti-regering,han var snabb att säga vad han tyckte redan 2011, det är inget nytt utan de har varit det i 30-40år så han måste ha gjort något i dec2013 som gjorde att han blev arresterad.
Hörde att han ville stödja FSA,kanske tagit kontakt med de,vet inte och jag har skrivit till några som kommenterat hans arrestering men har ännu inte fått något svar.
Han måste vara en idiot som stödjer terroristerna, hur långt var han redo att gå i sitt stöd,bara moralisk stöd? Pengar?Vapen? Hjälpa till med skydd osv ..... han förhörs och om det stämmer att han stödjer/ville stödja terroristerna så hoppas jag att han ruttnar i fängelset.
Det finns politisk opposition i landet, det är okej att kritisera regeringen, det är hälsosamt att ha en politisk opposition som jobbar för att förbättra landet men oppositionen ska inte ta order från utländska underrättelsetjänster, alla som tar betalt/order från utländska makter och förstöra sitt eget land är i mina och mångas ögon förrädare och förrädare förtjänar längsta straffet lagen tillåter.
Han är säkert glad att han inte blev avrättad på sitt jobb, eller vad tycker du som stödjer mord på politiska motståndare ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Zagrosi
Men du kanske inte vill ta i ämnet.
Jag är inte hycklare som dig, jag gömmer undviker inte frågor .
Citat:
Ursprungligen postat av
Zagrosi
Ska inte pressa dig.

Vad söt du är, tror du verkligen att du klarar pressa mig