Citat:
Ursprungligen postat av
vf
När Ryssarna kom till Syrien släppte dom upp till 95% ostyrda bomber som i hög grad drabbade civila för att inte tala om Syriens tunnbomber.
Visst släpptes det en del gravitationsbomber men även guidade KAB-500KR väldigt populär.
Däremot var det väldigt mycket propaganda om att Ryssland använde ostyrda bomber vilket visade sig vara väldigt överdrivet och taget ur kontext.
Tidigt under konflikten så bekämpades även mycket mål som inte kräver stor precision utan det var t.ex fristående daesh positioneringar och ingen precisionsbombning inne i befolkade byar, det fanns alltså uppdrag där gravitationsbomber var väl lämpade och andra uppdrag där precisionsstyrd ammunition användes.
Däremot används gravitationsbomber ihop med system som beräknar mål med god exakthet och kan då på många sätt jämföras med precisionsstyrd ammunition.
Citat:
Ursprungligen postat av
vf
I motsats till dig så stöttar jag inte islamister.
Förklara nu för mig vilka flygplan som Ryssarna hade i Syrien 2015 som kunde leverera styrda bomber.
Exempelvis SU-34 och Su-24M2.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sagro
Uppgifterna kommer från SHRO
Jag tycker man ska vara väldigt försiktig med uppgifter som kommer från Osama Suleimans sovrum i Storbritannien.
https://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Observatory_for_Human_Rights
Citat:
Ursprungligen postat av
ABljuger
Precis. Och de som varit "styrda" riktades mot sjukhus och andra viktiga civila mål, för att skapa panik, kaos och flyktingströmmar...
Du får det att låta som de medvetet bombade sjukhus liknande Sahlgrenska eller Karolinska vilket inte är korrekt.
Det som hände var att ett rum i något hus användes som sjuksal och oppositionen vägrade delge dess position trots uppmaning av FN och attackerande parter.
Om ingen vet att det finns en provisorisk sjukvårdsinrättning så är det svårt att undvika samt att man kan i efterhand påstå att något mål varit en sjukvårdsinrättning oavsett om det är sant eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
NisseD
Pajas. Båda sidor är skräp, det förstår alla normalt tänkande människor.
Exakt det finns bara förlorare i krig och alla stridande parter utför fruktansvärda handlingar då det är så krig utkämpas.