Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Jag kan inte ens spekulera i vem som skulle utföra terrordåd i detta område. Sådana dåd känns rätt meningslöst när det regnar granater på daglig basis.
Vad försöker du hävda genom att belysa att Turkiet är natomedlem? Är andra Natoländer ansvariga för vad Turkiet gör? Vad jag vet så stöder inte Nato Turkiets agerande i Syrien. Snarare tvärt om och många är öppet kritiska till Turkiet. Erdogan är själv på listan med totalitära ledare som västländer gärna skulle se bli utbytt.
Det har skett en ganska lång rad terrordåd mot/även mot ren civilbefolkning i de här områdena FSA kontrollerar sedan kurderna drivits bort av dem.
Jag kan inte påstå att jag har järnkoll men jag tror inte alls så många inträffat i övriga rebellkontrollerade områden i Idlib. Det vore ju ändå riktigt konstigt om SAA syriska armen låg bakom dem för dessa FSA är väl bland dem de vill förhandla med (i alla fall deras ledare).
Klart man bara kan spekulera i vilka som ligger bakom många terrordåd. Men jag tycker min är den enda vettiga.
Och det är väl inte de FSA kontrollerade områdena det regnar granater och ryska/syriska bomber över utan det är ju mest över de mer "mindre moderata" och öppet Al Qaida styrda delarna av Idlib.