Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
England, Tyskland och Frankrike har alla mer militär kapacitet och mer än 4 ggr militär budget än Turkiet. Turkiet är ingen stormakt.
Lånar man en grekisk ö så blir Grekland delaktiga och ett mål. Tror inte Grekland och Sverige tillsammans skulle kunna stå emot Turkiet utan ytterligare hjälp. Inte enkelt i alla fall och det blir Grekland som får lida.
Givetvis är det rent hypotetiskt eftersom inget EU land vill bli inblandad i denna soppa. De vill ju att USA ska äga röran. Även om jag personligen inte gillar den turkiska invasionen så tycker jag inte heller Sverige ska blanda sig i militärt.
Eu är ingen stormakt inom det militära men ekonomiska muskler har EU som nr 3 efter Usa och Kina. Men sanktioner biter inte mot ett land som Turkiet då de är rika tillräckligt och gör då hellre buisness med kineserna som gärna gör affär. Kina skiter i Usa och EU även Ryssland och Turkiet.
Sen ska vi inte glömma att Turkiet har 3,5miljoner flyktingar "den värsta sorten" som kommer göra allt för storma EU gränser och Grekland, Italien, Bulguarien kan sätta soldater längs deras gränser men flyktingarna kommer forsa gränsen ganska enkelt. Hur ska du meja ner 3,5miljoner babianer, det går inte och det vet EU om och bajsar på sig. Men hade jag varit Erdogan hade jag öppnat gränserna ändå och släppt alla mot EU. Vilken vacker syn att se eu ledarna hamna i då de hade bajsat på sig rejält. Och vi vanliga människor hade knutit handen i fickan som vanligt och låtit alla 3,5miljoner komma till Tyskland och Sverige för övriga vill ju inte ta några med tång. Det är bara det här två ländernas ledare som är IDIOTER. Tyskland och Sveriges politiker borde radas upp skjutas