Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarbroder
Glädjer mig att man kan få så nyanserad bild av västerländsk media nu om Syrien,situationen har gradvis förbättrats sedan Aleppo, även om jag för alltid kommer hata dem för deras lögner.
Vill minnas att du brukar komma med klockrena inlägg likt det du skickade i denna tråden.
Nu har SAA rullat in i västra Daraa med mycket motstånd av det som finns kvar från de så kallade "rebellerna"
https://www.almasdarnews.com/article/syrian-army-advance-in-west-daraa-amid-heavy-resistance-from-rebels/
De jag är mest orolig för nu är den där förbannade stagade gas-attacken från White Helmets igen. De har tidigare varit i situationer som är fullständigt ologiskt för SAA/Assad att börja gasa sitt folk på förutom att vända västmakterna mot honom..
(samt mycket varningar senaste tiden att de ligger i planeringen för WH)
Förresten, du och jag snackar nog om totalt olika saker. Som jag skrev i mitt första inlägg, jag vet inte om du läste det, så var den artikel jag översatte på två minuter. När jag sedan hade lagt upp artikeln här så såg jag att artikeln plötsligt var fem minuter lång. Allt så har de lagt till minst dubbelt så mycket information. Jag skummade igenom den nya artikeln snabbt, men jag var så trött så jag orkade inte sitta och översätta den stora delar nya artikeln. Jag har ingen aning om den informationen som de lagt till i artikeln. Jag såg att de hade tagit bort en del information från originalartikeln.
Vad jag menar är den artikel som har läst, gissar jag är annorlunda från den artikel som du har läst. Med den nya informationen i artikeln så blir artikeln i princip som en ny artikel, iallafall när det går från en två minuters artikel till en fem minuters artikel. Som jag redan nämnt, så har jag i princip ingen aning om vad som står i den nya artikeln. Jag skummade bara snabbt igenom den. Jag har för mig att de b.l.a nämnde en olika namn på en massa städer, i vad jag gissar är i sydvästra Syrien, i de-eskaleringszonen. Men vad städerna heter, och vad som stod om dem i artikeln har jag dessvärre ingen aning om. Så jag förstod inte riktigt vad du menade när du citerade mig. Reuters gör så titt som tätt, men jag förstår att de är skriver snabba artiklar som de sedan uppdaterar när de får in ytterligare information.