2018-03-26, 20:43
Medlem
Intressant men oroväckande om det skulle stämma, risk för att Douma kan bli riktigt blodigt:

https://twitter.com/Syria_Rebel_Obs/status/978230625260986369

#SRO - EXCLUSIVE - Jaysh al-#Islam preparing offensives as forces now reinforced and well prepared (they withdrew weeks ago from most of all frontlines in agricultural areas, keeping weapons, tanks and ammo' with them). Jaysh al-Islam want to consolidate Duma into a frotress (1).

#SRO - EXCLUSIVE - Jaysh al-#Islam, for now, taking decision to turn Duma and countryside into Darayya scenario : a strong urban fortress, with capacity to resist everything. Note that Jaysh al-Islam is one of the best tunnels builders of E-#Ghouta as they did many in Jobar (2).
Citera
2018-03-26, 20:50
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
@arbetet: Ja. Klanstrukturen är problematiskt. Bemöt mina argument nu och sluta slingra dig, tack.
Förresten skrev jag aldrig att jag är libertarian, jag skrev att jag sympatiserar med många av ideologins idéer. Här är min politiska kompass så kan vi sluta tjafsa... https://www.politicalcompass.org/analysis2?ec=1.75&soc=-4.82

@SU-35: *Färre personer.
Nej, vad får dig att tro det? Erdogan tvångsturkifierar kurder, Turkiet är ändå en hybridregim och ingen diktatur. Ett lands demokratiststus mäts av många olika faktorer, personligen tycker jag att Democracy Index (som mäter valprocess och pluralism, medborgerliga rättigheter, regeringens funktionalitet, politiskt deltagande ch politisk kultur) är bäst.

Ingen av er har förklarat varför jag har fel, ni har gett exempel på problem i det kurdiska samhället men ni har fortfarande inte gett exempel på
a) ett MÖ-land (exkl. Israel) som är mer demokratiskt än Rojava.
b) varför majoriteten av MÖ-länderna är "mer demokratiska" än irakiska Kurdistan.

Är du naturligt trög eller väljer du att vara trög?
Vi har gett dig massor med bevis på problem med kurderna, problem som du får ta oxh läsa om högre upp då jag inte orkar skriva det igen

Arbetet har givit dig väldigt utförliga analyser.

Inget land i Mellanöstern är sannerligen demokratiskt, en av dessa är kurderna som för tillfället har en pseudodemokrati, och det kommer så förbli om en sådan kurdisk stat mot all förmodan blir verklighet. Demokratisnacket är bara till för att smöra upp västerlänningar och väst, som i sin tur går på skitsnacket hur lätt som helst. Flera MSM-artiklar har tagit upp den kurdiska ledningens stora brister i dess "demokrati", något som Arbetet postade lite längre upp.

Och släpp illusionen att Israel är en demokrati. En ultranationalistisk apartheidstat som mördar oskyldiga araber och negativt särbehandlar dessa ur synvinkeln att de är araber är ingen demokrati. Det är en tyranni.

Edit: Bra rättning av mina grammatiska fel där, hur är det, du går ut 8:an i år va?
Senast redigerad av SU-35 2018-03-26 kl. 20:57.
Citera
2018-03-26, 21:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
@arbetet: Ja. Klanstrukturen är problematiskt. Bemöt mina argument nu och sluta slingra dig, tack.
Förresten skrev jag aldrig att jag är libertarian, jag skrev att jag sympatiserar med många av ideologins idéer. Här är min politiska kompass så kan vi sluta tjafsa... https://www.politicalcompass.org/analysis2?ec=1.75&soc=-4.82

@SU-35: *Färre personer.
Nej, vad får dig att tro det? Erdogan tvångsturkifierar kurder, Turkiet är ändå en hybridregim och ingen diktatur. Ett lands demokratiststus mäts av många olika faktorer, personligen tycker jag att Democracy Index (som mäter valprocess och pluralism, medborgerliga rättigheter, regeringens funktionalitet, politiskt deltagande ch politisk kultur) är bäst.

Ingen av er har förklarat varför jag har fel, ni har gett exempel på problem i det kurdiska samhället men ni har fortfarande inte gett exempel på
a) ett MÖ-land (exkl. Israel) som är mer demokratiskt än Rojava.
b) varför majoriteten av MÖ-länderna är "mer demokratiska" än irakiska Kurdistan.
Nu gör jag ingen jämförelse med andra stater; jag bara talar om vilka problem det kommer att finnas med kurdiska stater vilket har stått med all önskvärd tydlighet klart om vi tittar på hittillsvarande kvasistat i Irak där Barzani-klanen härjade. Och för att anknyta till tråden så har vi samma problem bland de arabiska klanerna (och andra) vilket t.ex. Daesh utnyttjade. De med sin kunskap om klansamhällena i Syrien lyckades spela ut dem mot varandra. Det var en av anledningarna till deras snabba och vidsträckta etablering i Syrien och även i Irak.

Så båda dina jämförelser är irrelevanta i sammanhanget för åtminstone jag har inte påstått något sådant. Ett auktoritärt och för all del demokratisk ramverk är nog nödvändigt i MÖ under mycket lång tid framöver innan man överlämnar kontrollen till någon av de etniska och religiösa grupperingarna. Det gäller även judarna av uppenbara skäl. Fantasier om att införa någon sorts västlig liberalism tycker jag man ska släppa.
Citera
2018-03-26, 21:16
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Är du naturligt trög eller väljer du att vara trög?
Vi har gett dig massor med bevis på problem med kurderna, problem som du får läsa högre upp då jag inte orkar skriva det igen

Arbetet har givit dig väldigt utförliga analyser.

Inget land i Mellanöstern är sannerligen demokratiskt, en av dessa är kurderna som för tillfället har en pseudodemokrati, och det kommer så förbli om en sådan kurdisk stat mot all förmodan blir verklighet. Demokratisnacket är bara till för att smöra upp västerlänningar och väst, som i sin tur går på skitsnacket hur lätt som helst. Flera MSM-artiklar har tagit upp den kurdistanska ledningens stora brister i dess "demokrati", något som Arbetet postade lite längre upp.

Och släpp illusionen att Israel är en demokrati. En ultranationalistisk apartheidstat som mördar oskyldiga araber och negativt särbehandlar dessa ur synvinkeln att de är araber är ingen demokrati. Det är en tyranni.

Edit: Bra rättning av mina grammatiska fel där, hur är det, du går ut 8:an i år va?
Oj då. Jag antar att en arabisk domare dömde Israels ex-president till fängelse och en annan blev vice chefsdomare i Högsta Domstolen bara var fake news, huh? http://m.jpost.com/Israel-News/Arab-justices-make-history-496784
Du får nog ta och komma med bevis på denna "särbehandling", under tiden kan jag komma med en opinionsundersökning som visar att den överväldigande majoriteten av israeliska araber föredrar Israel framför samtliga andra länder http://www.israeltoday.co.il/NewsItem/tabid/178/nid/32520/Default.aspx, samt att de har bäst levnadsvillkor i hela MENA. https://m.huffpost.com/us/entry/8010020

Ja, den kurdiska ledningen har stora brister. Vem fan diskuterar du med? Jag menar att ett självständigt Kurdistan skulle vara bättre för världen än den nuvarande situationen, inte att det vore perfekt såklart! Och FORTFARANDE har ingen kunnat ge exempel på varken punkt a eller b. (FB) Konflikten i Syrien
Citera
2018-03-26, 21:34
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu gör jag ingen jämförelse med andra stater; jag bara talar om vilka problem det kommer att finnas med kurdiska stater vilket har stått med all önskvärd tydlighet klart om vi tittar på hittillsvarande kvasistat i Irak där Barzani-klanen härjade. Och för att anknyta till tråden så har vi samma problem bland de arabiska klanerna (och andra) vilket t.ex. Daesh utnyttjade. De med sin kunskap om klansamhällena i Syrien lyckades spela ut dem mot varandra. Det var en av anledningarna till deras snabba och vidsträckta etablering i Syrien och även i Irak.

Så båda dina jämförelser är irrelevanta i sammanhanget för åtminstone jag har inte påstått något sådant. Ett auktoritärt och för all del demokratisk ramverk är nog nödvändigt i MÖ under mycket lång tid framöver innan man överlämnar kontrollen till någon av de etniska och religiösa grupperingarna. Det gäller även judarna av uppenbara skäl. Fantasier om att införa någon sorts västlig liberalism tycker jag man ska släppa.
Varför måste man nödvändigtvis "lämna över kontrollen" till religiösa och etniska grupper bara för att man installerar ett demokratiskt samhälle? Fullständigt nonsens att västerländsk demokrati inte fungerar i Israel, det finns inte heller något som talar för att situationen kommer försämras om ett självständigt Kurdistan med Rojava-baserat statsskick kommer förvärra situationen. Du är en pseudo-libertarian som stöder auktoritära diktaturer när det passar dig lagom. Visst måste man arbeta för att få bort klansamhället och annat gammalt skit bland kurderna, men det är inget argument för att de ska ge upp sig till Assadregimen.
Citera
Avslutad
Citat:
Jag menar att ett självständigt Kurdistan skulle vara bättre för världen än den nuvarande situationen, inte att det vore perfekt såklart!

Eyyy shit mannen låt mig skratta lite, hihihi hohoho ahahahaha

Ett självständigt slash land som Israel blev ju jävligt bra för omvärlden, i synnerhet för Mellanöstern.

Det är era synder världen får lida för det vet du va?
Citera
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Oj då. Jag antar att en arabisk domare dömde Israels ex-president till fängelse och en annan blev vice chefsdomare i Högsta Domstolen bara var fake news, huh? http://m.jpost.com/Israel-News/Arab-justices-make-history-496784
Du får nog ta och komma med bevis på denna "särbehandling", under tiden kan jag komma med en opinionsundersökning som visar att den överväldigande majoriteten av israeliska araber föredrar Israel framför samtliga andra länder http://www.israeltoday.co.il/NewsItem/tabid/178/nid/32520/Default.aspx, samt att de har bäst levnadsvillkor i hela MENA. https://m.huffpost.com/us/entry/8010020

Ja, den kurdiska ledningen har stora brister. Vem fan diskuterar du med? Jag menar att ett självständigt Kurdistan skulle vara bättre för världen än den nuvarande situationen, inte att det vore perfekt såklart! Och FORTFARANDE har ingen kunnat ge exempel på varken punkt a eller b. (FB) Konflikten i Syrien
PRO-ISRAELISKA araber ja. Araber som lyder Israels minsta vink och vill se Sionismens mål förverkligas. Och även fast araber finns inom Israeliska maktpositioner, så är dessa oproportionerligt få i antal om man jämför med resterande Arab-Israelisk befolkning. Är du en vanlig arab som vill ha tillbaka dina rättigheter så är det inte lika enkelt. Antingen så skjuts du ihjäl, tvångsförflyttas eller bombas ihjäl av Israeliska jetplan.

SD har en massa invandrare som innehar höga partiposter, som ofta används som galjonsfigurer för partiets påstådda "motstånd" mot alla former av främlingsfientlighet, var vill du komma någonstans? I Israel så råder det som är typiskt för många nationalistiska stater, konformitet. Säger du inte upp hela din identitet så är du skräp.

Och fortfarande, ett självständigt Kurdistan skulle bara innebära problem, då dessa har liknande mål och intressen som Israel, gynnandet av sin ideologi och sitt folk på andras bekostnad. Det blir autonomi eller ingenting för kurderna, autonomi I BÄSTA FALL!
Senast redigerad av SU-35 2018-03-26 kl. 21:37.
Citera
2018-03-26, 21:39
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Ett självständigt slash land som Israel blev ju jävligt bra för omvärlden, i synnerhet för Mellanöstern.
Ur produktiv synvinkel är det objektiva svaret ja, likaså ur moralisk synvinkel enligt mig. Varför känner du så grovt hat gentemot judar och kurder, beror det bara på rasism eller även något annat?
Citera
2018-03-26, 21:43
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
PRO-ISRAELISKA araber ja. Araber som lyder Israels minsta vink och vill se Sionismens mål förverkligas. Och även fast araber finns inom Israeliska maktpositioner, så är dessa oproportionerligt få i antal om man jämför med resterande Arab-Israelisk befolkning. Är du en vanlig arab som vill ha tillbaka dina rättigheter så är det inte lika enkelt. Antingen så skjuts du ihjäl, tvångsförflyttas eller bombas ihjäl av Israeliska jetplan.

SD har en massa invandrare som innehar höga partiposter, som ofta används som galjonsfigurer för partiets påstådda "motstånd" mot alla former av främlingsfientlighet, var vill du komma någonstans? I Israel så råder det som är typiskt för många nationalistiska stater, konformitet. Säger du inte upp hela din identitet så är du skräp.

Och fortfarande, ett självständigt Kurdistan skulle bara innebära problem, då dessa har liknande mål och intressen som Israel, gynnandet av sin ideologi och sitt folk på andras bekostnad. Det blir autonomi eller ingenting för kurderna, autonomi I BÄSTA FALL!
Ren och skär idioti (i BÄSTA FALL ignorans). Har du någonsin hört talas om den Förenade Arablistan? Många av deras ledamöter är grovt anti-israeliska, de blir inte "bombade av jetplan", de blir invalda till Knesset. Anledningen till att de är ganska få beror inte på förtryck, det beror på att de flesta israeliska araberna gillar Israel, vilket bevisas i emperiska studier såväl som opinionsundersökningar. Situationen för de palestinska araberna är bevisligen annorlunda, men den är mestadels självförvållad...

Ingen har sagt något om att säga upp sin identitet. Samma sak gäller framtida Kurdistan givet att det blir så demokratiskt som möjligt.
Senast redigerad av Memestar 2018-03-26 kl. 21:46.
Citera
2018-03-26, 21:52
Avslutad
[quote=Memestar|63613011 Varför känner du så grovt hat gentemot judar och kurder, beror det bara på rasism eller även något annat?[/QUOTE]

Bra fråga juden. Kan ta mig tid och svara på den frågan sen får du och dina gelikar säga om jag har fel i mitt tänkande så har vi det klart iaf mitt hat mot er.

Ska göra det rätt kort och utesluter mycket av ont ni skapat, bla finanskris och så men jag går rakt på sak.

När di drevs ut från Spanien så var det turkarna som öppande sina armar och tog emot er, när ingen ville ha er. Ni fick vilka poster som helst i Osmanska riket. När en hets var igång i Europa och man gjorde tvål av er så var det fortfarande en del som valde att fly till Turkiet då med. Judar i Turkiet är mer tryggare än vad man är i övriga länder i Europa.

Vad får vi tillbaka av er? Har ni visat tacksamhet?

Kurder, de spelar i samma liga som er, man borde göra DNA- test på er för att se om ni är samma folk och skit, när Saddam gasade ihjäl dessa jävla parasiter så tog Turkiet emot flera miljoner vidriga kurder, var vi tvungna? Varför kunde de inte välja Syrien, Iran eller Judelandet Israel?

När KRG krisade med pengar och inte kunde betala löner till sina anställda, vem ställde upp? Judelandet? USA? Europa? Det var Turkiet!

Ni önskar så mycket hjälp och får det men ingen tacksamhet från er sida. Nu kanske du förstår min fientlighet mot er. Det här är bara en liten fakta från min sida era jävla skithålor!
Citera
2018-03-26, 22:05
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Bra fråga juden. Kan ta mig tid och svara på den frågan sen får du och dina gelikar säga om jag har fel i mitt tänkande så har vi det klart iaf mitt hat mot er.

Ska göra det rätt kort och utesluter mycket av ont ni skapat, bla finanskris och så men jag går rakt på sak.

När di drevs ut från Spanien så var det turkarna som öppande sina armar och tog emot er, när ingen ville ha er. Ni fick vilka poster som helst i Osmanska riket. När en hets var igång i Europa och man gjorde tvål av er så var det fortfarande en del som valde att fly till Turkiet då med. Judar i Turkiet är mer tryggare än vad man är i övriga länder i Europa.

Vad får vi tillbaka av er? Har ni visat tacksamhet?

Kurder, de spelar i samma liga som er, man borde göra DNA- test på er för att se om ni är samma folk och skit, när Saddam gasade ihjäl dessa jävla parasiter så tog Turkiet emot flera miljoner vidriga kurder, var vi tvungna? Varför kunde de inte välja Syrien, Iran eller Judelandet Israel?

När KRG krisade med pengar och inte kunde betala löner till sina anställda, vem ställde upp? Judelandet? USA? Europa? Det var Turkiet!

Ni önskar så mycket hjälp och får det men ingen tacksamhet från er sida. Nu kanske du förstår min fientlighet mot er. Det här är bara en liten fakta från min sida era jävla skithålor!
Ytterst intressant. Du verkar leva i förnekelse, frågan är huvuvida den är frivillig eller ej. Du bortser helt från antisemitismen och det etniska förtrycket mot kurder i det turkiska samhället. Du har även fått för dig att "tacksamhet" är något man ärver genetiskt när sådant i själva verket huvudsakligen skulpteras av livsfaktorer. Min enda spontana fråga vid det här laget är: vilken sorts "utbildning" har du tvingats genomlida?
Citera
2018-03-26, 22:11
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ren och skär idioti (i BÄSTA FALL ignorans). Har du någonsin hört talas om den Förenade Arablistan? Många av deras ledamöter är grovt anti-israeliska, de blir inte "bombade av jetplan", de blir invalda till Knesset. Anledningen till att de är ganska få beror inte på förtryck, det beror på att de flesta israeliska araberna gillar Israel, vilket bevisas i emperiska studier såväl som opinionsundersökningar.

Yeah, jag har svårt att tro att man tillåter Anti-Israeliska grupper i Knesset som lätt kan infiltrera staten inifrån och ut, samtidigt som man lägger miljarder med dollar på att tysta all opposition, vare sig det handlar om grupper mot Israel som stat, vare sig det handlar om väpnade grupper, anti-zionistiska ledare (Assad, Gaddafi, Hosni m.m.), eller fredliga palestinska protestgrupper som får sina huvuden inslagna om de går ut med ett plakat och ropar några slagord.

Citat:
Ingen har sagt något om att säga upp sin identitet. Samma sak gäller framtida Kurdistan givet att det blir så demokratiskt som möjligt.

Tvångsassimileringen av Assyrier/Syrianer, araber m.fl talar ju verkligen för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in