Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
@arbetet: Ja. Klanstrukturen är problematiskt. Bemöt mina argument nu och sluta slingra dig, tack.
Förresten skrev jag aldrig att jag är libertarian, jag skrev att jag sympatiserar med många av ideologins idéer. Här är min politiska kompass så kan vi sluta tjafsa...
https://www.politicalcompass.org/analysis2?ec=1.75&soc=-4.82
@SU-35: *
Färre personer.
Nej, vad får dig att tro det? Erdogan tvångsturkifierar kurder, Turkiet är ändå en hybridregim och ingen diktatur. Ett lands demokratiststus mäts av många olika faktorer, personligen tycker jag att
Democracy Index (som mäter valprocess och pluralism, medborgerliga rättigheter, regeringens funktionalitet, politiskt deltagande ch politisk kultur) är bäst.
Ingen av er har förklarat varför jag har fel, ni har gett exempel på problem i det kurdiska samhället men ni har fortfarande inte gett exempel på
a) ett MÖ-land (exkl. Israel) som är mer demokratiskt än Rojava.
b) varför majoriteten av MÖ-länderna är "mer demokratiska" än irakiska Kurdistan.
Är du naturligt trög eller väljer du att vara trög?
Vi har gett dig massor med bevis på problem med kurderna, problem som du får ta oxh läsa om högre upp då jag inte orkar skriva det igen
Arbetet har givit dig väldigt utförliga analyser.
Inget land i Mellanöstern är sannerligen demokratiskt, en av dessa är kurderna som för tillfället har en pseudodemokrati, och det kommer så förbli om en sådan kurdisk stat mot all förmodan blir verklighet. Demokratisnacket är bara till för att smöra upp västerlänningar och väst, som i sin tur går på skitsnacket hur lätt som helst. Flera MSM-artiklar har tagit upp den kurdiska ledningens stora brister i dess "demokrati", något som Arbetet postade lite längre upp.
Och släpp illusionen att Israel är en demokrati. En ultranationalistisk apartheidstat som mördar oskyldiga araber och negativt särbehandlar dessa ur synvinkeln att de är araber är ingen demokrati. Det är en tyranni.
Edit: Bra rättning av mina grammatiska fel där, hur är det, du går ut 8:an i år va?