2018-03-16, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Här Al Jazeera om USAs stöd och "ratline" som först utgick från Libyen.
https://youtu.be/yAUPOnoHtuA
Videon bekräftar att EU länderna stödjer terroristerna med vapen i omfattande mängder, som sannolikt många inte känner till.
Citera
2018-03-16, 06:59
Medlem
Dags att uppdatera min prognos för ett par år sedan av utgången av kriget.

Slaktaren i Damaskus har som jag skrev för ett par år sedan när Ryssland ladd sig i kriget vunnit i den bemärkelsen att han blir kvar. Det blir dock i ett starkt decimerat Syrien.

USA lär bli kvar och stödja SDF för överskpdlig framtid, så den delen kan Slaktaren glömma.

Jag tror även att Turkiet kommer behålla sina områden. Afrin och Idlib kommer på sikt bli en del av Turkiet. Att Turkiet vill ha Afrin med en befolkning som inte vill tillhöra dem är ett mysterium för mig. Idlib känns som semi-islamister som gärna är med i Erdogans kalifat-planer.

Södra Syrien kommer Slaktaren i Damaskus ta tillbaka, så det blir hans.

Jag hade rätt för 2 år sedan angående Assad och SDF. Turkiets intåg missade jag.
Citera
2018-03-16, 07:13
Medlem
Zionist fanatikerna försöker påstå att Israel är hotat av Iran, Syrien och Hezbollahn men det är inte sant, Iran har ingen orsak att hota Israel och inte heller Syrien eller Hezbollahn.
Alla känner till att Israel har massor med kärnvapen i lager och de skulle inte tveka att använda dem om de blir hotade av Iran, Syrien eller Hezbollahn.
Israel skulle heller inte starta något krig mot Syrien, Iran eller Hezbollahn, därför de skulle åka på enorma förluster, om markstyrkor skall invadera de länderna.
Israels militär är uppbyggd att försvara landet och inte att invadera andra länder.
Israel gick in tidigare med Sharon in i Libanon där motivet var att slå ut PLO men misslyckades och efter 8 år drog sig Israel tillbaka, utan att ha uppnått någonting annat, än egna förluster.
Israel gick sedan in i Libanon för att slå ut Hezbollahn men de åkte på stora egna förluster och blev tvungen dra sig tillbaka utan att ha uppnått någonting annat än egna förluster.
Idag skall Hezbollahn ha 100.000 missiler i lager som skulle bli en katastrof för Israel med ett anfall mot Hezbollahn.
Israel har haft en stor styrka med sitt flygvapen som de här länderna inte kommit åt, men nu har deras plan börjat hamna i backen av luftförsvaret i Syrien, som gör att det israeliska flygets överlägsenhet är inte vad det varit.
Israel ockuperade Golan höjden 1967 som de sedan dess behållit och vägrat att lämna tillbaka, som är Syriens territorium, med sådant agerande skapar de naturligtvis ovänner i Mellan Östern och ses därför av många länder som att Israels agerande är tjuveri.
Om exempelvis Ryssland hade ockuperat Gotland och sedan vägrat lämna tillbaka ön, vad skulle svenska folket tyckt om ryssarna i sådant fall ?
Citera
2018-03-16, 07:32
Medlem
With Al-Rayhan captured, the Syrian Army now has access to Douma’s eastern sector for the first time in several years.
The Syrian Army currently has no plans to launch an attack on Douma; this is likely due to the ongoing reconciliation negotiations with Jaysh al-Islam.
Enligt AMN
Mycket tyder på att SAA har intagit det starka terrorist fästet som Al- Rayhan skulle vara.
Citera
2018-03-16, 08:22
Medlem
humanlifes avatar
Nytt Astana-möte har precis startat. Utrikesministrarna från Ryssland, Turkiet och Iran är där.

Lavrov: Some courtiers seeking to disintegrate Syria
Lavrov reiterated,' We have stood in the right side and the history would prove this.'

www.irna.ir/en/News/82863923

Ja, Lavrov kommer att få rätt. Historien kommer att hylla kampen mot terrorismen i Syrien, inte minst som ett steg till fred och säkerhet i hela MÖ. Jag tror att det kommer att ske väldigt snart faktiskt. Alla förnuftiga människor kommer att förfasas länge över galenskapen som Väst har visat mot folket i Syrien.

Såg en uppgift om att antalet civila som lämnat Ghouta är uppe i 11 600 och de fortsätter lämna området idag. Detta i sig är en stor seger för det ryska och syriska förnuftet och deras äkta omsorg om människoliv.
Citera
2018-03-16, 08:55
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nytt Astana-möte har precis startat. Utrikesministrarna från Ryssland, Turkiet och Iran är där.

Lavrov: Some courtiers seeking to disintegrate Syria
Lavrov reiterated,' We have stood in the right side and the history would prove this.'

www.irna.ir/en/News/82863923

Ja, Lavrov kommer att få rätt. Historien kommer att hylla kampen mot terrorismen i Syrien, inte minst som ett steg till fred och säkerhet i hela MÖ. Jag tror att det kommer att ske väldigt snart faktiskt. Alla förnuftiga människor kommer att förfasas länge över galenskapen som Väst har visat mot folket i Syrien.

Såg en uppgift om att antalet civila som lämnat Ghouta är uppe i 11 600 och de fortsätter lämna området idag. Detta i sig är en stor seger för det ryska och syriska förnuftet och deras äkta omsorg om människoliv.
Betänk att det inte blir mer terror i Syrien än vad usa vill. Skulle islamisterna vinna mot Syrien skulle de därefter hållas på mattan av usa. Det är en brutal utpressning av usa som pågått och den lär inte upphöra i brådrasket.
Samma sak sker mot Ryssland och det kan bara sluta med kompromiss eller krig, och det känns som om det gått för långt för kompromisser och "deals" nu.
Citera
2018-03-16, 09:08
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Dags att uppdatera min prognos för ett par år sedan av utgången av kriget.

Slaktaren i Damaskus har som jag skrev för ett par år sedan när Ryssland ladd sig i kriget vunnit i den bemärkelsen att han blir kvar. Det blir dock i ett starkt decimerat Syrien.

USA lär bli kvar och stödja SDF för överskpdlig framtid, så den delen kan Slaktaren glömma.

Jag tror även att Turkiet kommer behålla sina områden. Afrin och Idlib kommer på sikt bli en del av Turkiet. Att Turkiet vill ha Afrin med en befolkning som inte vill tillhöra dem är ett mysterium för mig. Idlib känns som semi-islamister som gärna är med i Erdogans kalifat-planer.

Södra Syrien kommer Slaktaren i Damaskus ta tillbaka, så det blir hans.

Jag hade rätt för 2 år sedan angående Assad och SDF. Turkiets intåg missade jag.
Kollade snabbt vad du faktiskt skrivit. I mars 2015 spådde du att daesh skulle vara utplånat inom 1 år. Sedan levererade du denna insiktsfulla undran:

Citat:
Jag pratar om YPG/PYD. Inte SDF. Jag fattar inte varför Turkiet är emot dem?

Du är ett geni. Tack för allt jobb i tråden.

Edit: Och denna, 2016

Citat:
Trams, KRG är självständigt inom ett år.

Dina gamla inlägg är ju ren humor
Senast redigerad av Hogdal 2018-03-16 kl. 09:11.
Citera
2018-03-16, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Videon bekräftar att EU länderna stödjer terroristerna med vapen i omfattande mängder, som sannolikt många inte känner till.

Har inte läst så mycket från al Jazeera i det senaste tills jag sprang på detta.
Nu förstår jag varför KSA ville tvinga al Jazeera stänga ner. Man tål inte sanningen helt enkelt.

https://youtu.be/yAUPOnoHtuA
Senast redigerad av MbmA 2018-03-16 kl. 09:38.
Citera
2018-03-16, 09:47
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Betänk att det inte blir mer terror i Syrien än vad usa vill. Skulle islamisterna vinna mot Syrien skulle de därefter hållas på mattan av usa.
Ja, alldeles säkert är det så, USA-koalitionen har kontrollerat terroristerna och gör det fortfarande.
Citat:
Det är en brutal utpressning av usa som pågått och den lär inte upphöra i brådrasket.
Ja, det är den stora frågan. USA:s inflytande i Syrien har minskat i och med att de tvingats hålla sig till öster om Eufrat, det var en skicklig manöver. Och så ockuperar de al-Tanf, där IS och andra terrorister sägs hålla till. USA:s manöverutrymme har också minskat i och med att deras lögner har avslöjats och att de har krav på sig att följa FN:s resolutioner om Syrien.

När Ghouta har tagits tillbaka av SAA, så har Syrien vunnit kriget, det anser nog de flesta, även i Väst, det är därför de är så hysteriska nu. Hela deras plan om 'regime change'; multimiljardinvesteringen går om intet.
Kan USA hålla sig kvar utan att motivera det? Det finns trots allt förnuftiga röster i Västmedia som ifrågasätter det.
Citat:
Samma sak sker mot Ryssland och det kan bara sluta med kompromiss eller krig, och det känns som om det gått för långt för kompromisser och "deals" nu.
USA har tack och lov inte råd med ett större krig. Men upprustningen förskräcker, Trump startar handelskrig och rysskräcken odlas av EU och USA. Läget verkar mer kaotiskt än på länge.
Citera
2018-03-16, 11:18
Medlem
Tillssons avatar
Live TV-sändning nu från östra Ghouta

Kontrollpunkten "Hammuria" (södra delen av östra Guta).

http://syria.mil.ru/syria/live.htm
Senast redigerad av Tillsson 2018-03-16 kl. 11:29.
Citera
2018-03-16, 15:14
Medlem
Yaskos avatar
Ett exempel av PKKPYDYPGSDF propaganda, ni ser massor med "döda" människor med mycket blod på gatan. Men inga skotthål, all bilglas etc är helt oskadade, inga splitterskador, inga spår av sprängämnen, titta på asfalten, inga brännskador. Bara en bunt PKKurder som lagt sig på asfalten och som låtsas vara döda...

https://twitter.com/TyrannosurusRex/status/974644905443299329
Citera
2018-03-16, 15:54
Medlem
[Syria] "Eastern Ghouta. Liberation of Hamuria"

https://www.youtube.com/watch?time_continue=679&v=r1Yw9fTi3_s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem