2014-08-31, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Ralph
Men varför envisas du med att säga att Al-Nusra är ett frågetecken om de kämpar för demokrati eller inte? Det är väl ingenting ö.h.t. som pekar på det?
Du är antingen dum som fan eller så trollar du som fan. Hur svårt är det att förstå att al-nusra som är en gren av al-Quida kanske inte alls kommer att samarbeta med FSA om de besegrar regimen? Därmed är de ett frågetecken. Jag hoppas detta gick in i skallen på dig!
Citera
2014-08-31, 14:07
Medlem
Lord Ralphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Du är antingen dum som fan eller så trollar du som fan. Hur svårt är det att förstå att al-nusra som är en gren av al-Quida kanske inte alls kommer att samarbeta med FSA om de besegrar regimen? Därmed är de ett frågetecken. Jag hoppas detta gick in i skallen på dig!

Källa på att Al-Nusra står för demokrati?
Citera
2014-08-31, 20:47
Medlem
Citat:
Källa på att Al-Nusra står för demokrati?

Nusra står inte för demokrati. Den som säger det vet inte vad han snackar om.
Citera
2014-08-31, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppmannen
Nusra står inte för demokrati. Den som säger det vet inte vad han snackar om.
Ingen har sagt så, det är bara en troll som håller på så.
Citera
2014-09-01, 09:25
Medlem
gnomepowers avatar
Ny karta över fronten norr om Hamah

http://www.almasdarnews.com/wp-content/uploads/2014/09/image.jpg

Citera
2014-09-01, 17:20
Medlem
Lord Ralphs avatar
Citat:
Ingen har sagt så, det är bara en troll som håller på så.

Jag kan förklara på ett enkelt sätt för dig eftersom du inte verkar förstå.

1. Jag frågar vilka som står för demokrati bland rebellerna.
2. Du säger FSA och att Nusa är ett "frågetecken"
3. Jag frågar vad Nusra ö.h.t. har med demokrati att göra.
4. Du förnekar att du har sagt detta fast jag har länkat direkt till ditt egna inlägg.
4. Du blir sur och kallar mig troll.

Om du anser att Nusa är "kanske" är demokratiförkämpar så kan du väl lika gärna lägga till IS.
Assad borde väl vara någon sorts modern George Washington om Nusa kämpar för demokrati.
Citera
2014-09-01, 17:38
Medlem
Citat:
Jag kan förklara på ett enkelt sätt för dig eftersom du inte verkar förstå.

1. Jag frågar vilka som står för demokrati bland rebellerna.
2. Du säger FSA och att Nusa är ett "frågetecken"
3. Jag frågar vad Nusra ö.h.t. har med demokrati att göra.
4. Du förnekar att du har sagt detta fast jag har länkat direkt till ditt egna inlägg.
4. Du blir sur och kallar mig troll.

Om du anser att Nusa är "kanske" är demokratiförkämpar så kan du väl lika gärna lägga till IS.
Assad borde väl vara någon sorts modern George Washington om Nusa kämpar för demokrati.
Att säga att någonting är ett frågetecken är det samma som att säga att man inte vet vad det är. Slut på denna diskussion.
Citera
2014-09-01, 18:07
Medlem
ISIS ska tydligen har avrättat 30 av sina egna män och en tunisisk officerare i Raqqa. Anledningen ska ha varit att dem lät en konvoj SAA-soldater fly från flygbasen i Tabqa utan att bli beskjutna.

SAA avancera i Jobar efter att ha bombaderat staden med granat- och artilleri beskjutning.

SAA har även avancerat i Houwaika som ligger i Deir Ezzor. Samtidigt kommer det rapporter om att slaget om flygbasen i Deir Ezzor (som är regeringens sista starka fäste i östra Syrien) har inletts. Får se hur länge SAA lyckas stå emot här.

Enligt denna video var Assad för någon vecka sedan i Aleppo och hälsade på. Ganska vågat gjort med tanke på att staden är långt ifrån lika säker som Damaskus! Vet dock inte om den stämmer.
http://www.liveleak.com/view?i=cae_1409577945
Citera
2014-09-01, 18:14
Medlem
Citat:
Att säga att någonting är ett frågetecken är det samma som att säga att man inte vet vad det är. Slut på denna diskussion.

Så vänta nu......
Du säger att du vet ingenting om Al-nusra men vågar ändå lägga deras namn i samma mening som ordet demokrati?
Du ljuger så det skriker om det, säkert har du Al-Nuara sympatier men är tillräckligt inläst för att förstå att det är fel och att du kommer bli påhoppad fär åsikten varav du försöker rädda upp dog med ett frågetecken.

Du vet mycket väl vad Al-Nusra är och valde att just därför sätta ett frågetecken för att "skydda" dig. Ett fult sätt att få ut din åsikt samtidigt som du försöker skydda det från det faktum att den kommer bli grovt ifrågasatt.

Vet man inget om ett ämne uttalar man sig inte, till skillnad från dig som talar och ursäktar sig samtidigt. Vidrig feg människa utan pondus är vad du är, har sett flera använda denna lögnaktiga metod med viss framgång tyvärr, dock blev du synad :-)
Citera
2014-09-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nello
Så vänta nu......
Du säger att du vet ingenting om Al-nusra men vågar ändå lägga deras namn i samma mening som ordet demokrati?
Du ljuger så det skriker om det, säkert har du Al-Nuara sympatier men är tillräckligt inläst för att förstå att det är fel och att du kommer bli påhoppad fär åsikten varav du försöker rädda upp dog med ett frågetecken.

Du vet mycket väl vad Al-Nusra är och valde att just därför sätta ett frågetecken för att "skydda" dig. Ett fult sätt att få ut din åsikt samtidigt som du försöker skydda det från det faktum att den kommer bli grovt ifrågasatt.

Vet man inget om ett ämne uttalar man sig inte, till skillnad från dig som talar och ursäktar sig samtidigt. Vidrig feg människa utan pondus är vad du är, har sett flera använda denna lögnaktiga metod med viss framgång tyvärr, dock blev du synad :-)
Är du bakom flötet eller? Rebellerna samarbetar med Syrian National Council som förespråkar demokrati och bland rebellerna finns al-Nusra. Herregud, vilka tröga människor det finns!
Citera
2014-09-01, 21:11
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Men varför envisas du med att säga att Al-Nusra är ett frågetecken om de kämpar för demokrati eller inte? Det är väl ingenting ö.h.t. som pekar på det?

Skillnaden mellan Al Nusra och IS är väl att AL Nusra nöjer sig med ett sk. "Kalifat" i Syrien medan IS vill ha ett i hela Mellanöstern och på sikt i hela världen.

FSA finns väl, numera, endast på pappret?

eller har jag missuppfattat det hela?
Citera
2014-09-01, 23:43
Medlem
Chris1991s avatar
Hizbollah ska ha tagit 3 befälhavare från Al-Nusra tillfånga.
Hizbollah vill byta fångarna med de libanesiska soldaterna som blev tillfångatagna i Arsal förra månaden.
http://www.dailystar.com.lb/News/Lebanon-News/2014/Sep-01/269181-report-hezbollah-seized-3-militants-to-trade-for-soldiers.ashx#ixzz3C5sMHzCh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in