2018-02-24, 22:51
Medlem
Citat:
Christian Assyrian Militias Fighting Kurds in Syria
Assyrians accuse the Kurds of trying to take their lands.

Clashes between the Assyrians and Kurds in northern Syria are not unprecedented.

The U.S.-backed Kurdish Democratic Union Party (PYD) and its armed wing, the People’s Protection Units (YPG) control large swaths of northern Syria.

Qamishli is primarily controlled by Syrian Kurds, but it also includes predominantly Assyrian districts, such as Al-Wusta.

In January, YPG fighters “conducted a surprise attack on Assyrian checkpoints in the Al-Wusta district of Qamishli, which is a predominantly Assyrian area,” reported the Assyrian International News Agency (AINA).

In February, Retired U.S. Army Lt. Col. Sargis Sangari, an expert on Assyrian issues in the Middle East, told Breitbart News that the region in northern Syria that the Kurds want to declare their own includes all Christian Assyrian villages in the country.
http://www.breitbart.com/national-security/2016/04/25/christian-assyrian-clash-kurds-syria/
Helt åt helvete att kurderna får hjälp av USA att ta assyriernas land i Syrien. Inte förvånande däremot.
Citera
2018-02-25, 01:01
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du får allt söka bekräftelse eller motbekräftelse själv. Jag anser de lika trovärdiga som någon rapport från HRW, SOHR, Amnesty, *insert valfri NGO här* + delar av FN.

Och nu är det så att efter de senaste dagarnas uppenbara desinformationssvallvåg i MSM, och efter det att jag har varit i kontakt med folk som Magda Gad som faktiskt varit på plats så känner jag nästan äckel inför alla dessa islamistpsykopatsapologeter som käbblar på om Assads påstådda krigsförbrytelser, och att det ens skulle finnas något som en moderat opposition som strider mot regeringsstyrkorna och som blivit utsatt olagliga bomber av olika slag. Jag har nog ingen större lust att fortsätta diskutera då jag också känner att ert deltagande i tråden har en alldeles speciell agenda. Jag för min del känner mig trygg där jag står.

Ha en trevlig helg med dig.

Du tycker ett twitterinlägg går att likställa med kredibla organisationer med åratals arbete under deras bälte. Dessa ORGANISATIONER bekräftar inte någon AKTÖRS jävla narrativ! Har du satt kremlinmanuset i halsen?

Ett twitterinlägg utan verifikation "debunkar" mainstreamskildringen för att?

Jag har en speciell agenda för att jag inte tycker att almasdar, SANA, presstv och RT är trovärdiga nyhetskällor? Eller för att jag inte håller med ditt obefogade trams?

FN och ett twitterinlägg väger samma tyngd enligt dig?

Som att argumentera med en stenvägg.

Om källan är lika trovärdig som du anser HRW vara hänvisa inte till någonting över huvud taget, bara offentligör att du inte vet någonting om syrienkriget alls.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-02-25 kl. 01:08.
Citera
2018-02-25, 02:22
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Hur går de med de civila i eg nu, låter rebellerna de sticka?
Citera
2018-02-25, 03:12
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Vilka andra områden tänker du på?

Alla områden förutom Afrin är skyddat av USA så Turkiet kan inte göra något där, hade inte USA haft sitt beskydd där hade vi garanterat sett Turkiska trupper marscherande mot Manbij och även garanterat längs med hela gränsen i östra Syrien
Jag syftade på områden i Afrin. Turkiet har fokuserat på att säkra områden som först och främst gränsar till Turkiet. De har exempelvis inte valt att säkra områden som gränsar till HTS-kontrollerade området i Syrien.
Citera
2018-02-25, 03:19
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ja ha, då gick ryssarna med på vapenvila till skillnad mot USA när det gällde Raqqa. Man fick dock med detta:

EHSANI2‏
@EHSANI22

https://twitter.com/EHSANI22/status/967488634055258112

Tyvärr kommer det antagligen att leda till mer #FakeNews och propaganda. Hoppas bara att inte islamistpsykopaterna använder oskyldiga kvinnor och barn när de iscensätter hemskheterna. Förhoppningsvis så kanske någon hos MSM äntligen fattar och avslöjar bedrägeriet.
Enligt SOHR dog ca 1 300 civila i Raqqa, som pågick i fyra månader och nästan 2 veckor. I östra Ghouta som pågått i mer än en vecka har det dött ungefär 400 civila enligt källor.

Om vi räknar att detta kommer pågå lika långt som Raqqa operationen så kommer ungefär 3 600 civila jämfört med 1 300.
Citera
2018-02-25, 03:34
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Jag tror sanningen kommer och det kommer att bli en mycket obehaglig överraskning för många. Nivån på desinformationen är sådan att det börjar bli alltför uppenbart att inte berättelserna håller. Det var nästan pinsamt att se Israa Abdali i TV4 berätta om alla hemskheter i Ghouta. Så här sa hon i SvD om händelserna Khan Sheikhoun när det begav sig:
– Jag blev nästan direkt trött och snurrig i huvudet. Lullig liksom. Vi såg människor som sprang på gatan och plötsligt tuppade av. Hela tiden fanns en konstig lukt. Det var mycket otäckt.
https://www.svd.se/svenska-israa-om-gasattacken-doda-hittades-i-grottor

Alltså sarin är i det närmaste luktlöst och utsätts man för gasen dör man. Om man trots allt överlever så är det en mycket lång konvalescens som gäller med ofta bestående men. Jag tror inte damen ens har varit i Khan Sheikhoun. Man åker liksom inte in och ut från det stället bara, och kan man det så har man nog inte riktigt rent mjöl i påsen iaf.

Alltså, sådan nivå har det varit på berättelserna från dessa "sanningsvittnen" och som har sväljts ner med hull och hår av MSM.
Att Sarin eller sarinliknande substansenr använts har både accepterats av Ryssland och Assadregimen.

https://www.gov.uk/government/speeches/55th-special-session-of-opcw-executive-council.

Varför ska någon tro vad Assadregimen säger?

Tre olika förklaringar har Assadregimen gett uttryck för ang attacken.

Först påstår Assadregimen att attacken varit en konsekvens av en attack mot vapendepå - https://www.almasdarnews.com/article/details-syrian-military-attack-southern-idlib-town/

Sedan påstår Assad att hela kemvapenattacken är fejk - http://www.telegraph.co.uk/news/2017/04/13/chemical-weapons-experts-sent-turkey-investigate-alleged-syrian/?WT.mc_id=tmgoff_fb_tmg

I tredje skedet påstår Assadregimen att attacken faktiskt skett, men att kemvapnen använts med hjälp av USA för att skapa en förevändning för att attackera - https://sputniknews.com/politics/201704091052469244-us-syria-chemical-weapons-war-pretext/

Är det en regim som har rent mjöl i påsen? Ditt hyckleri är för synligt. Det är nästan inte ens värt att påpeka det.
Citera
2018-02-25, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Syrian Army military operation will start in Eastern Ghouta where HTS controlled
" Jobar , Harasta and Ain Tarmah "

https://twitter.com/MIG29_/status/967494717238923265

Som sagt, vapenvilan gällde inte alla grupper

får se när de väljer att dra igång denna, lite oväntat att de väljer denna sida då den är betydligt svårare än östra delen.

Det finns två olika sätt att driva ut en fiende från ett ockuperat område.

1. Med markstrider som alltid kräver mycket stora förluster, egna, fienden och civila.
2. Svälta ut dem genom att hindra all tillförsel av mat och förnödenheter, men det fungerar alltid så att militären har företräde till all mat.

Vilket sätt är det mest humanitära?
Citera
2018-02-25, 04:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Att Sarin eller sarinliknande substansenr använts har både accepterats av Ryssland och Assadregimen.

https://www.gov.uk/government/speeches/55th-special-session-of-opcw-executive-council.

Varför ska någon tro vad Assadregimen säger?

Tre olika förklaringar har Assadregimen gett uttryck för ang attacken.

Först påstår Assadregimen att attacken varit en konsekvens av en attack mot vapendepå - https://www.almasdarnews.com/article/details-syrian-military-attack-southern-idlib-town/

Sedan påstår Assad att hela kemvapenattacken är fejk - http://www.telegraph.co.uk/news/2017/04/13/chemical-weapons-experts-sent-turkey-investigate-alleged-syrian/?WT.mc_id=tmgoff_fb_tmg

I tredje skedet påstår Assadregimen att attacken faktiskt skett, men att kemvapnen använts med hjälp av USA för att skapa en förevändning för att attackera - https://sputniknews.com/politics/201704091052469244-us-syria-chemical-weapons-war-pretext/

Är det en regim som har rent mjöl i påsen? Ditt hyckleri är för synligt. Det är nästan inte ens värt att påpeka det.
Det står vem som helst fritt att framföra vilken hypotes som helst. Är du helt dum huvudet? Sedan får man väl pröva dem. Det är annat än att påstå något och sedan med alla medel försöker bevisa det.

För övrigt, kan man inte se att damen i fråga som påstår sig ha varit i Khan Sheikhoun att hon far med osanning så kanske man skulle fråga sig själv huruvida man klarar av att filtrera bort propaganda.
Senast redigerad av arbetet 2018-02-25 kl. 04:43.
Citera
2018-02-25, 04:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Enligt SOHR dog ca 1 300 civila i Raqqa, som pågick i fyra månader och nästan 2 veckor. I östra Ghouta som pågått i mer än en vecka har det dött ungefär 400 civila enligt källor.

Om vi räknar att detta kommer pågå lika långt som Raqqa operationen så kommer ungefär 3 600 civila jämfört med 1 300.
Du hänvisar alltså till SOHR. En enmansoperation i Coventry. Bara för att vederbörande säger saker som vissa vill höra så betyder det inte att det är sant det som sägs.
Citera
2018-02-25, 04:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Du tycker ett twitterinlägg går att likställa med kredibla organisationer med åratals arbete under deras bälte. Dessa ORGANISATIONER bekräftar inte någon AKTÖRS jävla narrativ! Har du satt kremlinmanuset i halsen?

Ett twitterinlägg utan verifikation "debunkar" mainstreamskildringen för att?

Jag har en speciell agenda för att jag inte tycker att almasdar, SANA, presstv och RT är trovärdiga nyhetskällor? Eller för att jag inte håller med ditt obefogade trams?

FN och ett twitterinlägg väger samma tyngd enligt dig?

Som att argumentera med en stenvägg.

Om källan är lika trovärdig som du anser HRW vara hänvisa inte till någonting över huvud taget, bara offentligör att du inte vet någonting om syrienkriget alls.
Jag har bara postat vad Twittertråden säger. Vill du motbevisa innehållet så står det dig fritt att göra det. Eller så kan du Twittra själv till Twittraren. Och varför tycker du inte att almasdar, SANA, presstv och RT är trovärdiga källor? Vill du bara ha nyheter som bekräftar din världsbild? Klarar du inte av att filtrera bort propagandan när du läser dem så klarar du sannerligen inte av att filtrera bort propagandan från väst-MSM. Eller säger de alltid sanningen i deras rapportering? Sådana kanaler som litar 100% på andra- och tredjehandsbeskrivningar av "rebellerna" på plats. Tycker du att exempelvis Israa Abdali som tillhör den extrema islamiströrelsen av vilka det finns ganska många världen runt och som gladeligen intervjuas av MSM, att de har någon trovärdighet? Det finns trådar här på Flashback om hur de har blivit påkomna med lögner och figurerat i andra tvivelaktiga sammanhang.

Jag för min del läser väldigt sällen de uppräknade nyhetskanalerna förutom den förstnämnda, men den brukar ju din polare HnD länka till so what?
Senast redigerad av arbetet 2018-02-25 kl. 04:26.
Citera
2018-02-25, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Som jag redan har varnat för, USA vill ha en riktigt brutal uppgörelse i Ghouta. Nu försöker de fylla på med terrorister från Idlib och även IS! Vilken galenskap, man blir faktiskt mållös.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13961205000689

Klockan 12 skall de rösta i FN, lokal tid. Jag tror att den hålls i Geneve, men är osäker på det.

Haha, du kämpar tappert på med dina trollkällor. Tror du verkligen på innehållet i artikeln själv?
Citera
2018-02-25, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det finns två olika sätt att driva ut en fiende från ett ockuperat område.

1. Med markstrider som alltid kräver mycket stora förluster, egna, fienden och civila.
2. Svälta ut dem genom att hindra all tillförsel av mat och förnödenheter, men det fungerar alltid så att militären har företräde till all mat.

Vilket sätt är det mest humanitära?
Eftersom terroristerna vill inte ge upp även om de får fri lejd från området, finns endast en sak att göra och det är att militär går in och driver ut dem.
Det behöver inte bli stora förluster av civila om det är en noggrann planering och militären har en bra utbildning och träning för uppdraget och även lämpliga vapen när de går in.
När Aleppo befriades från terrorister var det låga förluster av civila eftersom befrielsen var mycket väl organiserad och genomförd.
Sannolikt finns ryska experter som medverkar vid planeringen av Östra Ghoutas befrielse och de har mycket goda kunskaper och erfarenhet av liknande uppdrag.
En vapenvila på 30 dar löser ingenting, utan är ett sätt att försöka rädda terroristerna.
Nu finns det länder som hela tiden stött terroristerna att de skall kunna fälla den legitima regeringen i Syrien och dess folkvalde ledare, naturligtvis är de emot att militären går in och befriar området.
Många terrorister lär inte komma ut med hälsan i behåll när specialtrupperna går in där.

Om exempelvis Londons centrum blivit beskjutet kontinuerligt med granater av en terroristgrupp, helt säkert ingen vapenvila i 30 dagar, som säkerhetsrådet kom med i Ghouta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in