2018-02-19, 13:11
Medlem
humanlifes avatar
Många rubriker nu om att Turkiet är väldigt upprört om SAA skall slåss mot dem sida vid sida med YPG och på det viset stödja kurderna. Turkiet varnar skarpt för det och säger att inget kommer att stoppa oss.

No One Can Stop Turkish Forces if Syrian Army Enters Afrin to Protect Kurds - FM
https://sputniknews.com/middleeast/201802191061802417-turkey-afrin-syria-kurdish-militants/

Intressant ordkrig!
Citera
2018-02-19, 13:13
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Om PKK får vara kvar där med sina vapen, då fortsätter turkiska armen. Lämnar OKK vapnen och låter Assad ta över, då blir det lösning.

Nu läser jag att syrisk tv har sagt att shiamiliser ska dit...
Så är det nog. Jag antar att Turkiets ilska nu beror på att PKK inte lagt ned sina vapen.
Citera
2018-02-19, 13:14
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Aah ryska skickliga förhandlingar.. Menar du sådana manövrar som inbeblandar urholkande av västvärldens samtliga institutioner? Eller menar du invasioner rent militärt i ett dussintals gamla sovjetstater? Eller menar du förföljelse och systematiska mord på frisinnade journalister och oppositionella ledare? Ja vad menar du din lilla kretin?
Jag lovar att svara dig om du har skrivit något vettigt.
Citera
2018-02-19, 13:15
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lite info:

Elijah J. Magnier‏
@ejmalrai
#Russia is discussing/finalising with #Turkey the cease-fire in #Afrin to allow 4000 #SAA men to take control of the entire city, surrounding villages, establish 52 positions in the enclave and deploy forces on the borders with #Turkey.
Citat:
Thos who believe the deployment of the Syrian army will only be on the 160 km along the borders with #Turkey are mistaken because that was the initial request of the Afrin administration from day one, rejected by the government of #Damascus.

Citat:
#Damascus and #Ankara don't coordinate but only on security and intel level through Russia. Perhaps MSM refers to letters exchanged between Assad and Erdogan through the hundred pigeons, then yes the cease fire coordination can be reached without Russia.
https://twitter.com/ejmalrai/status/965539816342478849

Oj, verkar som att något stort kan hända.
Och Tillerson var för ett par dagar i Turkiet och förhandlade med Erdogan... Intressant, men otydligt än så länge...

Citat:
Aah ryska skickliga förhandlingar.. Menar du sådana manövrar som inbeblandar urholkande av västvärldens samtliga institutioner? Eller menar du invasioner rent militärt i ett dussintals gamla sovjetstater? Eller menar du förföljelse och systematiska mord på frisinnade journalister och oppositionella ledare? Ja vad menar du din lilla kretin?

Jag vet inte vad som pågår där just nu, men att kretinerna börjar uppföra sig så hysteriskt kan hoppas på något bra
Citera
2018-02-19, 13:29
Medlem
Yaskos avatar
PKKPYDSDFYPGs positioner i västra och nordöstra Afrin verkar ha kollapsat, många byar och kullar är övertagna av FSA.
Citera
2018-02-19, 13:29
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag lovar att svara dig om du har skrivit något vettigt.

Tyvärr skulle du inte känna igen vettigt om det så bet dig i arslet. För mig är du en rysk chimär, bokstavligen nyttig idiot för ryska intressen. Vilket naturligtvis aldrig är av godo. Från ruta ett har du försvarat och hycklat om Assads alla krigsbrott, med blodad tand talat älskvärt om ryska och iranska interventioner i Syrien och till syvende och sist spytt galla om USA och hela västvärlden. Okej ni är några få dårar här som hatar vad demokrati och västvärlden står för men min fråga är, och har alltid varit, varför i helvete bor du hos oss? Flytta för fan till Damaskus och bli lägerkommendant I Sednaya eller Lubyanka. Du lever på mina skattepengar och vågar hata vårt liberala styre. Skäms din lilla parasit.
Citera
2018-02-19, 13:34
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Tyvärr skulle du inte känna igen vettigt om det så bet dig i arslet. För mig är du en rysk chimär, bokstavligen nyttig idiot för ryska intressen. Vilket naturligtvis aldrig är av godo. Från ruta ett har du försvarat och hycklat om Assads alla krigsbrott, med blodad tand talat älskvärt om ryska och iranska interventioner i Syrien och till syvende och sist spytt galla om USA och hela västvärlden. Okej ni är några få dårar här som hatar vad demokrati och västvärlden står för men min fråga är, och har alltid varit, varför i helvete bor du hos oss? Flytta för fan till Damaskus och bli lägerkommendant I Sednaya eller Lubyanka. Du lever på mina skattepengar och vågar hata vårt liberala styre. Skäms din lilla parasit.

Lugna ner dig nu. Det är klart att västvärlden med USA i spetsen har dragit elände över världen. Krig i "liberal demokratins" namn har dödat långt fler människor än någon annan ideologi de senaste 25 åren. Att leva i USA är bättre än att leva i Kina, ja. Men det är USA som mördat flest folk runt om i världen, inte Kina. Varför har ni så svårt att ta åt er kritik ni liberaler???
Citera
2018-02-19, 13:36
Medlem
FlashyBears avatar
https://sg.news.yahoo.com/pro-regime-forces-enter-syrias-afrin-within-hours-094238137.html
Pro-regime forces to enter Syria's Afrin 'within hours': state media
Citat:
Pro-government fighters were expected Monday to enter Syria's Afrin after talks with Kurdish forces, in a move that could pave the way for a settlement in a month-old Turkish assault on the northern enclave.

"Popular forces will arrive in Afrin within a few hours to support its people's stand against the Turkish regime's attack on the area and its people," state news agency SANA said, citing its correspondent in Aleppo.

SANA said the forces would "join the resistance against the Turkish aggression".

"This comes in the framework of supporting residents and defending the territorial unity and sovereignty of Syria," the agency added.

AFP correspondents in Afrin and the Kurdish forces holding the enclave could not immediately confirm any deployment but said government-affiliated forces were waiting for orders.
Otydligt...

Citat:

*Saliv på skärmen*
Citera
2018-02-19, 13:40
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Lugna ner dig nu. Det är klart att västvärlden med USA i spetsen har dragit elände över världen. Krig i "liberal demokratins" namn har dödat långt fler människor än någon annan ideologi de senaste 25 åren. Att leva i USA är bättre än att leva i Kina, ja. Men det är USA som mördat flest folk runt om i världen, inte Kina. Varför har ni så svårt att ta åt er kritik ni liberaler???

USA räddade oss i båda världskrigen exempelvis. Men ja just fan, du hejade på Hitler naturligtvis.
Citera
2018-02-19, 13:46
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
USA räddade oss i båda världskrigen exempelvis. Men ja just fan, du hejade på Hitler naturligtvis.

Starkt argument. Never go full Arnstad.
Citera
2018-02-19, 13:53
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Starkt argument. Never go full Arnstad.

Arnstad som pratar skit om vår Mannerheim? Nu är du väldigt nära att få skottpengar på dig
Citera
2018-02-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Du är inte ens påläst i ämnet. Du sa att den alternativa sträckan där man undviker Syrien genom att lägga gasledningen genom Irak till Turkiet planerades aldrig på grund av terräng men du hade fel, det fanns planer för det och terrängen är inte problemet.

Iran skulle lägga sin gasledningen som skulle nå till Europa men kriget bröt ut, nu väntar man på att kriget ska sluta för att ta upp det igen. En mer troligt teori är att konflikten stoppar Iran från att bygga sin gasledningen medan Qatar och Saudiarabien kommer på en lösning, för det är Saudiarabien som står i vägen för Qatars gasledning. Men det kan inte heller vara sant för Obama lyfte embargot från Iran.

Återigen: Gas ledningen är absolut inte orsaken till konflikten i Syrien.

In their view, our war against Bashar Assad did not begin with the peaceful civil protests of the Arab Spring in 2011. Instead it began in 2000, when Qatar proposed to construct a $10 billion, 1,500 kilometer pipeline through Saudi Arabia, Jordan, Syria and Turkey. Qatar shares with Iran the South Pars/North Dome gas field, the world’s richest natural gas repository. The international trade embargo until recently prohibited Iran from selling gas abroad. Meanwhile, Qatar’s gas can reach European markets only if it is liquefied and shipped by sea, a route that restricts volume and dramatically raises costs. The proposed pipeline would have linked Qatar directly to European energy markets via distribution terminals in Turkey, which would pocket rich transit fees. The Qatar/Turkey pipeline would give the Sunni kingdoms of the Persian Gulf decisive domination of world natural gas markets and strengthen Qatar,
Utdrag ur Robert Kennedy Jr rapport i Politico Magazin, som gjort en omfattande studie av Mellan Östern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in