Citat:
Ursprungligen postat av
ASS-yria
Om Assad lämnade ifrån sig makten och Syrien fick demokratiska val, så skulle vi ha en bättre chans.
Terroristerna härjar nu för att han vägrade lämna ifrån sig makten och det är inte bara dem han ogillar. Syrien liknar inte Libyen eller Egypten.. Vi har olika folkgrupper och kunde komma överens men det gick inte när Assad attackerade demonstranter, efter detta så kom FSA fram men nu är de flesta islamister som vill döda alla icke-muslimer. Det finns många sunniaraber i landet och nu är vi kristna deras fienden, på vilket sätt va detta bra för oss? Han glömmer även bort sin egna alawitiska folkgrupp som kommer att lida efter nederlag, men Assad flyttar väl till Moskva och lever flott när vi andra dör.
Jag håller med dig i sak, men det kommer aldrig hända som vi alla vet, det skulle aldrig hända även om han hade facit i hand på hur det gått hitintills.
Vi alla vet ju hur människan funkar eller hur ? Varför skulle han ? Han är bara som 99% av alla oss andra som/OM skulle växa upp i en härskar familj med total makt. Du skulle troligen göra detsamma säkert jag med.
Men den egentliga frågan är skulle det verkligen gå att vända det till en Demokrati om han påbörja det direkt när han fick makten ? Jag tror inte det endå!
Och ja skulle han slockna lär han sluta där

Men åter igen jag hoppas inte han faller nu, Främst för våra Kristna bröders skull