2017-11-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det var du som lämnade argumentationen. Du kommer att få se att jag har rätt.

Hur lämnade jag en argumentation?
Lämnade kanske en diskussion men det är en annan sak.

Är bara trött på det konstanta foliehattandet ifrån flera håll, det är USA fel, nej det är judarnas fel, visst ja, kurdernas fel!

om och om igen.
Citera
2017-11-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Så då är de inte den bästa stående armen, bra vi fick det utrett.

Sedan så tror jag inte det skulle skilja något speciellt i motivation för soldaterna ifall ett krig skulle utbryta, varför en amerikan skulle vara mindre "villig" än en Israel ser jag inte

Är nog ganska lika om man slåss för sin existens. Men det har inte USA gjort sedan andra världskriget, om ens då.
Citera
2017-11-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Är nog ganska lika om man slåss för sin existens. Men det har inte USA gjort sedan andra världskriget, om ens då.

precis, men om Israel och USA av någon anledning skulle starta krig mot varandra, så ser jag inte att motivationen skulle vara sämre på någon sida. De kommer slåss för sin existens oavsett
Citera
2017-11-05, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Din text
Jag sa ingenting om att yrkessoldater skulle vara bättre tränade, alla får samma tränning. Men de har högre moral och motivation och det är inte spekulation från min sida, det är fakta. Man kan kräva mer från frivilliga och de är mer villiga. De svenska soldaterna i Afghanistan är trots allt frivilliga, de vet vilka risker de tar.

Tvångsrekrytering är ett stort problem i Israel därför funderar de på att bytta till yrkesarmé istället.
Källa: https://www.strategypage.com/htmw/htmoral/articles/20150115.aspx
Läs gärna hella artikeln.

Trots den bättre utrustningen och träningen så är Israels armé inte så grym som det påstås av såna som dig. Det som räddar dem är att de har fiender som är rätt kassa.
Citera
2017-11-05, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Jag sa ingenting om att yrkessoldater skulle vara bättre tränade, alla får samma tränning. Men de har högre moral och motivation och det är inte spekulation från min sida, det är fakta. Man kan kräva mer från frivilliga och de är mer villiga. De svenska soldaterna i Afghanistan är trots allt frivilliga, de vet vilka risker de tar.

Tvångsrekrytering är ett stort problem i Israel därför funderar de på att bytta till yrkesarmé istället.
Källa: https://www.strategypage.com/htmw/htmoral/articles/20150115.aspx
Läs gärna hella artikeln.

Trots den bättre utrustningen och träningen så är Israels armé inte så grym som det påstås av såna som dig. Det som räddar dem är att de har fiender som är rätt kassa.

Vilka fiender är kassa?
Israel har inte vunnit krig på länge, det enda de gör är att döda civila och bomba sönder civila områden vilket enligt deras religion är vinst. Nu bygger de en mur mot Libanon eftersom deras militär är så dålig.
Så här:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/08/13/article-2723884-207DCCA300000578-812_634x444.jpg

De har snipers som bara siktar på barn, deras militär är värdelös, de erkänner aldrig förluster och har byggt en myt. Men att de tror de är bra kommer göra att de springer som kurderna sprang, de trodde också de var bra.
Citera
2017-11-05, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Samma IS som mördade 8 personer i NYC för några dagar sedan, fint "partnerskap" /s

Och USA porträtterade Usama Bin Laden som en sann frihetskämpe, och de samarbetade frekvent under många, många år.

https://pbs.twimg.com/media/CpEm3h9XgAAL15d.jpg:large

Du är ju ändå aktiv här, märkligt hur du har "missat" (kanske medvetet?) samarbetet mellan USA, Israel och IS.
Citera
2017-11-05, 18:20
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Och USA porträtterade Usama Bin Laden som en sann frihetskämpe, och de samarbetade frekvent under många, många år.

Du är ju ändå aktiv här, märkligt hur du har "missat" (kanske medvetet?) samarbetet mellan USA, Israel och IS.
Du betraktar alltså Robert Fisk som en amerikansk representant? Har du läst annat av honom eller är köpte du länkarna från någon trollfabrik?
Citera
2017-11-05, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah

Har inte missat något, men att hävda konstant att ISIS och USA är i aktivt samarbete etc etc är bara löjligt.

Att detta är en intrikat fråga är inget som undgått mig och att det ibland sker allianser för att för stunden främja ett mål är uppenbart för alla.

USA ibland nyttjar AQ/ISIS, precis som SAA/Ryssland gör detsamma.
Citera
2017-11-05, 18:46
Medlem
AishaAlTamilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Många byggnader i Syrien har ingen fasad eller färg så det ser värre ut än vad det är.

Färg.......
Citera
2017-11-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du betraktar alltså Robert Fisk som en amerikansk representant? Har du läst annat av honom eller är köpte du länkarna från någon trollfabrik?

Säger hon som betraktar Lister och Abdul Kareem som opartiska och trovärdiga "journalister", lol
Citera
2017-11-05, 23:35
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalaagh
USA:s tidigare ambassadör till israhell säger det som de som följt krigen redan visste:

http://www.presstv.com/Detail/2016/01/12/445503/Clinton-Israel-unrest-Palestinians-/

Din lilla fantasi kommer spräckas snart...att döda kvinnor och barn imponerar bara på judar.
Fast kommentaren motsäger ju det som du hävdar.
“This is far from a sure thing, but far, in my humble view, from hopeless,” he continued. “Women can and ought to be at the center of these demonstrations. Many men and others will denigrate the idea.”

He said that Israeli soldiers were “fearful, nervous, outnumbered [and] insecure,” and would resort to the use of force when encountered by Palestinian men.
Israeliska soldater har alltså numerären emot sig och är nervösa och osäkra och tar till våld mot palestinska män. Man springer alltså inte och gömmer sig, eller viker ner sig, utan man väljer istället att spöa upp dem.

Klagomålet är inte att israeliska soldater är dåliga på att kriga utan på att de är dåliga på att hantera fredliga demonstrationer där det bara är en massa unga män som demonstrerar.
Och att lösningen skulle vara att se till att demonstrationerna innehåller fler kvinnor och barn, förmodligen för att israeliska soldater därför skulle bli betydligt mindre benägna att använda våld mot dessa.

Kort sagt, det där om att döda kvinnor och barn är alltså väldigt, väldigt långt ifrån sanningen.
Citera
2017-11-06, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du har haft mestadels fel under de år som jag följt denna tråden, men jag måste ge dig cred/kudos/beröm för denna kommentar. Främsta anledningen till min frånvaro från tråden är de vansinniga och totalt verklighetsfrämmande tolkningar och åsikter som för fram här. Den som betraktar Fisk som en amerikansk representant kan lika gärna påstå att Assad är betald av CIA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in