#Syria Full Translation Of Anna News Reporter Oleg report from 1 Hour ago saying Sukhna - Palmyra road is now safe & SAA controlled
Är du dum på riktigt? Om ett område är hett pga artilleri så rör man sig inte där.
Staden är de facto inringad.
Sluta bete dig som en depåvärnpliktig och skapa dig en bild av situationen.
Isis leker katt och råtta. Detta är pinsamt för SAA. Var är CAS?
Är du dum på riktigt? Om ett område är hett pga artilleri så rör man sig inte där.
Staden är de facto inringad.
Sluta bete dig som en depåvärnpliktig och skapa dig en bild av situationen.
Givetvis så väljer du personangrepp när man påtalar vad du skriver
Russia & Saudi Arabia Sign Billion Dollar Deals During King’s First Ever Visit
Citat:
The relationship between the two countries could have been described as rocky. During Cold War times, the Saudis helped arm Afghan rebels fighting against the Soviet forces. A more recent point of contestation is the war in Syria, in which Russia had backed Syrian President Bashar Assad while Saudi Arabia had supported his foes.
However, the relations have begun to change in recent years, partly due to the successes of Russian-led advance by the Assad government in Syria, and the consequent military losses for the Saudi and the US-backed opposition, forcing Riyadh to pragmatically cast its lot with the Russian-Iranian-Turkish formation of the de-escalation zones in Syria. Saudis no longer demand Assad’s immediate removal from power and do not oppose Russia’s military operation that has entered its third year. A new meeting of the Syrian opposition in Riyadh is due in the middle of October in a bid to unify the Syrian opposition and restructure its political demands.
This signifies Russia’s presence in the region as a power to be reckoned with. Fearing a long-term presence of Iranian forces in Syria, Riyadh aims to improve the relations with Russia in a bid to dissuade the Kremlin from too close a partnership with its main rival. Israel raised the same concerns as Riyadh, though to no avail.
While Riyadh has maintained its strategic alliance with the US, this development clearly confirms Moscow as a major independent force in the Middle East, having established firm alliances with Iran, Turkey, Qatar, Jordan and now Saudi Arabia.
Givetvis så väljer du personangrepp när man påtalar vad du skriver
Ha en trevlig kväll så du slutar vara så känslig
Jag försöker förmedla en neutral bild på slagfältet hur situationen ser ut.
Ett område behöver inte vara omringad av trupp för att vara belägrad, därav mitt invektiv.
Ber om ursäkt, ska inte hända igen.
Jag försöker förmedla en neutral bild på slagfältet hur situationen ser ut.
Ett område behöver inte vara omringad av trupp för att vara belägrad, därav mitt invektiv.
Ber om ursäkt, ska inte hända igen.
Kan förstå att jag kanske framstod som onödigt petig, så vi lämnar det där och ser fram emot bättre tider.
Gillar dina inlägg för övrigt, de är som du själv skriver neutrala och ger en bra bild av läget. Behövs då det mesta som skrivs här är för det mesta kraftigt vinklat åt någon sida.
Här får vi svart på vitt att det är ett "race to Omar" kosta vad det kosta vill. Fickorna man lämnar efter sig kanske inte spelar någon roll i längden?
Men det är dåliga SAA och ett korrupt NDF.
Och det kostar människoliv. Det här kommer nog ta hela vintern.
SDF verkar möta lika hårt motstånd. Köper inte den ryska propagandan vid varje motgång.
Gillar dina inlägg för övrigt, de är som du själv skriver neutrala och ger en bra bild av läget.
Här får vi svart på vitt att det är ett "race to Omar" kosta vad det kosta vill. Fickorna man lämnar efter sig kanske inte spelar någon roll i längden?
Tror fickorna är mestadels tomma faktiskt, ISIS bör ha dragit sig tillbaks till Mayaden i huvudsak, det är nog mer att SAA inte vill ödsla tid på den enstaka krypskytten men ffa lägga tiden på att rensa för IEDs etc.
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Men det är dåliga SAA och ett korrupt NDF.
Och det kostar människoliv. Det här kommer nog ta hela vintern.
SDF verkar möta lika hårt motstånd. Köper inte den ryska propagandan vid varje motgång.
Som tur är leder Tigerstyrkorna denna offensiv och de är nog det bästa SAA har i offensiv kapacitet om man räknar enbart inhemska soldater. Men tid kommer det nog ta oavsett, ISIS har visat sig väldigt kapabla att försvara sig.
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Gillar dina inlägg för övrigt, de är som du själv skriver neutrala och ger en bra bild av läget.
"Important -- the Russians met with notables from Deir Ezzor in southern Turkey two days ago, and presented options to work with them in Deir Ezzor against "both ISIS and the Kurds" in exchange for aid, protection and local empowerment."
Räknar det som sannolikt att Ryssarna och SAA har kontakter med diverse stamledare i regionen och försöker förmå dem att byta sida och samarbeta med SAA. Hur det går med samtalen är omöjligt att veta, men kan man få dem på sin sida kan saker ske betydligt fortare.
Saudierna skulle sälja sina mammor och systrar till vilket harem som helst. Så när de inte längre "kräver" att Assad måste bort så kan det komma att ändra sig. Putin kommer dock aldrig att ändra sig eftersom han förstår att på det sättet som Ryssland blivit omringat av NATO under 1990-talet och början av 2000-talet att Ryssland behöver alla "in-roads" i regionen som finns. Problemet är bara hur han nu ska få iranierna ombord om det med saudierna är sant. Putin spelar ett mycket farligt vågspel men det är vågspel han måste spela. Tar han till vodkan som Jelstin så kommer det inte finnas något Ryssland runt 2030.
Jag kan iallafall säga en sak med säkerhet och det är Putin är smartare än mig. Jag hade atombombat Turkiet, Saudiarabien och Israel för länge sedan. Fast vem vet, han kanske måste göra det ändå i framtiden.