Citat:
DU är fan en av dom dummaste rasisten här i forumet.
Vilka är det som vinner i kriget? Är det verkligen Assad?
Vilken militär har Assad kontroll över?
Dom som vinner i Syrien är Iran, ryssland och YPG. Assad har ingen arme, hela hans styrka är afghanska barn och hezbollah som han har fått från IRAN, Resten är ryssar.
Tog man kobane? NEJ, var det tack vare USA ja.
Vad spelar det för roll vad som hände 4 år sen.
Lev här och nu din dumma fan. Kolla på kartan och fundera på vem är det som vinner.
Jag citerar dig och ändrar för vissa hur dum DU är!
"Stjärtgossarna i Syrianska armen hade inte en chans och miljontals araber strömmade in till Turkiet och europa som flyktingar. Vanligtvis hatar ju Araber alla andra och ser sig själv som guds barn, men här kunde vi se ARABERS sanna natur och det är på huk inför Turkiet, Jordanien och Europa. I media väsnades det om flyktingströmmar och jag vet inte vad. IRAN och Ryssland hade inget annat val en att ingripa och rädda Assad" ser du hur dum du låter!
Vilka är det som vinner i kriget? Är det verkligen Assad?
Vilken militär har Assad kontroll över?
Dom som vinner i Syrien är Iran, ryssland och YPG. Assad har ingen arme, hela hans styrka är afghanska barn och hezbollah som han har fått från IRAN, Resten är ryssar.
Tog man kobane? NEJ, var det tack vare USA ja.
Vad spelar det för roll vad som hände 4 år sen.
Lev här och nu din dumma fan. Kolla på kartan och fundera på vem är det som vinner.
Jag citerar dig och ändrar för vissa hur dum DU är!
"Stjärtgossarna i Syrianska armen hade inte en chans och miljontals araber strömmade in till Turkiet och europa som flyktingar. Vanligtvis hatar ju Araber alla andra och ser sig själv som guds barn, men här kunde vi se ARABERS sanna natur och det är på huk inför Turkiet, Jordanien och Europa. I media väsnades det om flyktingströmmar och jag vet inte vad. IRAN och Ryssland hade inget annat val en att ingripa och rädda Assad" ser du hur dum du låter!
Men lilla bergsturk sluta gråta. Jag har inte mycket övers för araber heller, men dom är hästlängder framför kurderna. Kolla på Deir zoor, Aleppo prison eller Al-Zahraa. Små områden som var omringade av terroristerna i flera år. Men inte gav araberna upp för det, utan även när det var som mörkast och det inte fanns något stöd från Rysslands flygvapen så kämpade dom i motvind och terroristerna lyckades aldrig ta dom områdena.
Ni kurder har inte den kämpar glöden, ni lägger er på rygg och skriker efter hjälp. Ni är ett undergivet folk, jag säger inte det för att vara taskig men det är bara så. Ni har blivit våldtagna av Turkiet hur länge som helst, och vad har kurderna gjort åt det? Bränt ner lite turkiska skolor och sjukhus.
Kolla på Hizbollah i Libanon, dom fick välja mellan att leva under ockupation och förnedring eller alternativet att ta till vapen. Dom valde det sistnämnda och dom stred hårda strider mot Israels militär, inte mot Israels skolor och sjukhus. Till slut flydde Israel med svansen mellan bena. Ni kurder hade aldrig kunnat göra så mot Turkiet, just för att ni är ett undergivet folk som saknar mod och kompetens.
Framstegen SDF gör i Syrien är USA:s framsteg och inte kurdernas, utan USA hade det inte ens funnits några kurder kvar. Det var ju just därför USA började bomba från första början. Vi såg det i Ayn Al-Arab och vi såg det när Daesh var påväg att ta över Erbil.
Nej, det är nog svårt att få ett bra grepp om vad som har hänt och upprinnelsen till kriget. Själv har jag plöjt igenom rätt bra många böcker nu, allt från den infamösa islamistapologeten Charles Lister till 9/11-konspirationsteoretikern Tim Anderson, och så långt kan jag säga att det som har presenterats i MSM ligger ganska långt från verkligheten. Allt från den historiska aspekten till insikt om de inblandade parterna tycks lysa med sin frånvaro. Något som är påtagligt är bristen på kunskap när det gäller klantraditioner och hur Daesh lyckades nästla sig in.