2017-07-22, 20:47
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Läs på om kriget i Afghanistan och vilka katastrofala följder detta strategiska haveri fick för Sovjetunionen. Parallellerna till Rysslands nutida engagemang i Syrien är uppenbara..
Really? Du tycker att man verkligen kan jämföra (geo)politiska&ekonomiska fördelar&nackdelar för Ryssland pga dessa krig?

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
För att summera senaste tidens händelse så är inte den stora nyheten att USA drar tillbaka sitt stöd till rebellerna (jihadisterna) via CIA utan att de faktiskt har finansierat dem under hela tiden och avlönat dem fast man många gånger har försökt dölja detta. Inte minst har ju vår egen MSM inte pratat om det. Nu är de lite putta på USA att de inte längre får någon lön vilket de tydligen har fått ända fram till nyligen:

Julian Assange‏

@JulianAssange

https://twitter.com/JulianAssange/status/888800868191141889

Följ länk för källa.

Lol. Har FT råkat skriva om det eller var det "känt" sedan tidigare?
Senast redigerad av FlashyBear 2017-07-22 kl. 20:54.
Citera
2017-07-22, 21:20
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.I.V.E
Vad ska man tro om att CIA slutar supporta terroristerna i Syrien? Är det genuint eller håller dom på att koka ihop någont annat?

Dom höll ju redan på att förlora så det förklarar ju varför dom drar sig ur nu...vill väl inte bli helt humiliated

Jag litar inte på dem iallafall, inte efter april med liknande scenario, "Regime Change inte Prio 1" sa Sean Spicer och så Gas Attacken i Idlib.
Nu säger de samma igen, ungefär, Spicer avgår och Syrien går in farligt läge i östra Damaskus, där Varning För Gas nog bör ses som störst: Jobar
Gasa barn och sedan attackera är onekligen fortfarande högt på Sionisternas agenda så som de lobbar för det.

Al-Masdar: Second phase of east Damascus offensive set to begin

Lavrov är också skeptisk
Citat:
Lavrov says US continues support to some opposition groups in Syria

http://tass.com/politics/957328
Citera
2017-07-22, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag litar inte på dem iallafall, inte efter april med liknande scenario, "Regime Change inte Prio 1" sa Sean Spicer och så Gas Attacken i Idlib.
Nu säger de samma igen, ungefär, Spicer avgår och Syrien går in farligt läge i östra Damaskus, där Varning För Gas nog bör ses som störst: Jobar
Gasa barn och sedan attackera är onekligen fortfarande högt på Sionisternas agenda så som de lobbar för det.

Al-Masdar: Second phase of east Damascus offensive set to begin

Lavrov är också skeptisk

http://tass.com/politics/957328
Blir att kolla noga efter the next move så att säga....situationen är väldigt spänd.....The empire is falling, så det är nu dom är som farligast...folk som drunknar kommer försöka ta det dom kan med sig.

NK finns ju alltid annars...Går dåligt i Syrien nu så man lär hitta en ny bad guy...så att Military Security Complex får skjuta ihjäl lite oskyldiga människor..släppa lite bomber.

Vi har nog bara sett början på den här konflikten...Iran är huvudpriset..jag håller utkik efter false flags mot Iran...
Citera
2017-07-22, 21:45
Medlem
#exclusive : this is the big Advance which didnt Advance till today
SAA Tiger forces arrived and liberate Dakhleh الدخيلة village as map

https://pbs.twimg.com/media/DFXNsgyWAAA_ING.jpg:large

https://twitter.com/MIG29_/status/888844455809298433

SAA framme vid floden nu och "säkrat" området söder om Raqqa
Citera
2017-07-22, 22:01
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
För att summera senaste tidens händelse så är inte den stora nyheten att USA drar tillbaka sitt stöd till rebellerna (jihadisterna) via CIA utan att de faktiskt har finansierat dem under hela tiden och avlönat dem fast man många gånger har försökt dölja detta. Inte minst har ju vår egen MSM inte pratat om det.
Det har jag faktiskt inte ens tänkt på men du har ju rätt.
Får man sina nyheter via denom genomkorrupta Takbir Jihadist supportande bilden som propagandan ger så har de aldrig hänt.

Måste rekommendera de här 20 min. där de förklaras hur SINNESJUK de varit (är..?) gällande detta. Av Corbett Report och han har gjort mycket bra men detta är enda gången jag tror jag hört han arg, och det vart jag också deras lägsta nivå finns inte, hugga huvudet av barn, Naah, still "Moderate Rebels" och media ljög givetvis med.

Inte bara att man har barn i sin propaganda som Bana Alabed, Aylan, Ambulance Boy Omran och alla (för de är många!) sjuka fall.
Nån heder om hålla barn utanför finns inte utan raka motsatsen.

Corbett Report: URGENT! MSM Syria Lies NEEDS TO BE EXPOSED
https://www.corbettreport.com/msm-syria-lies-need-to-be-exposed/

SKULLE USA sluta stödja de där CIA ledda Regime Change Idioterna så är det ju bra nyheter.

EDIT:
Brittiska Channel 4 körde samma propaganda från NATO hubben Aleppo Media Center i Turkiet och de körde samma "moderata rebeller" igen i nyhetssändning tätt efter.
https://youtu.be/lW6lvdyhwYo
..som de tog ner, folk såg ju det, länken ovan funkar dock.

Också sevärd
We Need to talk about Aleppo Ambulance Boy (Omran)
https://youtu.be/6miOTbk_GSU

Omran dök upp nu nyligen, han mår bra och de är söt unge, undra vad hans uppfattning av allt är?
https://www.almasdarnews.com/article/russian-fm-calls-cnn-distorting-facts-aleppo-boy/

Givetvis inte ett ljud i Genomkorrupta Ljugmedia i Väst.
Sen såklart, Nusra och ISIS och de är verkligen en bottenlös spyhink av sjuka vidrigheter
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-07-22 kl. 22:20. Anledning: La till länkar Channel 4 Propaganda och Omran
Citera
2017-07-22, 23:08
Medlem
Tillssons avatar
Twitterinlägg från trovärdig källa om att SAA "kringränt" SDF/YPG söder om Raqqa och intagit vägen mot Deir Ez-Zor.

Med detta vill man blocka SDF/YPG från att nå först fram till belägrade Deir Ez-Zor, som det varit mycket spekulationer om att SDF/YPG/USA vill inta.

Bra jobbat SAA! Låt oss hoppas att detta är sant!

Källa: https://twitter.com/MIG29_/status/888844455809298433
Senast redigerad av Tillsson 2017-07-22 kl. 23:39.
Citera
2017-07-22, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Då och då dyker det upp sådana här påståenden. Att det finns en del viljor som vill kriga mot Iran behöver vi inte tvivla på. Men jag tror inte att det är aktuellt nu efter praktfiaskot i Syrien.
Det är trots det intressant vad irakiska al-Maliki säger.
Citat:
While the US... has contributed to the emergence of IS in the first place, al-Maliki claimed, adding that Washington now seeks to establish military bases on Iraqi territory... The Iraqi society is against foreign military bases on the country's territory... [al-Maliki] has already warned the Americans against coming back to Iraq and setting up bases here
Så att USA är ivriga att olagligt sätta upp nya militärbaser i både Syrien och Irak visar kanske ändå på deras önskan att lättare kunna attackera Iran som artikeln jag nämnde tidigare handlade om.
Senast redigerad av pethom 2017-07-22 kl. 23:33.
Citera
2017-07-22, 23:53
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.I.V.E
Blir att kolla noga efter the next move så att säga....situationen är väldigt spänd.....The empire is falling, så det är nu dom är som farligast...folk som drunknar kommer försöka ta det dom kan med sig.

NK finns ju alltid annars...Går dåligt i Syrien nu så man lär hitta en ny bad guy...så att Military Security Complex får skjuta ihjäl lite oskyldiga människor..släppa lite bomber.

Vi har nog bara sett början på den här konflikten...Iran är huvudpriset..jag håller utkik efter false flags mot Iran...

Tillerson har ju låtit slippa ur sig att USA vill ha ett fredligt regimskifte i Iran. Så man blir lite mörkrädd.

Citat:
Secretary Tillerson, responding to a question from a member of the House Foreign Affairs Committee about the U.S. position regarding regime change in Iran, said, “Our policy towards Iran is to push back on [its regional] hegemony, contain their ability to develop, obviously, nuclear weapons and to work towards support of those elements inside of Iran that would lead to a peaceful transition of that government.”

https://www.justsecurity.org/42531/tillersons-peaceful-regime-change-position-iran-really-and-next/

http://www.newsweek.com/tillerson-lets-slip-he-wants-regime-change-iran-629096

Citera
2017-07-23, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Det är trots det intressant vad irakiska al-Maliki säger. Så att USA är ivriga att olagligt sätta upp nya militärbaser i både Syrien och Irak visar kanske ändå på deras önskan att lättare kunna attackera Iran som artikeln jag nämnde tidigare handlade om.
USA har satt upp ett tiotal militär poster i Syrien där motivet är att få fotfäste i Syrien och använder också kurderna för det ändamålet.
USA samarbetar inte med Turkiet, som avslöjade de här minibaserna i Syrien och hoppas väl att terroristerna utplånar dem.
Att USA skulle ha planer att anfalla Iran är inte möjligt, kan ses som osannolikt.
När Israel och USA påstod att Iran var på väg ta fram kärnvapen fanns det önskan från Israel och Saudi att anfalla Iran.
USA militär tog fram olika scenarier för en sådan attack men kom fram till att det skulle sluta med fiasko, därför gick höga militärer och avrådde mycket bestämt för alla planer att anfalla Iran, som skulle vara det största misstag som någonsin gjorts om det skulle genomföras.
Sedan dess har Iran satsat mycket stort på defensiva vapen och kan idag slå tillbaka på annat sätt än när det scenariet togs fram av USA militär.
Iran är inget hot till USA utan det är i Israels och Saudis intresse att sänka Irans inflytande i regionen, men det kommer inte att lyckas.
Iran stödjer Syrien kraftigt i kampen mot terrorismen.
Senast redigerad av Fagro 2017-07-23 kl. 03:56.
Citera
2017-07-23, 05:53
Medlem
Det är en stor skam att USA har betalt löner till terrorister, som sedan även medvetet dödat och avrättat oskyldiga människor.
Det har varit känt att Saudi betalt löner till terroristerna men att USA var också inblandad måste ha chockerat många.
Israel har också ställt upp på terroristernas sida om de betalt löner till dem är okänt.
Förutsättningen att terroristerna låter värva sig till ISIS och andra terroriströrelser är att de får betalt för det, och sedan har de kunnat härja med att plundra och våldta kvinnor och även tvingat dem till äktenskap.
Många av de här terroristerna kommer från fattiga förhållanden och sett det som en försörjning, i Syrien finns det många som tappat sin försörjning genom sanktioner som införts av västvärlden, samt naturligtvis kriget, och ett sätt att klara livhanken för dem själva och familjen var att gå in i terroriströrelser.
Syrier som ger upp kan få amnesti av regeringen som många utnyttjat också, men utlänningar som låtit värva sig ingår inte i någon amnesti, vad som kommer att hända med dem är okänt.
Enligt krigslagen skall de avrättas om de medvetet dödat civila som de flesta gjort.
Det finns väl inget land som vill ta emot de här terroristerna, om de kan åka tillbaka till sina hemländer är det långa fängelsestraff som väntar dem, bortsedd från ett land som ger dem bostad och försörjning.
Om nu USA upphör med sponsringen av terroristerna med 1 miljard dollar om året som de gjort, kommer terroristerna att självdö eller bli nedkämpade.
Saudi finansierar terroristerna stort men de borde följa sin allierade USA och samma sak med Israel.
Citera
2017-07-23, 09:34
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
För att summera senaste tidens händelse så är inte den stora nyheten att USA drar tillbaka sitt stöd till rebellerna (jihadisterna) via CIA utan att de faktiskt har finansierat dem under hela tiden och avlönat dem fast man många gånger har försökt dölja detta. Inte minst har ju vår egen MSM inte pratat om det. Nu är de lite putta på USA att de inte längre får någon lön vilket de tydligen har fått ända fram till nyligen:

Julian Assange‏

@JulianAssange

https://twitter.com/JulianAssange/status/888800868191141889

Följ länk för källa.
Ja, det är väldigt viktigt. De s k rebellerna var betalda av USA och deras allierade, det var ingen moderat opposition, som man stödde, utan jihadister. Det är ju det vi har sagt hela tiden i den här tråden.
Hur behandlar media detta nu? Jag har inte sett något uppvaknande, har någon annan gjort det?

Vår "fria" media har också känt till det hela tiden och medvetet mörkat att Väst därmed finansierar och beväpnar jihadister som t ex Nusra-fronten. De har ju alltid varit noga med att INTE undersöka vilka dessa rebeller är, vad de vill osv.
De har vetat, men medvetet dolt sanningen för oss. De har bara publicerat den bild som är godkänd av USA och snällt backat upp deras lögner.
Citera
2017-07-23, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, det är väldigt viktigt. De s k rebellerna var betalda av USA och deras allierade, det var ingen moderat opposition, som man stödde, utan jihadister. Det är ju det vi har sagt hela tiden i den här tråden.
Hur behandlar media detta nu? Jag har inte sett något uppvaknande, har någon annan gjort det?

Vår "fria" media har också känt till det hela tiden och medvetet mörkat att Väst därmed finansierar och beväpnar jihadister som t ex Nusra-fronten. De har ju alltid varit noga med att INTE undersöka vilka dessa rebeller är, vad de vill osv.
De har vetat, men medvetet dolt sanningen för oss. De har bara publicerat den bild som är godkänd av USA och snällt backat upp deras lögner.

Förväntar mig att dom ska double down med lögnerna. Det bara bekräftar det jag har vetat sen 9/11 då tornen föll. Man kan inte kontrollera 7 miljarder människor fysiskt men man kan kontrollera vad dom tänker och känner.

Total mind control.
Total hjärntvätt.
Total amnesia.
Total psykos.

Allt är en jävla show, precis allting. Allting är riggat och allting är planerat i förväg. Den dagen då avloppstidningarna dör, den dagen ska jag fira.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in