Citat:
Ursprungligen postat av
Indrivaren
Ursäkta den oinsatte, kul när en så insatt person hittar hit och begåvar oss mindre intelligenta med så värdefull och opartisk info! Dock skulle det vara av största intresse och vikt (inte för att jag ifrågasätter din otroliga kunskap) att få någon källa på att det just är den som du säger "Alawitiska" ockupationsmakten" som bombat ett kvarter, visste inte förrän nu att SAA som jag gissar att du menar bestod till 100% av dessa hemska alawiter, helt otrolig information du ger oss!
Det är bara det syriska flygvapnet som bombar civila bostadshus. Eller menar du på att rebellerna har ett eget flygvapen? Och ja, Syrien är ockuperat av alawiter som dominerar den politiska apparaten och säkerhetstjänsten. Detta är ingen åsiktsfråga.
Sen har jag inte påstått att SAA består till hundra procent av alawiter. Alawiterna förfogar över
ledningen av landet, dvs underrättelsetjänsten, Baath-partiet och den militära ledningen. Det är inte samma sak som att varenda fotsoldat skulle vara alawit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Indrivaren
Hur kan civilpersoner beblanda sig med vad ska vi kalla dem.."Sunnitiska rättmätiga ägare av Syrisk mark" blir det bra och lagom civiliserat? men det kanske inte är något som vår nye kunskapsbank bryr sig om? För inte kan det väl vara som så att det är de Sunnitiska rättmätiga ägarna av Syrisk mark som fegt gömmer sig bland civilbefolkningen och inte låter dem fly..? Förlåt om jag uttrycker mig lite kontroversiellt för så kan det väl aldrig vara, civilbefolkningen stannar säkerligen självmant utan vatten, mat och begränsat med el bland dessa "moderata sunnitiska halsuggare"..

Den här delen måste du formulera om. Seriöst, jag har läst detta stycke 5-6 gånger och fattar fortfarande inte din fråga. Du verkar ha en låg verbal intelligens.
Sen bör du släppa den där tramsiga sarkastiska tonen du har. Den är liksom inte till din fördel om du trodde det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chris1991
Så du menar att en regim där kristna, sunni, shia och alawiter har levt sida vid sida utan problem är ett sämre alternativ än en shariastyrd islamisk stat?
Eh, sunniter och alawiter har inte levt "sida vid sida" din puckskalle. Om något så har sunniter levt under alawiterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chris1991
I krig finns det något som kallas offer, du vet lika mycket som jag vad bomberna som regimen fäller är till för. Men nej enligt dig är regimen ett större hot än terrorister som drar ut en 10 åring och en 12 åring och skjuter dom kallblodigt för att dom hade en bild på bashar.
Det där är riktigt lågt av rebellerna att göra så. Islamisterna saknar den disciplin som arabnationalistiska rebeller har. Just av den anledningen bör du stödja Pan-arabism som står för förändring och revolution i enighet med folkrätten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chris1991
Yabroud, Maaloula, Kessab och al-Raqqa är bara få exempel på kristna städer som har befriats av SAA och ditt det kristna folket vågar återvända nu när det åter är under regimens kontroll. Men nej, du föredrar dom som vandaliserade ovärderliga föremål och som sprängde kyrkor som var över 1000 år gamla, och inte tog det slut där heller. Var du inte muslim(sunnimuslim) ja då skulle du helt plötsligt betala skatt, konvertera eller bli kallblodigt mördad.
Men snälla, vad är det dem där kristna återvänder till? Inget annat än till fattigdom och ett liv under ytterligare en Arabdiktator. Om något så borde dem gått med i FSA och försökt störta Assad. Men istälelt väljer dem trygghet, framför frihet. Detta är vad Benjamin Franklin hade att säga om dem kristnas beteende:
Citat:
“Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.”
^^^^
True that.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chris1991
Tycker du ska vara väldigt försiktig innan du yttrar dig, du kan ingenting. Du är en pro terrorist och du verkar inte ens veta om det. Läs på och ta reda på fakta innan du slänger ur dig en massa påståenden utan att ha någon vägg att ställa dig emot.
Ey, fuck you mannen. Olikt dig så förstår jag den här konflikten på flera nivåer. Ekonomiskt, klassmässigt, religiöst, politiskt, militärt, etc. Jag är en av dem verkligt få här på Flashback som kan sätta in den här konflikten i en större regional bild.