2017-04-11, 15:59
Medlem
Tillssons avatar
Sean Spicer, Vita husets pressekreterare, bekräftar här i ett tal igår att USAs agenda är att destabilisera Syrien.

Se och lyssna:

https://twitter.com/sahouraxo/status/851606185178521601

Det visste vi sedan tidigare ... men ett erkännande är inte fel.
Citera
2017-04-11, 16:02
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Vi tar mer av uttalandet:

https://www.almasdarnews.com/article/putin-warns-future-chemical-attacks-rebel-forces/

Viss skillnad.

Jag har en lösning på Syrienproblemet. Landet bör delas upp då det är i total kollaps nu. Personligen anser jag att de som engagerat sig i Syrienfrågan skall tilldelas ett visst landområde. Jag anser att både USA och Ryssland skall få en stor del men även Tyskland och Sverige som satsat stora pengar i detta slukhål. Även andra länder kommer få sin del kanske inte lilleputt Danmark med sina stenålders iq men många andra länder som hjälpt till i en svår tid. Syrien kanske blir en Världszon för oss som betalat notan? kanske vill våra invandrare åka ned och uppleva minnen men under mer ordnade former? Sverige bör absolut kräva ersättning å skattebetalarnas vägnar!
Citera
2017-04-11, 16:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag tror så länge jag inte får misstankar om annat föreligger. Det är inte naivt, det är förnuftigt.
finns gott om skäl att ha misstankar, typ att Läkare utan gränser get USA koordinaterna för sjukhuset just för att det inte skulle bli bombat av misstag.
Citat:
Nu är jag inte insatt i den specifika händelsen som du nämner, men om jag utgår från det du skriver låter det som att det är befogat att hysa misstankar om annat än det USA gått ut med i det specifika fallet. Du ska dock ha klart för dig att Sudan länge hade verkat för att hysa internationellt efterlysta terrorister, bland annat Osama Bin Laden. Kopplingar till terrorism var redan styrkt, mer eller mindre.
Just den här fabriken var byggd av västerländska företag, hade delvis utländsk personal och visades flitigt upp för utländska besökare. Clinton hävdade att ett jordprov (från en yta som i verkligheten var asfalterad) visade på en förbjuden kemikalie (som i verkligheten inte är förbjuden), att anläggningen var strikt bevakad (den hade som sagt många utländska besökare) osv.
Citat:
Jag vill även tillägga att när det kommer till Syrien har västvärlden aldrig varit så enig om skulden som detta.
Med reservation om att man ljugit så ofta förut om kemvapen har jag inga speciella skäl att tro att uppgifterna om användning av kemvapen här är fel, men det var inte det mitt tidigare inlägg handlade om.
Citera
2017-04-11, 16:10
Medlem
Syrien, Ryssland, Iran och Hezbollans strategi är att först radera bort ISIS och andra terrorister i Syrien, och sedan kan flyktingar börja återvända med uppbyggnad av landet och sannolikt ett nyval inrättas, där folket får välja vilket parti och president som det syriska folket önskar.
En mycket enkel och logisk strategi, om US och dess allierade följt den strategin skulle kriget varit avslutat för länge sedan och flykting katastrofen som bland annat drabbat Europa hade uteblivit.
Citera
2017-04-11, 16:15
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jag förstår dem...

Trump talar ett mycket tydligt språk och handlar lika rakt och tydligt.
Assad eller ryssarna kan ju alltid gasa en gång till... Så kommer det att kosta Assad yterligare miljarder av pulveriserade baser.

Det var mycket roande att se det rysk-syriska propagandainslaget(i ANNA) som i avsikt att visa att ingen sarin fanns på basen, även skvallrar om att ryssarnas modernaste LV-robotsystem ej biter på gamla långsamma tomahawk-robotar.

Trump-Vänsterns hatmedia 11-0
Trump-Assad 1-0
Murica-Russkies 1-0

Vad jag vill veta är: vad står det mellan IS och Assad och vad står det mellan Israel och "Resten Av Mellanöstern" nu när Trump bombat Assad?
Citera
2017-04-11, 16:23
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Sean Spicer, Vita husets pressekreterare, bekräftar här i ett tal igår att USAs agenda är att destabilisera Syrien.

Se och lyssna:

Erkännanden är bra, ärlighet uppskattar jag! Det var tyvärr bara 9 sekunder, det hade varit kul att höra lite mer.
Citera
2017-04-11, 16:29
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Syrien, Ryssland, Iran och Hezbollans strategi är att först radera bort ISIS och andra terrorister i Syrien, och sedan kan flyktingar börja återvända med uppbyggnad av landet och sannolikt ett nyval inrättas, där folket får välja vilket parti och president som det syriska folket önskar.
En mycket enkel och logisk strategi, om US och dess allierade följt den strategin skulle kriget varit avslutat för länge sedan och flykting katastrofen som bland annat drabbat Europa hade uteblivit.

Tänk vilket blomstrande land Syrien kan bli om vi samarbetar? det kunde bli en fristad och rekreationsområde för oss och våra invandrare så kanske vi slapp att åka till Kanarieöarna? säkert finns det många här hemma som kan lära oss göra Aleppotvål tex. Jag tror det hade varit bra för alla att Sverige fick en del av Syrien som motprestation för allt vi satsat på flyktingar från Syrien? Assad med sin fina frisyr kanske bör fatta att det snart är kört? ps. glöm inte bort att kramas i trafiken,.
Citera
2017-04-11, 16:33
Medlem
Vänsterns "åsiktsmonopol" håller sakta men säkert att gå i bitar. Lär bli traumatiskt för de som har lutat sig emot det.

De hatar internet som ger de godtrogna andra möjlighter att inhämta nyheter, artiklar, reportage, dokumentärer och mkt annat.

Sen är sveige verkligen unikt unket på denna punkt.

Här har vi en artikel till om drabbade syrier som hyllar Trump. Från dansk MSM:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/mohamed-fra-aabenraa-hele-min-familie-draebt-under-giftgas-angreb/6606609

Det skulle inte förvåna mig det minsta om det blir just Trump som kommer bidra till stabilisering i mellanöstern och få ett slut på all folkförflyttning från området och därmed avlasta trycket på Europa.
Senast redigerad av MrStreamer 2017-04-11 kl. 16:37.
Citera
2017-04-11, 16:37
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Tänk vilket blomstrande land Syrien kan bli om vi samarbetar? det kunde bli en fristad och rekreationsområde för oss och våra invandrare så kanske vi slapp att åka till Kanarieöarna? säkert finns det många här hemma som kan lära oss göra Aleppotvål tex. Jag tror det hade varit bra för alla att Sverige fick en del av Syrien som motprestation för allt vi satsat på flyktingar från Syrien? Assad med sin fina frisyr kanske bör fatta att det snart är kört? ps. glöm inte bort att kramas i trafiken,.

när det gäller uppdelningen av landmark mellan nationer så bör den gå via bingolotto i Göteborg enligt mig.
Citera
2017-04-11, 16:51
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
när det gäller uppdelningen av landmark mellan nationer så bör den gå via bingolotto i Göteborg enligt mig.

Tänk om vi alla kunde njuta av Syrien och Sverige viken fantastisk kombination vi bör absolut fundera på denna möjlighet enligt mig.
Citera
2017-04-11, 17:00
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
finns gott om skäl att ha misstankar, typ att Läkare utan gränser get USA koordinaterna för sjukhuset just för att det inte skulle bli bombat av misstag.

Just den här fabriken var byggd av västerländska företag, hade delvis utländsk personal och visades flitigt upp för utländska besökare. Clinton hävdade att ett jordprov (från en yta som i verkligheten var asfalterad) visade på en förbjuden kemikalie (som i verkligheten inte är förbjuden), att anläggningen var strikt bevakad (den hade som sagt många utländska besökare) osv.

Med reservation om att man ljugit så ofta förut om kemvapen har jag inga speciella skäl att tro att uppgifterna om användning av kemvapen här är fel, men det var inte det mitt tidigare inlägg handlade om.
Attacken skedde på begäran av afghanska militären. Det fråntar USA inte ansvaret, men lämnar utrymme för förståelse att man missade att det var en attack mot en felaktig byggnad, i vart fall vid initialt bemärkelse. Pentagons utredning menar att meddelandet från MSF inte kom fram "According to the report, 12 minutes into the operation, the US military was contacted by MSF, but the faulty electronics on the plane prevented the message from getting through until the attack was over." Detta kan vara en ursäkt från USA:s sida.

Vi vet däremot att USA ha utrett den, även NATO gjorde det, och det visade sig vara ett gravt misstag samt att man ämnade att betala för skador som tillkommit sjukhuset av attacken (även om jag personligen anser att summan är för liten i proportion till den faktiska skadan) och tänkte kompensera familjerna. Jag har svårt att se något vilja från USA:s sida att orsaka skadan på sjukhuset medvetet, eller att man ämnade att attackera sjukhuset, med vetskap att den skulle varit oproportionerlig. Du kan argumentera för att det har varit försiktighetsåtgärder för att verkligen kontrollera att sådant inte sker i framtiden, vilket är rätt kritik. Samtidigt förekommer detta på en systematisk nivå.

Vi kan ta annat som inte direkt eller indirekt berör Syrienkonflikten via PM, om du vill fortsätta.
Citera
2017-04-11, 17:04
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson

Se och lyssna:

En uppenbar felsägning...Jag hade gärna sett hela klippet för att förstå det i sitt sammanhang. Det är lägligt att man endast klipper ut en 13-sekunder sekvens av det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in