2017-04-10, 15:15
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är fortfarande felaktigt att likställa vår statschef med Assad. Den ena har ingen makt, medans den andra är maktfullkomlig.

Nej, jag pratar om sekulära oppositionella innan ens kriget började.

https://en.wikipedia.org/wiki/Michel_Kilo
https://en.wikipedia.org/wiki/Gabriel_Moushe_Gawrieh
https://en.wikipedia.org/wiki/George_Sabra
Samtliga är kristna oppositionella.

Vi har annars det här partiet:

https://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Democratic_People%27s_Party

Partiets främsta företrädare greps av regimen.

Därutöver, glömde du bemöta mina kommenterar om Rysslands icke-förenliga handlingar med suveränitetsprincipen. Väldigt lägligt.

Dessa kristna syrier är ungefär lika kristna som dagens katolske påve, CDU i Tyskland, KD i Sverige m m, d v s in name only. De är infiltratörer av den kristna tron på uppdrag av samma krafter som häxan Clinton haft kontakter med i Vatikanen. Leta istället reda på kristna präster i Syrier och fråga dem hur Baath-regeringen än så länge säkerställer deras säkerhet. Finns mycket skrivet om det.
Citera
2017-04-10, 15:20
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Dessa kristna syrier är ungefär lika kristna som dagens katolske påve, CDU i Tyskland, KD i Sverige m m, d v s in name only. De är infiltratörer av den kristna tron på uppdrag av samma krafter som häxan Clinton haft kontakter med i Vatikanen. Leta istället reda på kristna präster i Syrier och fråga dem hur Baath-regeringen än så länge säkerställer deras säkerhet. Finns mycket skrivet om det.
Ja, men dessa kristna är fortfarande inga islamister som försöker införa sharia, varför blir de gripa? Om Assadregimen väljer att godtyckligt gripa dessa aktivister, varför ska jag tro något utav vad regimen säger, låt vara att alla som är i uppror mot honom är radikala islamister? En patetiskt lögn som enbart alla kan genomskåda såtillvida man själv inte väljer att intala sig själv annat.
Citera
2017-04-10, 15:22
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Vad, jag tyckte bara att det var roligt att du beskrev det som et flerdimensionelt resonemang och ursäktade för komplexiteten i det hela Säger inte att du har fel eller så. Fast skulle nog mena att Assad är diktator, oavsett hur ett samhälle under sann sharia skulle beskrivas.

Varför och på vilket sätt är han en "diktator"? Assad har blivit vald med stor majoritet vid mer än ett tillfälle. Han har bevisligen stöd av en mycket större andel av folket i Syrien än vad den svenska regeringen har bland folket i Sverige. Är den efterblivne gamle svetsaren Stefan en diktator?
Citera
2017-04-10, 15:25
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det är fortfarande felaktigt att likställa vår statschef med Assad. Den ena har ingen makt, medans den andra är maktfullkomlig.
Båda är statschefer. Den rollen ser olika ut i de flesta länder, så ditt påpekande är onödigt.

Folket i Syrien har valt sin president och sitt parlament. Assad är alltså en fullt legitim president.
Enda skälet till att en del ifrågasätter det är om man har utsett Assad till sin fiende, alltså om man hör till galningarna i Washington och Tel Aviv och deras terrorister i Syrien.

Syrien slåss för sin suveränitet och enhet som land och folk mot aggressionen från Väst och jag stödjer det syriska folket i deras kamp.
Du stödjer Israels intressen, det är därför du är så hatisk mot Assad och stödjer terroristerna.
Citera
2017-04-10, 15:26
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man lär ju inte få till någon demokrati i Syrien med de krafter som nu är i rörelse. Nu förstår jag ändå vad agendan är så du behöver inte förklara något:

A Clean Break: A New Strategy for Securing the Realm

Du bör även titta på "Oded Yinon-planen".

http://www.globalresearch.ca/greater-israel-the-zionist-plan-for-the-middle-east/5324815
Citera
2017-04-10, 15:29
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Båda är statschefer. Den rollen ser olika ut i de flesta länder, så ditt påpekande är onödigt.

Folket i Syrien har valt sin president och sitt parlament. Assad är alltså en fullt legitim president.
Enda skälet till att en del ifrågasätter det är om man har utsett Assad till sin fiende, alltså om man hör till galningarna i Washington och Tel Aviv och deras terrorister i Syrien.

Syrien slåss för sin suveränitet och enhet som land och folk mot aggressionen från Väst och jag stödjer det syriska folket i deras kamp.
Du stödjer Israels intressen, det är därför du är så hatisk mot Assad och stödjer terroristerna.
Så bara för att både kungen i Sverige är statschef och Assad är statschef anser du att de har samma reella makt? Jag tycker synd om dig.

Mina åsikter förändrar inte fakta, förstår du väl?

Vad gör Ryssland i Ukraina om de värnar suveränitetsprincipen? Varför är de inte i Jemen och värnar landets suveränitet mot iranstödda rebeller? Hela du består av hyckleri och ren okunskap.
Citera
2017-04-10, 16:09
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Så bara för att både kungen i Sverige är statschef och Assad är statschef anser du att de har samma reella makt? Jag tycker synd om dig.
Jag har inte skrivit att de har samma reella makt. Blir du inte trött på att skapa idiotiska diskussioner av dina egna påhitt?
Jag tycker faktiskt synd om dig också.

Citat:
Mina åsikter förändrar inte fakta, förstår du väl?

Vad gör Ryssland i Ukraina om de värnar suveränitetsprincipen? Varför är de inte i Jemen och värnar landets suveränitet mot iranstödda rebeller? Hela du består av hyckleri och ren okunskap.
Du är sionist och därför hatar du Assad och stödjer terroristerna. Alla här vet det nu.

Tråden handlar inte om Ukraina eller Jemen.

Ryssland har engagerat sig från början i kriget mot Syrien, de försökte länge få till stånd samtal för att lösa konflikten. Syriens regering bad Ryssland om mer hjälp och sedan de började bomba har terroristerna trängts tillbaka rejält, men Ryssland har också drivit förhandlingar på ett väldigt skickligt sätt och med stort tålamod.

Ryssland har satt stopp för USA:s försök att destabilisera Syrien, som redan kostat hundratusentals människor livet och tvingat miljoner på flykt.
Det är konsekvenserna av att USA vill ha världsherravälde och inte kan acceptera länder som väljer sin egen väg.
Det är konsekvenserna av att Israel vill ha grannar som de kan dominera och att Saudi vill sprida sin totalitära islam.
Det är många galningar som bär ansvaret för kriget och kaoset i Syrien och Assad är inte en av dem.
Citera
2017-04-10, 16:18
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ja, men dessa kristna är fortfarande inga islamister som försöker införa sharia, varför blir de gripa? Om Assadregimen väljer att godtyckligt gripa dessa aktivister, varför ska jag tro något utav vad regimen säger, låt vara att alla som är i uppror mot honom är radikala islamister? En patetiskt lögn som enbart alla kan genomskåda såtillvida man själv inte väljer att intala sig själv annat.

De kanske är gripna och fängslade för att de underblåser den sekulära ordningen i landet till förmån för en ännu mer liberal tolkning av religionens betydelse. Om det är samma krafter som styr Vatikanen att godkänna homovigslar, abort och uttala sig om klimatet så kan du vara ganska säker på att det inte är människor som de verkliga kristna ställer sig bakom i Syrien.
Citera
2017-04-10, 16:34
Medlem
squeakys avatar
Citat:
De kom från alla möjliga håll. En del var amerikaner.

Så du menar att den syriska staten tillät att amerikanska valobservatörer fick åka in i landet och röra sig fritt och studera valet?
Du får jättegärna styrka ditt påstående med källor.
Citera
2017-04-10, 16:36
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Jag har inte skrivit att de har samma reella makt. Blir du inte trött på att skapa idiotiska diskussioner av dina egna påhitt?
Jag tycker faktiskt synd om dig också.

Du är sionist och därför hatar du Assad och stödjer terroristerna. Alla här vet det nu.

Tråden handlar inte om Ukraina eller Jemen.

Ryssland har engagerat sig från början i kriget mot Syrien, de försökte länge få till stånd samtal för att lösa konflikten. Syriens regering bad Ryssland om mer hjälp och sedan de började bomba har terroristerna trängts tillbaka rejält, men Ryssland har också drivit förhandlingar på ett väldigt skickligt sätt och med stort tålamod.

Ryssland har satt stopp för USA:s försök att destabilisera Syrien, som redan kostat hundratusentals människor livet och tvingat miljoner på flykt.
Det är konsekvenserna av att USA vill ha världsherravälde och inte kan acceptera länder som väljer sin egen väg.
Det är konsekvenserna av att Israel vill ha grannar som de kan dominera och att Saudi vill sprida sin totalitära islam.
Det är många galningar som bär ansvaret för kriget och kaoset i Syrien och Assad är inte en av dem.
Det är ju dina påståenden jag utgår ifrån. Du skrev "Båda är statschefer. Den rollen ser olika ut i de flesta länder, så ditt påpekande är onödigt." Att båda är statschefer säger inget. Du skriver ju själv att den rollen ser olika ut, så varför försöker jämföra vår kung med Assad?

Mina fråga handlade inte om Ukraina eller Jemen. Den handlade om Rysslands inkonsekventa förhållning till suveränitetsprincipen. Du är ju tydligen inte sugen på att försvara det.
Citera
2017-04-10, 16:59
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
De kanske är gripna och fängslade för att de underblåser den sekulära ordningen i landet till förmån för en ännu mer liberal tolkning av religionens betydelse. Om det är samma krafter som styr Vatikanen att godkänna homovigslar, abort och uttala sig om klimatet så kan du vara ganska säker på att det inte är människor som de verkliga kristna ställer sig bakom i Syrien.
Partiet och företrädarna har varit förföljda även innan kriget. Partiet är demokratier, och kan bäst jämföras som socialdemokrater. Du får läsa på mer om Syriens historia istället för att villkorslöst ursäkta och försvara allt regimen gör.
Citera
2017-04-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Så du menar att den syriska staten tillät att amerikanska valobservatörer fick åka in i landet och röra sig fritt och studera valet?
Du får jättegärna styrka ditt påstående med källor.

https://www.youtube.com/watch?v=B97ZfUMsN3k

Dock - har bara kollat snabbt hur legitimt detta är, vet inte vilka dessa observatörer är eller vem som har utsett dem.

Kollat lite mer, tror det var en som var amerikan bara? Resterande Ryss, Brasilianare, Iranier bl.a

Svårt att hitta info, verkar inte som många tidningar från engelskspråkiga länder skrivit om det. finns en del länkar i botten av wikisidan(https://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_presidential_election,_2014)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in