Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Så bara för att både kungen i Sverige är statschef och Assad är statschef anser du att de har samma reella makt? Jag tycker synd om dig.
Jag har inte skrivit att de har samma reella makt. Blir du inte trött på att skapa idiotiska diskussioner av dina egna påhitt?
Jag tycker faktiskt synd om dig också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Mina åsikter förändrar inte fakta, förstår du väl?
Vad gör Ryssland i Ukraina om de värnar suveränitetsprincipen? Varför är de inte i Jemen och värnar landets suveränitet mot iranstödda rebeller? Hela du består av hyckleri och ren okunskap.
Du är sionist och därför hatar du Assad och stödjer terroristerna. Alla här vet det nu.
Tråden handlar inte om Ukraina eller Jemen.
Ryssland har engagerat sig från början i kriget mot Syrien, de försökte länge få till stånd samtal för att lösa konflikten. Syriens regering bad Ryssland om mer hjälp och sedan de började bomba har terroristerna trängts tillbaka rejält, men Ryssland har också drivit förhandlingar på ett väldigt skickligt sätt och med stort tålamod.
Ryssland har satt stopp för USA:s försök att destabilisera Syrien, som redan kostat hundratusentals människor livet och tvingat miljoner på flykt.
Det är konsekvenserna av att USA vill ha världsherravälde och inte kan acceptera länder som väljer sin egen väg.
Det är konsekvenserna av att Israel vill ha grannar som de kan dominera och att Saudi vill sprida sin totalitära islam.
Det är många galningar som bär ansvaret för kriget och kaoset i Syrien och Assad är inte en av dem.