Citat:
Vilket fiasko för Turkiet i Al bab. De har inte lyckats ta den hålan en. Jag vet inte hur många turkiska soldater som är på plats, men man tycker ju att vältränade turkiska soldater bör ha tagit den staden för längesen. De använder sitt avancerade flygvapen dag och natt, men inget verkar hjälpa. De ska till och med ha bett Ryssland om flygunderstöd.
Om Turkisk militär har såna enorma problem vid en liten håla som Al bab, då skall Syriens militär ha en enorm eloge som har slagits i 6 år mot samma fiende och gått segrande i storstäder som Aleppo.
Om Turkisk militär har såna enorma problem vid en liten håla som Al bab, då skall Syriens militär ha en enorm eloge som har slagits i 6 år mot samma fiende och gått segrande i storstäder som Aleppo.
Det ska vara några hundra soldater från turkiska sidan men det är inte vältränade så, det har en grundutbildning på 3 månader sen placeras det någonstans och är bara vakter inom gränserna. Riktigt så är det inte att dom bett om hjälp utan det är mer att vi har ett problem som vå båda vill bli av med och vi bidrar båda två. Sen är det också för att hålla usa borta, dock så vet jag inte om det fungerar i praktiken?
Men visst, det är riktigt jävligt uselt av turkarna att inte ha tagit över den lilla byn på snart 5 månader, och äckliga turkarna här som suger Erdogans kuk kommer få suga den ännu mer när deras land snart är uppdelat som dom själva har sett till. Varför man kan prata om misslyckandet om att ta byn kan som vanligt skyllas på Erdogan. Han har ju fängslat alla generaler och högt uppsatta militärer
av den anledningen så går det som det går för efterblivna turkarna Här har man chansen att förinta turkland, tom Grekland med sin usla ekonomi skulle jämna Turkiet idag.Mitt ord till äckliga AKP fittorna, ni förtjänar ännu mer än det här, hoppas det blir ert slut för er argument har tagit slut med erdogan vidriga politik. Glöm inte rösta på han 16 april så ni kan få ännu mer erdogan kuk som kommer gräva landet i skiten mer än vad det är.
Istället för att skriva vad han tycker har han börjat skriva vad som är mest fördelaktigt för kurderna.