2016-12-29, 15:53
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är (inte?) förvånansvärt hur tråden endast känner till två grupper i Syrien. IS och al-Nusra. Lär er mer om oppositionen. al-Nusra utgjorde en marginell del i Aleppo. Alla kan inte vara al-Nusra-krigare
Du är för bedrövlig! I sex år har media pratat om "oppositionen" utan att presentera dem, deras mål och vilka de är. Men nu vet ju alla vad detta mörkande beror på, de tål inte dagsljus för de är jihadister allihop. Och då tycker du att vi skall lära känna dem bättre!
Terroristkramare!
Citera
2016-12-29, 15:57
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du är för bedrövlig! I sex år har media pratat om "oppositionen" utan att presentera dem, deras mål och vilka de är. Men nu vet ju alla vad detta mörkande beror på, de tål inte dagsljus för de är jihadister allihop. Och då tycker du att vi skall lära känna dem bättre!
Terroristkramare!
I tre månader har jag bett dig förklara varför Amnesty har blivit opålitligt och partiskt utan att presentera belägg. Jag antar att du och "media" har något gemensamt trots allt.
Citera
2016-12-29, 15:58
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Är för okunnig om fn egentligen, men det känns inte som att säkerhetsrådet är de som behöver bestämma över ren humanitär hjälp. Och allmänt anser jag att fn ska fokusera på säkerheten mellan länder och i andra hand inom länder, där också nödhjälp kan komma in i diskussionen.
Som jag har förstått det, är det inte Säkerhetsrådet som har stoppat FN:s hjälp, Lavrov pratar om "staben" som är påverkade att medlemmar i Säkerhetsrådet. Jag tror inte heller att sådana beslut behöver behandlas av Säkerhetsrådet, eftersom principen är självklar.
Citera
2016-12-29, 16:03
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
I tre månader har jag bett dig förklara varför Amnesty har blivit opålitligt och partiskt utan att presentera belägg. Jag antar att du och "media" har något gemensamt trots allt.
Så fort du blir trängd drar du fram Amnesty. Helt otroligt!
Jag tror att dina vänner i Israel måste ändra inställning till Syrien. Syrien värnar sin suveränitet på ett enastående sätt, folket i Syrien kämpar på trots att de har mäktiga resursstarka fiender och de kommer att segra över terroristerna och de västländer som har skämt ut sig i Syrien.
Helt enkelt därför att de har rätten på sin sida.
Citera
2016-12-29, 16:09
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Så fort du blir trängd drar du fram Amnesty. Helt otroligt!
Jag tror att dina vänner i Israel måste ändra inställning till Syrien. Syrien värnar sin suveränitet på ett enastående sätt, folket i Syrien kämpar på trots att de har mäktiga resursstarka fiender och de kommer att segra över terroristerna och de västländer som har skämt ut sig i Syrien.
Helt enkelt därför att de har rätten på sin sida.
Om vi har en diskussion där jag verkar, enligt dig, ha en fel uppfattning om Amnesty, är det inte då rimligt att man frågar vad det är som är fel med Amnesty? Hur kommer det sig att du inte svarar på det? Det är inte heller så förvånande att jag antar att du inte vet vad du pratar om när du inte heller svarar på det, eller hur?
Citera
2016-12-29, 16:22
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Så folk med skägg räknas automatiskt som al-Nusra anhängare? Med samma logik kan jag hävda att folk som viftar på svenska flaggan är rasister, eller? Du verkar ha lite, eller om ens någon, koll på hur folk i Mellanöstern lever.

Jag förstår att matematik är jobbigt för dig.

Mogen kommentar - jag har själv skägg.

Du vet mycket väl att islamisterna kräver att deras krigare har skägg.

Googla på "terror islam"

eller klicka länken nedan (jag gjorde det åt dig)

Hör av dig om du ser några utan skägg (förutom kvinnorna, barnen, Killary Clinton samt Obama)

https://www.google.se/search?q=terrorist+islamists+beard&espv=2&biw=1301 &bih=705&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiY_4 OC2JnRAhXElCwKHUvkAXAQ_AUIBigB#tbm=isch&q=terror+i slam
Citera
2016-12-29, 16:55
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
och att Assad minsann på något sätt skulle bekämpa dem.
Förhållandet är helt omvänt och Assad har haft stor nytta av IS eftersom västmakterna blivit tvungna att prioritera. Och hur illa Assad än är så är IS värre, således prio ett för USA. Assad och Putin prioriterar naturligtvis inte IS, det har de aldrig gjort.

Assad har däremot fyllt på med både manskap och pengar till IS , vilket gör despoten ännu vidrigare förstås..
Tror du inte det, att Assad vill bekämpa IS?? Assad skulle haft stor nytta av IS....
Hur har du fått reda på det generellt, har de krigat mot varandra för lite i din mening?

Om västmakterna och alla andra fanimig kunde utplåna IS för en gång skull borde de väl låta rebellerjihadisterna lägga ner sina vapen och bombvästar. Vänta lite med sin revolution tills alla hand i hand alltså USA, Turkiet, Ryssland och Assad, kan vrida nacken av IS för gott och fira efter det??? Ta ett krig i taget, som Trump sa.
Håller du med något i Obamas kvacksalveri och planer för att få stabilitet och fred, på riktigt?

Nej Assad och Putin gör ju inte det, vi vet!!! Varför då tror du?!? Dina gelikar står i vägen, tills Trump-tåget kör över er den 20 januari 2017 och sen 8 år framöver tills det är Ivankas tur.

EDIT: Nu så! http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y2Pax/klart-vapenvila-i-syrien
Aahahhaha äntligen, time to bomb the shit and hell outta ISIS, deportera Hussein Obama tillbaks till Kenya tack. Kommunister/globalist-judar och "freds"-lobbyister ska påminnas om att en speciell reservation i helvetet väntar.
http://www.infowars.com/soros-trump-is-a-would-be-dictator-who-threatens-the-new-world-order/
Senast redigerad av heis 2016-12-29 kl. 17:25.
Citera
2016-12-29, 16:57
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Har du ett uttalande från al-Nusra som säger att man gör det?

Ska kontakta dem. Återkommer..
Citera
2016-12-29, 17:26
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Tror du inte det, att Assad vill bekämpa IS?? Assad skulle haft stor nytta av IS....
Hur har du fått reda på det generellt, har de krigat mot varandra för lite i din mening?

Om västmakterna och alla andra fanimig kunde utplåna IS för en gång skull borde de väl låta rebellerjihadisterna lägga ner sina vapen och bombvästar. Vänta lite med sin revolution tills alla hand i hand alltså USA, Turkiet, Ryssland och Assad, kan vrida nacken av IS för gott och fira efter det??? Ta ett krig i taget, som Trump sa.
Håller du med något i Obamas kvacksalveri och planer för att få stabilitet och fred, på riktigt?

Nej Assad och Putin gör ju inte det, vi vet!!! Varför då tror du?!? Dina gelikar står i vägen, tills Trump-tåget kör över er den 20 januari 2017 och sen 8 år framöver tills det är Ivankas tur.

EDIT: Nu så! http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y2Pax/klart-vapenvila-i-syrien
Aahahhaha äntligen, time to bomb the shit and hell outta ISIS, deportera Hussein Obama tillbaks till Kenya tack. Kommunister/globalist-judar och "freds"-lobbyister ska påminnas om att en speciell reservation i helvetet väntar.
http://www.infowars.com/soros-trump-is-a-would-be-dictator-who-threatens-the-new-world-order/

Jag gillar dina inlägg. Fortsätt sprida sanningen min vän.

Trump och Putin är vår allas räddare. Vi har tröttnat på våra politiker. Nu blir det andra bullar!
Citera
2016-12-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Jag gillar dina inlägg. Fortsätt sprida sanningen min vän.

Trump och Putin är vår allas räddare. Vi har tröttnat på våra politiker. Nu blir det andra bullar!

Om Trump släpper Syrien (vilket återstår att se, jag är inte hundra på att han håller sina löften i den frågan), men startar krig med Iran, så skulle jag inte kalla honom vår räddare. Återstår att se. Fast jag hatade Clinton, och det hon hittills visat upp m.a.p. utrikespolitik, så mycket att jag till min egen förvåning stödde Trump, så är han ett totalt oprövat kort. Jag är nog rädd för att han kan bli en gigantisk besvikelse ännu.
Senast redigerad av paranoid.android 2016-12-29 kl. 18:09.
Citera
2016-12-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ULKUCU
Titta på kurderna

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article24169402.ab

Jävla ormar alltså.

Nyheten borttagen. Någon som vet vad det stod i den?
Citera
2016-12-29, 17:52
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satana1
Nyheten borttagen. Någon som vet vad det stod i den?
Hade den sparad som flik,

Citat:
Kurder utropar självstyrande federation
UTRIKESmindre än 2 tim sedan
SYRIEN. Kurdiska grupper och dess allierade har godkänt ett utkast som ska ligga till grund för ett federalt styre i norra Syrien.
– Ett socialt kontrakt har ratificerats. . . och den verkställande kommittén kommer att förbereda val, säger en företrädare för alliansen.
Valen sker i två steg, först för regionalt administrerade områden och senare för en central federal regering. Alliansen kommer inte att utropa en från Syrien självständig stat.
Det finns ännu inga uppgifter om när valen ska äga rum.
TT-Reuters
Tyck till om sajten!
29 december 201615:39
Kurder utropar....pfff ganska gulligt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in