Citat:
Ursprungligen postat av
Pre 1914
Är övertygad att om usa-koalitionen begår krigsbrott så begår alliansen tio gånger fler. Koalitionen anklagar ryssland för krigsbrott och börjar alliansen också tjata om desamma tar man på sig en för stor rock, tror jag. Den utan synd kastar första stenen typ.
Själv nöjer jag mig med att civila oundvikligen dör i krig och att parterna i de flesta fall har flera skäl att minimera det antalet.
Jag vet inte vad du bygger den övertygelsen på.
"Den utan synd kastar första stenen" gäller verkligen inte i Syrien. Anklagelserna mot Assad har haglat sedan innan kriget bröt ut, trots att Syrien angreps av terrorister från alla håll. Sponsorerna av terroristerna har fejkat att det fanns en stor "moderat opposition" mot Assad, men nu vet vi att de allesammans, alla grupper är jihadister av samma skrot och korn som IS. På det sättet har de fått skattebetalare i många länder att bidra till jihadisterna.
Det är USA och deras media som spridit lögner hela tiden, så hur kan du tro att de skulle vara bättre än Syrien och Ryssland.
Assad har t ex anklagats för att använda kemgas, utan att några bevis presenterades. Däremot har terroristerna många gånger använt kemvapen inte minst på senare tid i Aleppo. Enligt USA-media bombar Syrien/Ryssland ideligen sjukhus och skolor och när man undersöker dessa anklagelser, så visar det sig vara falska. Och varför skulle de bomba sjukhus och skolor, när de har fullt upp med terroristerna. Man måste förstå att Syrien försvarar landet, då vill man inte skada mer än absolut nödvändigt, då skyddar man sin befolkning och det gör Assad.
USAs syfte är ju att krossa Assad och vägen dit är att förstöra så mycket som möjligt, då förstår du själv att USA är den onda kraften här. De skiter fullkomligt i folket i Syrien! Hade de brytt sig de minsta så hade de respekterat de val som hållits, både i år och 2014. Hade de brytt sig det minsta om folket i Syrien, så skulle de inte ha beväpnat en massa galna jihadister! Du måste ju inse att ansvaret för deras illdåd också måste läggas till USA:s skuld.
Du får tro vad du vill, men jag vet att USA är kapabel till vad som helst, de har satt många länder i brand, de har störtat många makthavare, de skyr inga medel. Och detta kan de göra gång på gång därför att deras media döljer deras gärningar.
Men sanningen finns där, för den som vill veta. Läs t ex Naomi Kleins böcker och se på Oliver Stones serie om USA, som finns på URPlay ett tag till. När man känner till de senaste decenniernas historia, så blir man inte förvånad över det som händer i Syrien.