2016-08-29, 01:39
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag håller mig skeptiskt till siandet om att regimen kommer falla. Det hade varit drömmen, men man måste förstå att rebellerna är inte självständiga aktörer. Om regimen faller kommer det bero på att de stödjande aktörerna, alltså Saudiarabien, Turkiet, Qatar och USA, bestämt sig för att avsätta regimen, vilket jag tror är oerhört osannolikt.

Jag sa inte att regimen kommer att falla utan att Aleppo kommer falla väldigt snart.

Vad det hade inneburit är att Syrien som stat inte längre kommer existera, eftersom utan Aleppo inget Syrien. Då snackar vi om ett annat land. Aleppo är ju landets största stad och i provinsen bor ju 20 % av landets befolkning.

Assad kommer då existera som regim men inte som regering över Syrien. För Aleppo är ju Syrien.

Vad man kan säga då är att Syrien kommer sluta existera som land och delas upp i 4 delar. Detta kan givetvis förändras i framtiden men just då kommer det vara så.

Du kommer ha ett PKK självständigt område med Hasaka som huvudstad, IS område med Raqqa som huvudstad, rebell område med Aleppo som huvudstad och Assad område med Damaskus som huvudstad.

Så länge Aleppo är delat så kan man åtminstone hypotetiskt säga att Syrien fortfarande existerar som land. Men faller Aleppo blir det dessa fyra delar. Givetvis med det i åtanke att rebellerna kommer ha fördelen då Aleppo är landets största stad med 2,1 miljoner invånare (före kriget), vilket alltså är 10 gånger fler invånare än Hasaka till exempel.
Citera
2016-08-29, 01:52
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jag sa inte att regimen kommer att falla utan att Aleppo kommer falla väldigt snart.

Vad det hade inneburit är att Syrien som stat inte längre kommer existera, eftersom utan Aleppo inget Syrien. Då snackar vi om ett annat land. Aleppo är ju landets största stad och i provinsen bor ju 20 % av landets befolkning.

Assad kommer då existera som regim men inte som regering över Syrien. För Aleppo är ju Syrien.

Vad man kan säga då är att Syrien kommer sluta existera som land och delas upp i 4 delar. Detta kan givetvis förändras i framtiden men just då kommer det vara så.

Du kommer ha ett PKK självständigt område med Hasaka som huvudstad, IS område med Raqqa som huvudstad, rebell område med Aleppo som huvudstad och Assad område med Damaskus som huvudstad.

Så länge Aleppo är delat så kan man åtminstone hypotetiskt säga att Syrien fortfarande existerar som land. Men faller Aleppo blir det dessa fyra delar. Givetvis med det i åtanke att rebellerna kommer ha fördelen då Aleppo är landets största stad med 2,1 miljoner invånare (före kriget), vilket alltså är 10 gånger fler invånare än Hasaka till exempel.
Jag tolkade ditt inlägg fel då. Jag trodde "Om allt går som planerat kommer Aleppo falla närmaste veckorna, och Syrien kommer officiellt sluta existera som stat." betydde att regimen faller.

Jag förstår inte hur Assadregimen inte är mer kritiskt till Turkiets intervention. Detta ger rebellern enorma fördelar. Norra Syrien lär bli ett safe haven för rebellerna och öppna fler försörjningsrutter till rebellerna.

Turkiet har ju tidigare propagerat för detta - https://www.theguardian.com/world/2016/feb/16/turkey-safe-zone-syria-refugees-russian-airstrikes

en annan om hur turkiska interventionen gynnar rebellerna - http://www.ibtimes.com/how-turkey-border-zone-could-help-syrian-rebels-obtain-weapons-cash-fight-assad-2026320
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2016-08-29 kl. 01:59.
Citera
2016-08-29, 02:09
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag tolkade ditt inlägg fel då. Jag trodde "Om allt går som planerat kommer Aleppo falla närmaste veckorna, och Syrien kommer officiellt sluta existera som stat." betydde att regimen faller.

Jag förstår inte hur Assadregimen inte är mer kritiskt till Turkiets intervention. Detta ger rebellern enorma fördelar. Norra Syrien lär bli ett safe haven för rebellerna och öppna fler försörjningsrutter till rebellerna.

Turkiet har ju tidigare propagerat för detta - https://www.theguardian.com/world/2016/feb/16/turkey-safe-zone-syria-refugees-russian-airstrikes

Exakt. Vad som kommer hända om Aleppo faller är att Assad kommer bli jämställd med rebellerna, IS och PKK. Han kommer vara regering i ett visst område i landet, PKK i ett annat, IS i det tredje och rebellerna i det fjärde.

Assad är kritisk men beror av Ryssland för sin överlevnad. Eftersom Ryssland accepterar Turkiets intåg så kan inte Assad göra mer. Frågan man kan ställa sig är varför Ryssland inte är mer kritiskt till Turkiet? Jag måste faktiskt säga att jag själv inte vet varför det är så, för mig är det väldigt konstigt och jag har inget svar där.

Som du sa, det öppnar upp försörjningsrutterna för rebellerna, och vad som är väldigt kritiskt för Assad, det öppnar upp en ny front öster om Aleppo för Assad. En front Assad inte behövde bry sig om tidigare för IS kontrollerade området och IS och Assad hade i princip fredliga relationer i Aleppo.

Varför Ryssland inte är mer kritiska här är ett mysterium. Folk har redan kommit upp med konspirationsteorier angående detta. Det kan inte ha att göra med att rebellerna i detta områden inte krigar mot Assad och på så sätt inte är ett hot. För även om vissa rebellgrupper är sådana USA-stödda så är dessa väldigt små grupper. Dem stora grupperna som deltar såsom Nuredin Zengi brigaden och Faylaq al Sham krigar varje dag mot Assad. Faylaq al Sham var till och med del av Jaysh al Fateh tidigare.

Det kanske har att göra helt enkelt med att Turkiets armé fått nog av PKK och varit väldigt beslutsamma med att gå in i Syrien. När detta händer så kan inte Ryssland göra speciellt mycket då dem inte vill hamna i krig med Turkiet och NATO, speciellt då dem själva inser att det Turkiet gör från Turkiskt synvinkel är förståeligt. Man vill inte ha IS vid sin gräns (helt 100 % förståeligt) och man vill inte ha en PKK stat längs HELA gränsen mellan Syrien och Turkiet. Detta förstår ryssarna också då man inte vill ha en separatiströrelse som bekämpar en kontrollera ett stort område i ens grannland.

Så båda dessa saker är fullt förståeliga och när NATOs 2 största armé går in väldigt beslutsamma vill man vara lugn även om man inte helt stödjer det som sker till 100%.
Citera
2016-08-29, 04:31
Medlem
Först och främst vill jag säga att jag i början av konflikten faktiskt trodde att Assad både var skyldig till civila övergrepp och var den aggressiva parten i denna konflikt men jag har helt reviderat det. Jag är den första att säga Assad är grym men det är därför han måste vara det, den som tror att denna konflikt kommer lösas vid fredsförhandlingar i Schweiz måste vara tappade regelbundet som barn, förlåt men så är det.

Även fast jag heltror på andra sidan åsiktmässigt vill jag enda tacka hoped. N.Dreams för att han behövs som motvikt i denna debatt som är den enda anledningen till att jag besöker utrikes forumet. Varit medlem sedan 05 och balkantrådana har dominerat och vilken folkgrupp som är ondast har fortfarande inte blivit klarlagt.

Jag funderar på om Assad verkligen var den onda man västmedia utmålar han som varför hördes inget, absolut inte ett pip om honom innan wahhabiterna kom till Syrien fullt beväpnade. ? Vi pratar om ett land med 20 plus miljoner invånare, för att sätta det i perspektiv så hade Libyen 6 alltså 4 gånger mer folk där än i Libyen dessutom ligger landet i världens mest oroliga region, vems fel det är från början är skitsamma i dagsläget känns det som att en felriktad missil, en gasattack från rebellerna i ett försök att svartmåla Assadet kan dra in stormakterna på riktigt.
Missförstå mig rätt, innan arabiska våren och denna konflikt började fanns det inte många flyktingar från Syrien alls och "syriska flyktingar " var för Svensson lika okänt som ön vananatu d vs det existerade inte och då har Sverige tagit emot varenda flykting från denna region. Såg även att John Kerry satt och hade en fin middag med Assad och media närvarade tror det var december 2010 och det var knappast tal om den onda Assad då
Jag vet hela politiken kring denna konflikt stinker och min syn på Turkiet har gått från väldigt positivt till jag vill ej skriva ordet men finns gud och han hör mina böner kommer Turkarna verkligen få ångra att dom låtit jordens avskum/is samt
Jabhat al-nusra både fri läkarvård, rörlighet samt träning till dessa massmördare. Poetisk rättvisa vore att SAA i samarbete med Ryssland, Hezbollah samt andra allierade jagade varenda terrorist över gränsen till Turkiet och låta dom gå loss med den ondska Erdogan tydligen verkar vilja ge den syriska befolkningen. Jag sitter inte och säger att Assad är en hyvens karl utan det jag säger är att han har styrt ett land med ett lapptäcke av olika religiösa och etniska grupper ganska fredfullt med mycket litet våld visst tror jag att han favoriserat exempelvis alawiter men tyvärr funkar det så i vilket land som helst titta bara på islamisterna nya bästa vän USA som tog slavar i nationella födelse tog miljontals slavar och idag diskrimeras vita öppet i USA. Kan Obama, Erdogan och resten av gulfstaternas ledare peka ut Assad som en galning och en massmördare? Tydligen kan dom det men jag köper det inte och jag misstänker dom allra flesta som har ett intresse av politik säger samma sak som mig. Jag vågar inte sia om utgången i kriget men oavsett om Aleppo faller eller inte kommer Syrien som stat sluta inte existera. Glöm inte att Assad har Ryssland i ryggen och jag tror det handlar om mycket mer än deras bas i tartus. Ryssland är en stormakt, en av dom största i världen med USA och Kina. Så ni kan glömma att USA skulle riskera ett öppet krig mot Ryssland i en region som ligger i deras bakgård. Att bara nu kommer jag ej ihåg det svenska ordet men för att USA ska hålla sina supply lines säkra samtidigt som dom kommer möta ett flygvapen med sukhoi som förmodligen är det bästa stridsplanet som tillverkas med en helt annan kapacitet än Irak och Afghanistan kommer kanske inte sluta med en förlust på stridsfälltet men att hålla igång ett krig med en annan stormakt kommer blöda USA till revolution eller undergång det är jag säker på. Vi får räkna med att kriget kommer föras som det görs idag ett proxykrig med två stormakter som visar upp och använder sina leksaker då och då
Istället kommer Syrien sakta blöda till döds, jag tror gemene man inte förstår skalan av detta krig både människoliv och allmän misär men även infrastrukturen är helt obefintlig på många ställen. Vissa områden ibland hela städer är helt jämnade med marken. Hade bilderna varit svartvita hade man trott det var från valfri bombad stad i Ryssland eller Tyskland under ww2
Det är verkligheten varje syrier vaknar till varje dag som senaste fyra åren och jag tror det kommer bli ungefär 2 år till av mord och förstörelse innan någon form av enighet om att bygga upp Syrien igen ens kan komma igång. Jag vill inte ha ett nytt Libyen för det kommer bli liknande förhållanden på steroider med hundratals beväpnade miliser och ibland rena gangstergäng som kunde komma från biskopsgården det vs dom skiter fullständigt i Syrien sålånge dom får råna och våldta sig fram genom staden och landsbygd. Jag vet inte om Assad är rätt man att leda Syrien egtervkriget men tills kriget är slut och stabilitet är nådd ska han ingenstans om jag får säga vad jag önskar. Ni som vill att Assad ska bort direkt har jag ett par frågor till..

1. Vilka eller vem ska leda Syrien?

2. Många av rebellgruppernatt tror inte på demokrati utan shariah är det enda som är acceptabelt och bara där verkar det vara problem då al-nusra samt is, båda anhängare av strikt shariah har legat i öppen konflikt då båda anser den ena vara haram och otrogna som bör dödas på fläcken vet ej hur deras relation idag.lägg därtill tiotals kanske uppåt hundra andra med shariah som mål. Hur ska detta kunna lösas jag vågar lova ett blodbad som saknar motstycke jag historien sedan ww2 kommer ske om Assad faller

3. Om Assad skulle falla och den syriska armén att upphöra officiellt hur ska den nya ledningen avväpna dom hundratals grupper som finns i Syrien?

Ha det!

,
Senast redigerad av JItterbugg 2016-08-29 kl. 04:53.
Citera
2016-08-29, 04:35
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Exakt. Vad som kommer hända om Aleppo faller är att Assad kommer bli jämställd med rebellerna, IS och PKK. Han kommer vara regering i ett visst område i landet, PKK i ett annat, IS i det tredje och rebellerna i det fjärde.

Assad är kritisk men beror av Ryssland för sin överlevnad. Eftersom Ryssland accepterar Turkiets intåg så kan inte Assad göra mer. Frågan man kan ställa sig är varför Ryssland inte är mer kritiskt till Turkiet? Jag måste faktiskt säga att jag själv inte vet varför det är så, för mig är det väldigt konstigt och jag har inget svar där.

Som du sa, det öppnar upp försörjningsrutterna för rebellerna, och vad som är väldigt kritiskt för Assad, det öppnar upp en ny front öster om Aleppo för Assad. En front Assad inte behövde bry sig om tidigare för IS kontrollerade området och IS och Assad hade i princip fredliga relationer i Aleppo.

Varför Ryssland inte är mer kritiska här är ett mysterium. Folk har redan kommit upp med konspirationsteorier angående detta. Det kan inte ha att göra med att rebellerna i detta områden inte krigar mot Assad och på så sätt inte är ett hot. För även om vissa rebellgrupper är sådana USA-stödda så är dessa väldigt små grupper. Dem stora grupperna som deltar såsom Nuredin Zengi brigaden och Faylaq al Sham krigar varje dag mot Assad. Faylaq al Sham var till och med del av Jaysh al Fateh tidigare.

Det kanske har att göra helt enkelt med att Turkiets armé fått nog av PKK och varit väldigt beslutsamma med att gå in i Syrien. När detta händer så kan inte Ryssland göra speciellt mycket då dem inte vill hamna i krig med Turkiet och NATO, speciellt då dem själva inser att det Turkiet gör från Turkiskt synvinkel är förståeligt. Man vill inte ha IS vid sin gräns (helt 100 % förståeligt) och man vill inte ha en PKK stat längs HELA gränsen mellan Syrien och Turkiet. Detta förstår ryssarna också då man inte vill ha en separatiströrelse som bekämpar en kontrollera ett stort område i ens grannland.

Så båda dessa saker är fullt förståeliga och när NATOs 2 största armé går in väldigt beslutsamma vill man vara lugn även om man inte helt stödjer det som sker till 100%.
Varför skulle Ryssland, Syrien och Iran acceptera turkarnas intåg i Syrien om detta skulle innebära förlust i Aleppo? Isåfall hade Ryssland ( Damaskus och Iran) kunnat fortsatt neka turkarna inträde och låtit kurderna sammankoppla kantonerna i norr, och då haft en större chans att behålla Aleppo eller hur? Jag har svårt att tro på att de ovan nämnda har gått med på att förlora Aleppo till JaN och AAS och dessutom ge turkarna fri hand att eleminera sina kurdiska fiender i syriskt mark bara sådär efter 6 år av eländigt krig.
Citera
2016-08-29, 04:51
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Först och främst vill jag säga att jag i början av/konflikten faktiskt trodde att Assad både var skyldig till civila övergrepp och den aggressiva parten i denna konflikt men jag har helttid reviderat det. Jag är den första att säga Assad är grym men det är därför han måste vara det, den som tror att denna konflikt kommer lösas vid fredsförhandlingar i Schweiz måste vara tappade regelbundet som barn, förlåt men så är det.

Även fast jag heltror på andra sidan åsiktmässigt vill jag enda tacka hoped. N.Dreams för att han behövs som motvikt i denna debatt som är den enda anledningen till att jag besöker utrikes forumet. Varit medlem sedan 05 och balkantrådana har dominerat och vilken folkgrupp som är ondast har fortfarande inte blivit klarlagt.

Jag funderar på om Assad verkligen var den onda man västmedia utmålar han som varför hördes inget, absolut inte ett pip om honom innan wahhabiterna kom till Syrien fullt beväpnade. ? Vi pratar om ett land medär 20 plus miljoner invånare, för att sätta det i perspektiv så hade Libyen 6 alltså 4 gånger mer folk där än i Libyen dessutom ligger landet i världens mest oroliga region, vems fel det är från början är skitsamma i dagsläget känns det som att en felriktad missil, en gasattack från rebellerna i ett försök att svartmåla Assange
Missförstå mig rätt, innan arabiska våren och denna konflikt började fanns det inte många flyktingar från Syrien alls och "syriska flyktingar var för Svensson lika okänd som önskar vananatu " det vs det existerade inte och då har Sverige tagit emot varenda flyktingar från denna region. Såg även att John Kerstin satt och hade en fin middag med media närvarade tror det var december 2010 och det var knappast tal om den onda Assad då
Jag vet hela politiken kring denna konflikt stinker och min syn på Turkiet har gått från väldigt positivt till jag vill ej skriva ordet men finns gud och han gör mina böner kommer Turkarna verkligen få ångra att dom låtit jordens avskum/is samt jobbat al-nusra både fri läkarvård, rörlighet samt träning till dessa massmördare. Poetisk rättvisa vore att SAS i samarbete med Ryssland, Hezbollah samt andra allierade jagade varenda terrorist över gränsen till Turkiet och låta dom gå loss med den ondska Erdogan tydligen verkar vilja ge den syriska befolkningen. Jag sitter inte och säger att Assad är en hyvens karl utan det jag säger är att han har styrt ett land med ett lapptäcke av olika religiösa och etniska grupper tyvärr funkar det så i vilket land som helst titta bara på islamisterna nya bästa vän USA som tog slavar i nationella födelse tog miljontals slavar och idag diskrimeras vita öppet i USA. Kan Obama, Erdogan och resten av gulfstaternas ledare peka ut Assad som en galning och en massmördare? Tydligen kan dom det men jag köper det inte och jag misstänker 5dom allra flesta som har ett intresse av politik säger samma sak som mig. Jag vågar intensiv om utgången i kriget men oavsett om Aleppo faller eller inte kommer Syrien som stat sluta existera. Glöm inte att Assad har Ryssland i ryggen och jag tror det handlar om mycket mer än deras bas i tartus. Ryssland är en stormakt, en av dom största i världen med USA och Kina. Så ni kan glömma att USA skulle riskera ett öppet krig mot Ryssland i en region som ligger i deras bakgård. Att bara säkra nu kommer jag ej ihåg det svenska ordet men för att USA ska hålla sina supply lines säkra samtidigt som dom kommer möta ett flygvapen med sukhoi som förmodligen är det bästa stridsplanet som tillverkas med en helt annan kapacitet än Irak och Afghanistan kommer sluta med en förlust på stridfältet men att hålla igång ett krig med en annan stormakt kommer blöda USA till revolution eller undergång det är jag säker på. Vi får räkna med att kriget kommer föras som det göra idag ett proxykrig med två stormakter som visar upp och använder sina leksaker då och då
Istället kommer Syrien sakta blöda till döds, jag tror gemene man inte förstår skalan av detta krig både människoliv och allmän misär men även infrastrukturen är helt obefintlig på många ställen. Vissa områden ibland hela städer är helt jämnade med marken. Hade bilderna varit svartvita hade man trott det var från valfri bombad stad i Ryssland eller Tyskland
Det är verkligheten varje syrier vaknar till varje dag som senaste fyra åren och jag tror det kommer bli ungefär 2 år till av mord och förstörelse innan någon form av enighet om att bygga upp Syrien igen ens kan komma igång. Jag vill inte ha ett nytt Libyen för det kommer bli liknande förhållanden på steroider med hundratals beväpnade miliser och ibland rena gangstergäng som likaväl kunde komma från biskopsgården det vs dom sliter fullständigt i Syrien sålånge dom får råna och våldta sig fram genom staden och landsbygd. Jag vet inte om Assad är rätt man att leda Syrien men tills kriget är slut och stabilitet är nådd ska han ingenstans om jag får säga vad jag önskar. Ni som vill att Assad ska bort direkt har jag ett par frågor till..

2. Många av rebellgruppernatt tror inte på demokrati utan shariah är det enda som är acceptabelt och bara där verkar det vara problem då al-nusra samt is, båda anhängare av strikt shariah har legat i öppen konflikt då båda anser den ena vara haram och otrogna som bör dödas på fläcken vet ej hur deras relation idag.lägg därtill tiotals kanske uppåt hundra andra med shariah som mål. Hur ska detta kunna lösas jag vågar lova ett blodbad som saknar motstycke jag historien sedan ww2 kommer ske om Assad faller

3. Om Assad skulle falla och den syriska armén att upphöra officiellt hur ska den nya ledningen avväpna dom hundratals grupper som finns i Syrien?

Ha det!

,

wall of texr inte ett Israel någonstans.

Israel
Citera
2016-08-29, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
wall of texr inte ett Israel någonstans.

Israel

Det är en fråga jag glömde ställa. Inte en kula eller missil Har IS, Nusra eller andra islamister avfyrats . Ringer det inga klockor hos någon av er? Jag trodde aqsa moskén var något alla jihadister ville återerövra,, Muhammed flög ju till himlen rån Jerusalem, det kanske räcker med kikare och livestream så ni kan se den heliga platsen mellan dödandet av civila bönder.
Senast redigerad av JItterbugg 2016-08-29 kl. 05:10.
Citera
2016-08-29, 05:10
Medlem
beregistains avatar
Citat:

NATO länder som Holland och Tyskland har ju nyligen öppet kritiserat turkarnas intåg mot Syrien och deras attacker mot kurderna i SDF. Tysklands ord väger stort inom EU. SDF är också Amerikas största Proxy i Syrien. Turkiet hade inte haft råd med alla dessa mot sig + Ryssland och Iran, oavsett deras militära storlek. En intervention i Syrien hade aldrig varit möjligt utan Rysslands eller Irans godkännelse, särskilt inte efter man skjöt ner det ryska planet.
Citera
2016-08-29, 08:38
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Aleppo är nog förlorat, det blir en USA stöttad Shariastat snart.

Mark Sleboda är pessimistisk, postat på MoA. Här är ett citat:

Citat:
What kind of response do you expect? Do you think Russia would shoot U.S. and Turkish planes out of the sky and bomb Turkish forces in Syria? The Turkish coup upheaval aside, the Turkish military is still large enough several times over to crush the small Russian military taskforce in Syria. To say nothing of where things would go from there in a war with NATO.

What did Russia do when U.S., UK, France etc quietly put their own special forces and troops on the ground in Syria over the last year? What was the Kremlin's response just days ago when the U.S. declared a no fly zone over their SDF proxies attacking Syrian government forces and threatened to shoot down Russian jets?

Nothing. They did nothing then just like their "muted" objections now. Not because they want it to happen or are "in on it" but because there is nothing they can do about it short of openly attacking and going to war with the U.S. and Turkey (i.e. NATO) which the Kremlin is NOT willing to do for Syria.

They are likewise not going to make threats or demands about violations of Syria's sovereignty that they will not and cannot back up. Such bluster is not their style. It achieves nothing. They will continue to play the long game in Syria and hope events still turn their way without direct military confrontation with the U.S. and Turkey. They continue to push for a negotiated settlement on terms favorable to Damascus. Everyone is still playing the charade that they are all in the conflict in Syria to fight terrorists when we all know that it is just a front and the symptom for regime change. That game goes on, just now with Turkey upping the ante.

Moonofalabama.org

Om Ryssland blir satta i en knipa så kan dom ev. utpressa Turkiet genom att beväpna PKK.
Citera
2016-08-29, 08:43
Medlem
SvaMp_s avatar
Helvete vad FSA/ Turkiet har börjat rensa väster om Eufrat, vi får se hur intensiva striderna blir med Ypg

https://en.wikipedia.org/wiki/Template:Syrian_and_Iraqi_insurgency_detailed_map

Update: Kurderna börjar skriva negativt om FSA
http://rudaw.net/english/middleeast/syria/290820161

Så då var kedjan komplett, alla är officiellt fiender med varandra.
Senast redigerad av SvaMp_ 2016-08-29 kl. 09:24.
Citera
2016-08-29, 10:30
Medlem
Yaskos avatar
Manbij är nog snart förlorad för YPG/PKK terrorister. Turkisk media rapporterar om att de planerar att använda civila som sköldar alternativ döda ett antal arabiska civila för att skapa ramaskri om att turkar har dödat dessa. Deras last line of defence när de flyr med svansen mellan benen. Närmaste dagarna blir intressant, ett riktigt krig på marken där PKK/YPG åker på däng och ett propagandakrig på nätet...
Citera
2016-08-29, 11:29
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Manbij är nog snart förlorad för YPG/PKK terrorister. Turkisk media rapporterar om att de planerar att använda civila som sköldar alternativ döda ett antal arabiska civila för att skapa ramaskri om att turkar har dödat dessa. Deras last line of defence när de flyr med svansen mellan benen. Närmaste dagarna blir intressant, ett riktigt krig på marken där PKK/YPG åker på däng och ett propagandakrig på nätet...

Vilket skitsnack, vart är källan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in